Muzikos klausymas technologijų pamokose, siekiant aktyvesnio mokinių įsitraukimo.
Gedžiūnienė, Nadežda |
Šiuolaikinės visuomenės tendencijos tokios, kad muzika yra neatsiejama žmogaus gyvenimo dalis visose veiklos srityse. Muzika skamba prekybos centruose, viešajame transporte, per televizija, gatvėje iš įvairių nešiojamų įrenginių, mokiniai klausosi muzikos per ausines. Praktikos metu buvo pastebėta, kad viena muzika, klausoma per pertrauką, nuramina mokinius, perkelia jų jausmus į tolygią, ramią būseną, pagerina užduočių atlikimą, o kita, priešingai¬ – mokiniai elgiasi agresyviai ir reikia laiko, kad nusiramintu. Muzikos vaidmuo yra didelis ir tam tikros muzikos klausymas gali būti gera pagalba sprendžiant mokinių įsitraukimo į mokymosi procesą problemas. Darbo problema – kaip pagerinti mokinių įsitraukymą technologijų pamokose, taikant muzikos klausymo metodą. Darbo tikslas – Išanalizuoti muzikos klausymo poveikį vaikų įsitraukimui technologijų pamokos metu. Darbo objektas – muzikos klausymo poveikis vaikų įsitraukimui. Baigiamojo darbo uždaviniai:
- Pagristi muzikos klausymo per pamokas naudos poveikį.
- Taikyti muzikos klausymą technologijų pamokose 6 klasėje.
- Įvertinti muzikos klausymo poveikį siekiant mokinių įsitraukimo pamokose. Tyrimo išvados:
- Atlikus tyrimo rezultatų analizę, galima teigti, kad muzikos klausymas per pamokas veikia pozityviai ir gerina pamokos atmosferą. Mokiniai optimistiškai nusiteikę lanko pamokas, stengęsi geriau atlikti užduotis ir aktyviai dalyvauti pamokos veikloje.
- Taikant muzikos klausymą technologijų pamokose būtina atidžiai ir dėmesingai rinkti muziką. Skirtingi muzikos žanrai, skirtingai gali paveikti mokinius. Klasikinė muzika labiau ramina, bet klausyti ją reikia pradėti nuo mažų laiko intervalų, nes kitaip, mokiniai, kurie nepripratę prie tokios muzikos, pradeda erzintis ir mokimo(-si) procesas jiems tampa neįdomus.
- Tyrimu nustatyta, kad siekiant aktyvesnio mokinių įsitraukimo technologijų pamokose galima taikyti muzikos klausymo metodą. Muzikos klausymas pagerina pamokos klimatą, padidina mokinių savarankiškumą ir paveikia mokinių emocinę būklę.
In our modern society music is an inseparable part of human life in the all areas of activity. Music sounds in supermarkets, on public transport, on television, on the street from various portable devices, students are listening to music through the headphones. During the internship, it was noticed that one kind of music calms down the students, puts their feelings in a smooth, calm state, improves their performance of tasks, and another one, opposite, makes students to behave aggressively and they need some time to calm down. The role of music is important and listening to the certain kind of music can be very helpful in solving the problem of students’ involvement in the learning process. The problem of the work is how to increase students' engagement by applying the music listening method during technology lessons. The aim of the work is to analyze the effect of listening to music during technology lessons on students’ involvement in the learning process. The object of the work is the effect of listening to music on students’ involvement in the learning process. Tasks:
- To explain the benefit of method of listening to music during technology lessons.
- To apply the method of listening to music during technology lessons in 6th grade.
- To evaluate the impact of listening to music during technology lessons on students’ engagement in the learning process. Conclusions:
- After analyzing the results of the research, it can be stated that listening to music during lessons has a positive effect and improves the atmosphere in a class. Students are optimistic about attending classes, trying to perform tasks better and actively participating in lesson activities.
- Applying the method of listening to music in technology lessons, it is necessary to collect the music carefully and attentively. The different kinds of music can affect students differently. For example, classical music is more calming down, but it is better to start listening to it from short intervals, otherwise students who are not used to this kind of music will start to get annoyed and the learning process will not be interesting for them.
- It was found that the music listening method can be successfully used to increase students’ engagement in technology lessons. Listening to music during technology lessons improves the climate in the class, increases students’ independence, and affects students’ emotional state.