5–12 klasių mokinių technologinio ugdymo(si) ypatumai mokantis nuotoliniu būdu
Jakniūnienė, Ina |
Šio baigiamojo bakalauro darbo tema „ 5–12 klasių mokinių technologinio ugdymo(si) ypatumai mokantis nuotoliniu būdu“. Temos aktualumas grindžiamas tuo, kad netikėtai pasikeitusi situacija nukreipė mokymą(si) nauja linkme – atsirado poreikis vykdyti ugdymą nuotoliniu būdu. Nors perėjimas prie nuotolinio ugdymo visiems buvo nemenkas iššūkis, tačiau dauguma ugdymo procesų buvo sklandžiai perkelti į virtualią erdvę. Tyrimo tikslas – išanalizuoti 5–12 klasių mokinių technologinio ugdymo(si) ypatumus nuotolinio ugdymo metu. Šiam tikslui pasiekti buvo iškelti uždaviniai, kuriais siekiama išnagrinėti teorinius nuotolinio ugdymo aspektus, atskleisti technologinio ugdymo(si) ypatumus su kuriais susidūrė mokytojai bei mokiniai, vykdant ugdymą nuotoliniu būdu. Tyrimui atlikti buvo taikoma mokytojų ir mokinių anketinė apklausa. Apibendrinus gautus tyrimo rezultatus nustatyta, kad mokytojams ir mokiniams labai trūko kontaktinių pamokų, gyvo bendravimo, praktinių užduočių su prietaisais ir įrengimais kuriuos turi mokykla. Technologijų pamokos yra pagrįstos praktiniais užsiėmimais, kurių dažnu atveju nuotoliniam ugdymui pritaikyti negalima. Tačiau mokytojai ir mokiniai vykstant ugdymui nuotoliniu būdu turėjo galimybę tobulinti savo tam tikras kompetencijas, išbandyti ir pritaikyti gausybę naujovių ugdymo(si) procese.
The topic of this thesis is ‘the aspects of technology education of 5-12th grade students studying online’. The relevance of this topic is proved by swiftly and unexpectedly changed situation in the educational field which directed the education as such to turn new ways and demanded online studying. This shift from traditional means of studying was and still is a difficult challenge. Although, the majority of educational processes were successfully transferred online. The goal of this research is to analyze the aspects of technology education of 5-12th grade students while they study online. To meet this goal, several main questions were raised which sought, firstly, to analyze the aspects of online education in theory, secondly, to reveal the aspects of technology education online which were experienced by both students and teachers. In order to complete the research, the survey of students and teachers was conducted. After a careful evaluation it was shown that both students and teachers eager usual means of education live in classrooms with physical participation and communication, practical exercises using the tools and items that schools have to offer. The classes of technology education are reasoned by practical exercises which are often impossible to organize online. However, both students and teachers had opportunities to improve some of their skills while being online and could try a myriad of new tools in the educational process.