Darbuotojų lojalumo didinimas UAB DAT LT pavyzdžiu
Taškinovė, Eimantė |
Tyrimo problema. Lietuvoje atliekamų darbuotojų lojalumo tyrimų rezultatai rodo, kad Lietuvos darbuotojų prisirišimo prie darbovietės indeksas yra žemiausias Europoje. Tyrimo lauke atsiradusioje įmonės DAT LT darbuotojų lojalumo tyrimai niekada nebuvo atlikti. Organizacijos vadovai pastebi, kad nemaža dalis darbuotojų seniai dirba įmonėje, tačiau yra akivaizdi naujai priimamų darbuotojų kaita. Todėl iškyla problema, kaip didinti UAB DAT LT darbuotojų lojalumą. Tyrimo objektas: UAB DAT LT darbuotojų lojalumo didinimas. Tyrimo tikslas. Nustatyti veiksnius, kurie didintų darbuotojų lojalumą įmonėje DAT LT. Tyrimo metodai. Teorinė darbuotojų lojalumo sampratos analizė atlikta naudojant mokslinės literatūros analizės metodą. Empirinis tyrimas, kuriuo nustatomi įmonėje DAT LT dirbančių darbuotojų lojalumo didinantys veiksniai, atliekant pusiau struktūruotą interviu ir anketinę apklausą. Gauti rezultatai apdoroti naudojant kiekybinės turinio analizės metodą SPSS/w21.0 (angl. Statistical Package for the Social Sciences) ir „Excel“ 2016 programų paketus. SPSS/w21.0 (angl. Statistical Package for Social Sciences) ir „Excel“ 2016 programą. Rezultatai ir išvados. Teorinių šaltinių analizė parodė, kad nėra vieningos lojalumo sampratos, išskiriama daug skirtingų lojalumo formų, bet yra akivaizdi darbuotojų lojalumo nauda organizacijai ir pačiam darbuotojui. Atliktas empirinis tyrimas rodo, kad didžioji dalis organizacijos darbuotojų laiko save lojaliais. Įmonės darbuotojų nuomone jų lojalumą didinantys organizaciniai veiksniai yra: darbuotojų įgalinimas, komandinis darbas, vadovavimas, darbo apmokėjimas, darbo sąlygos, vadovybės įsipareigojimas kokybės kultūrai, darbuotojų įvertinimas, o individualūs veiksniai: išsilavinimas, darbo stažas, šeimyninė padėtis. Projektinėje darbo dalyje išryškėjus probleminėms sritims, sudarytas darbuotojų lojalumo didinimo planas: organizacinės kultūros formavimui, motyvacinės sistemos tobulinimui (finansinės ir nefinansinės) ir darbo turinio plėtimui.
The problem of the investigation. The results of employee loyalty surveys conducted in Lithuania show that the index of commitment to the workplace of Lithuanian employees is the lowest in Europe. Loyalty studies of DAT LT employees have never been conducted. Organization management notice that a significant number of employees have been working in the company for a long time, but there is an obvious turnover of newly hired employees. Therefore, the problem arises of how to increase the loyalty of UAB DAT LT employees. The object of the research: Increasing loyalty of employees in DAT LT company. The aim of the research: Identify factors that would increase employee loyalty in DAT LT company. The methodology of research: The theoretical analysis which was carried out using the method of scientific literature analysis. Empirical research, which purpose was to define factors that would increase employee loyalty in DAT LT company was made by conducting a semi-structured interview and a questionnaire survey. The obtained results were processed using the quantitative content analysis method SPSS/w21.0 (Statistical Package for the Social Sciences) and Excel 2016 program packages. SPSS/w21.0 (Statistical Package for Social Sciences) and Excel 2016 program. Key findings and conclusions. The analysis of theoretical sources showed that there is no unified concept of loyalty, many different forms of loyalty are distinguished, but there are obvious benefits of employee loyalty for the organization and the employee himself. The conducted empirical research shows that the majority of employees of the organization consider themselves as loyal. According to the company's employees, the organizational factors that increase their loyalty are: employee empowerment, teamwork, leadership, payment, working conditions, management's commitment to quality culture, employee evaluation, also individual factors: education, seniority, marital status. After problem areas emerged in the design part of the work, a plan for increasing employee loyalty was drawn up: formation of organizational culture, improvement of the motivational system (financial and non-financial) and improvement of the work content.