Serialo "Trolių ferma" komunikacijos analizė ir vertinimas
Austrevičiūtė, Rugilė |
Šiame darbe analizuojama ir vertinama serialo „Trolių ferma“ komunikacijos strategija.
Serialas išsiskiria tuo, jog drąsiai nagrinėjamos opios visuomenei problemos – dezinformacija, melas,
kerštas, nepasitikėjimas, socialinių tinklų žala. Šiame darbe analizuojama kokie pasirinkti
komunikacijos modeliai, kaip jie panaudojami, kaip komunikuoja kūrėjai, kaip atskleidžiamos
nešamos žinutės, kaip formuojama visuomenė dezinformacijos apsuptyje, kokia pasirenkama serialo
komunikacija ir kitos aktualios temos.
Tyrimų, analizuojančių šį serialą kol kas nėra, tad būtent ši tema yra nauja ir aktuali tuo, kad
serialas nėra eilinis pramoginis turinys, o analizuoja svarbias problemas ir neša svarbią žinutę. Tad
svarbu išanalizuoti šio serialo sėkmę ir kaip pavyko komunikuoti. Darbo tikslas - išanalizuoti ir
įvertinti serialo „Trolių ferma“ komunikacijos strategijas, jų pagrindinius bruožus, poveikį
visuomenei.
Analizuojant serialą matoma tendencija, kad televizijos serialai tapo ne tik pramogos
šaltiniu, bet ir aktyvia, informatyvia visuomenės diskusijų dalimi. Serialas „trolių ferma“ nuo kitų
serialų skiriasi tuo, kad jame matoma išskirtinė provokavimo tematika ir aktyvi komunikacija
socialiniuose tinkluose. Serialo kūrėjai renkasi analizuoti ir parodyti svarbias temas, ko daugelis kitų
serialų vengia daryti.
Pirmiausiai, buvo tiriamas serialo „Trolių ferma“ kontekstas ir pagrindinės temos bei
pristatomas serialas. Analizuojant temą, tai svarbus žingsnis norint suprasti apie ką kalbama ir kas
bus pasakojama toliau. Taip pat, reikėjo įsigilinti į viešosios komunikacijos modelius ir jų pritaikymą
seriale. Po to, buvo atlikta serialo „Trolių ferma“ komunikacijos analizė ir vertinimas, buvo
analizuojamas serialo anonsas, muzikinis takelis, plakatas bei kiti komunikacija ir jos pritaikymas.
Vėliau, atliktas kiekybinis tyrimas, kuriuo buvo siekta sužinoti ką apie serialo komunikaciją mano
žiūrovai ir kokiomis komunikacijos priemonėmis efektyviausiai buvo pasiekta auditorija. Kiekybinis
tyrimas padėjo suprasti kaip serialo autoriams pavyko pasirinkti komunikacijos kanalus ir ar tai
padėjo pritraukti daugiau žiūrovų bei perteikti jiems norimą žinutę.
This paper analyzes and evaluates the communication strategy of the series "Troll Farm". The series stands out for its bold exploration of sensitive issues for society - disinformation, lies, revenge, distrust, and the harm of social networks. This paper analyzes the chosen communication models, how they are used, how the creators communicate, how the messages conveyed are revealed, how society is shaped during disinformation, what communication style the series chooses, and other relevant topics. Analyzing the series, we see a trend that television series have become not only a source of entertainment, but also an active, informative part of public discussions. The series "Troll Farm" differs from other series in that it features an exclusive provocative theme and active communication on social networks. The series' creators choose to analyze and show important topics, which many other series avoid doing. First, the context and main themes of the series "Troll Farm" were studied and the series is presented. When analyzing the topic, this is an important step in understanding what is being talked about and what will be said next. It was also necessary to delve into public communication models and their application in the series. After that, an analysis and evaluation of the communication of the series "Troll Farm" was carried out, the series trailer, soundtrack, poster and other communication and its application were analyzed. Later, a quantitative study was conducted, which aimed to find out what the viewers thought about the series' communication and what communication tools were most effective in reaching the audience. The quantitative study helped to understand how the authors of the series managed to choose communication channels and whether this helped attract more viewers and convey the desired message to them.