Klientų aptarnavimo kokybės įmonėje vertinimas UAB „Dermofaktorius“
Aldonis, Vytautas |
Tyrimo problema: įmonei „Dermofaktorius“ klientų aptarnavimas yra labai svarbus procesas, turintis įtakos pajamų didinimui. Ši įmonė dar neatliko jokių tyrimų klientų aptarnavimo kokybei įvertinti. Todėl nėra iki galo aišku, kaip klientai vertina įmonėje „Dermofaktorius“ patiriamą aptarnavimą, kokie yra jų lūkesčiai šioje srityje.
Darbo objektas: UAB „Dermofaktorius“ klientų aptarnavimo kokybė.
Darbo tikslas: įvertinti UAB „Dermofaktorius“ klientų aptarnavimo kokybę ir pateikti praktinius jos tobulinimo sprendimus.
Tyrimo metodai: mokslinės literatūros sisteminė ir lyginamoji analizė naudojama, siekiant atskleisti paslaugų esmę, klientų aptarnavimo kokybės įmonėje teorinius konceptus; kiekybinis tyrimas – anketinė klientų nuomonės apklausa – taikoma, siekiant nustatyti, ką vartotojai mano apie UAB „Dermofaktorius“ klientų aptarnavimo kokybę ir kaip ją būtų galima tobulinti; aprašomosios statistikos metodas yra pasitelkiamas, aprašant apklausos rezultatus, pateikiant klientų nuomonių pasiskirstymo procentines ir kiekybines reikšmes, vaizduojat tyrimo rezultatus grafiniu pavidalu.
Rezultatai: apčiuopiamumo dimensijoje neigiamu atotrūkiu pasižymi teiginiai „Patraukli rašytinė / spausdintinė informacija apie MANILLA“ ir „MANILLA interneto svetainė, kurioje virtualiai aptarnaujami klientai, yra vizualiai patraukli“. Patikimumo dimensijoje neigiamas atotrūkis būdingas teiginiui „MANILLA aptarnaujantis personalas fiziniuose prekybos taškuose geba spręsti klientų problemas“. Reagavimo (jautrumo) dimensijoje neigiamu atotrūkiu pasižymi teiginiai „MANILLA aptarnaujantis personalas moka suprantamai atsakyti į visus klientų klausimus fiziniuose prekybos taškuose“ ir „MANILLA aptarnaujantis personalas laiku reaguoja į klientų pastabas ir skundus“. Tikrumo dimensijoje neigiami atotrūkiai būdingi teiginiams „MANILLA aptarnaujančio personalo požiūris į klientus yra tinkamas“ ir „MANILLA aptarnaujančio personalo elgesys su klientais yra paslaugus ir mandagus“. Empatijos (įsijautimo) dimensijoje neigiamu atotrūkiu pasižymi teiginiai „MANILLA aptarnaujančio personalo bendravimas su klientais fiziniuose prekybos taškuose yra kokybiškas“ ir „MANILLA aptarnaujantis personalas geba išklausyti klientų norus“.
Išvados: nustatyta, kad bendras visų dimensijų klientų aptarnavimo kokybės indeksas UAB „Dermofaktorius yra 0,985. Tiek bendrai visoms, tiek kiekvienai atskirai UAB „Dermofaktorius“ klientų aptarnavimo kokybės dimensijai būdingas tiek neigiamas atotrūkis, tiek kokybės indeksas, kurio reikšmė yra žemiau vieneto.
Research problem: customer service for the company Dermofaktorius is a critical process that affects revenue generation. This company has not yet conducted any research to assess the quality of customer service. As a result, it is not entirely clear how customers value the service they experience in the company Dermofaktorius, what their expectations are in this area. Object of research: customer service quality of JSC Dermofaktorius. The aim of the research: to evaluate the quality of customer service in JSC Dermofaktorius and to provide practical solutions for its improvement. Research methods: systematic and comparative analysis of scientific literature is used to reveal the essence of services, theoretical concepts of customer service quality in the company; quantitative research - a questionnaire survey of customers' opinions - is used to determine what consumers think about the quality of customer service in JSC Dermofaktorius and how it could be improved; the method of descriptive statistics is used to describe the results of the survey. Results: in the dimension of tangibleness, the statements "Attractive written / printed information about MANILLA" and "The MANILLA website, which serves customers virtually, are visually attractive" have a negative gap. In the dimension of reliability, the negative gap is characteristic of the statement "MANILLA service personnel at physical points of sale are able to solve customer problems". In the response (sensitivity) dimension, the statements “MANILLA service personnel know how to answer all customer questions in a physical way at a physical point of sale” and “MANILLA service personnel respond to customer comments and complaints in a timely manner” have a negative gap. In the dimension of certainty, the negative gaps are inherent in the statements 'MANILLA's customer service is appropriate' and 'MANILLA's customer service is helpful and polite'. In the dimension of empathy, the statements “Communication of MANILLA service personnel with customers in physical outlets is of good quality” and “MANILLA service personnel are able to listen to customer wishes” have a negative gap. Conclusions: it was established that the total quality index of customer service in all dimensions of customer service in JSC Dermofaktorius is 0.985. Both the overall and each individual dimension of customer service quality in JSC Dermofaktorius is characterized by both a negative gap and a quality index, the value of which is below one.