Kultūriniai karai socialiniuose tinkluose reprodukcinių teisių klausimais: JAV atvejis
Kosilovskytė, Milena |
Šiame darbe bus nagrinėjamas kultūrinių karų ir tapatybės krizių reiškinys Vakarų visuomenėje, tokioje kaip JAV. Daugiausia dėmesio bus skiriama moterų reprodukcinės teisės klausimui socialinėje medijoje. Terminas „kultūrinis karas“ yra idėjinis kultūrinių karų konfliktas dėl skirtingų pasaulėžiūrų tarp oponuojančių stovyklų. Esminė šio konflikto ašis yra poliarizacijos procesas, kuris vyksta dėl vertybių, moralės skirtumų ir nesutarimų. Socialinės medijos, būdamos vienu populiariausių komunikacijos formatų, prisideda prie šių kultūrinių karų plitimo ir dar labiau sustiprina poliarizaciją. Darbo objektas: kultūrinių karų istorinis kontekstas ir jo poveikis Vakarų visuomenių tapatybės krizėms bei socialinės medijos tinklo „YouTube“ vaidmuo šiame procese analizė. Darbo tikslas: išanalizuoti socialinių tinklų įtaką kultūriniams karams reprodukcinių teisių tema JAV ir pateikti įžvalgų apie šio poveikio aspektus. Pasirinktas tyrimo metodas – kokybinė turinio analizė. Šis metodas leidžia įvertinti komunikacijos formas, informaciją ir prieštaraujančių organizacijų populiarumą. Kitas naudotas metodas – lyginamoji analizė, kuria vertinami aptariamų organizacijų komunikacijos skirtumai ir panašumai. Teorinėje darbo dalyje, remiantis literatūros šaltinių analize yra apžvelgtas kultūrinių karų raidos procesas nuo 1960 m. iki šių dienų identiteto konfliktų. Aptariama identiteto krizės susiformavimas ir sekuliarizmo įtaka JAV visuomenei. Taip pat, iš teorinės pusės apžvelgta socialinių tinklų sąveika su kultūriniais karais, paliesti algoritmų, poliarizacijos ir dirbtinio intelekto tinklų vaidmens klausimai. Tyrimo dalyje pasirinktos dvi organizacijos socialiniame tinkle „YouTube“. „PragerU“ atstovauja „Pro-Life“ pozicija. „Pro-Choice“ atstovauja „Planned Parenthood“. Tyrimo rezultatas atskleidė: jog „Pro-Choice“ komunikacija dažniau remiasi empatija, socialiniu teisingumu ir teisėmis ir dėl 2022 m. Roe v. Wade kviečia veikti. „Pro-Life“ komunikacija remiasi moraline atsakomybe, religinėmis vertybėmis. Pro-Life“ pusė nemato teisinių pokyčių įtakos pasekmių ir nemato kultūrinio karo prieš „Pro-Choice“. Šių naratyvų konkurencija socialiniuose tinkluose atspindi kultūrinių karų dinamiką, kurioje formuojasi ir stiprėja skirtingų visuomenės grupių tapatybės ir pozicijos.
This paper will examine the phenomenon of culture wars and identity crises in Western society, such as the USA. The analyzed issue is related to women's reproductive rights and the interaction of social networks. Culture war is an ideological conflict between groups of society professing a worldview of people. The essential problem of this conflict is the polarization processes that occur due to values, morality and disagreements between opposing camps. Also, social networks have become one of the most significant communication formats that contribute to the spread of culture wars and can significantly strengthen polarization. The object of the work is the historical context of culture wars and its impact on the identity crises of Western society, analyzing the role of the social network "YouTube" in this process. The aim of the work is to analyze the influence of social networks on cultural wars on the topic of reproductive rights in the USA, and to provide insights into the aspects of this impact. The qualitative content analysis method was chosen for the study, which allows assessing the forms of communication, information and popularity of opposing organizations. Comparative analysis was also used to assess the differences and similarities between the communication of the organizations under discussion. The theoretical part of the work, using the analysis of literary sources, reviews the process of development of culture wars from 1960 to today's identity conflicts. The specifics of the influence of identity on reproductive rights issues, the influence of secularism and Marxist ideology on modern culture wars are discussed. Also, from a theoretical perspective, social interactions with culture wars are reviewed, the polarizations of algorithms and the questions of the role of artificial intelligence networks are touched upon. The research result revealed: that "Pro-Choice" communication is more often based on empathy, social justice and rights and calls for action due to Roe v. Wade in 2022. "Pro-Life" communication is based on moral responsibility, religious values. The "Pro-Life" side does not see the consequences of the influence of legal changes and does not see a cultural war against "Pro-Choice". The competition of these narratives on social networks reflects the dynamics of cultural wars, in which the identities and positions of different groups in society are formed and strengthened.