Mokyklos informacinės sistemos sukūrimas
Tarailienė, Asta |
Šis darbas atliktas siekiant sukurti mokyklos integruotą informacinę sistemą tam sukuriant interneto svetainę, kuri apjungia išorines informacines sistemas. Išanalizuota mokslinė literatūra apie efektyvios mokyklos informacinės sistemos architektūros kūrimą, interneto svetainių įtakos mokyklų darbo kokybei vertinimą, informacinių sistemų diegimo aktualumą. Atlikta šalies mokyklų internetinių svetainių turinio ir funkcionalumo apžvalgos analizė atsižvelgiant į mokyklų veiklos kokybę prižiūrinčių institucijų reikalavimus mokyklų informacinėms sistemoms. Siekiant išsiaiškinti vartotojų galimybes ir poreikius: kokie turinio elementai ir funkcijos padidintų mokyklos svetainės naudotojų skaičių, pakeltų mokinių motyvaciją ir mokymosi rezultatus, pagerintų mokyklos įvaizdį ir patenkintų potencialių lankytojų lūkesčius, buvo atlikta tikslinės mokyklų interneto svetainių naudotojų grupės mokytojų, mokinių ir jų tėvų apklausa. Išanalizavus naudotojų galimybes ir poreikius bei įstaigos veiklos procesus, nustatyta, kad mokyklai reikalinga interneto svetainė, apjungianti elektroninio dienyno ir tvarkaraščių rengimo, bendradarbiavimo sistemas, virtualią mokymosi aplinką ir įvykių kalendorių. Buvo parengtas mokyklos integruotos informacinės sistemos projektas – sukurta mokyklos integruotos informacinės sistemos funkcionalumo schema. Atlikta minėtų sistemų palyginamoji analizė. Buvo įdiegta tvarkaraščių rengimo sistema aSc ir virtuali mokymosi aplinka Moodle. Turinio valdymo sistema WordPress sukurta pradinė mokyklos interneto svetainė. Mokyklos interneto svetainėje talpinami mokytojų sukurti mokymosi ištekliai prieinami visiems naudotojas be registracijos. Vartotojo sąsaja prisitaikančio dizaino, pasiekiama per bet kurią interneto naršyklę.
This Master's thesis was fulfilled to create an integrated school information system by creating a website that integrates external information systems. During the implementation of the work scientific literature on the development of an effective school information system structure, the impact of websites on the quality of school work, and the relevance of information systems accomplishment have been analyzed. Additionally, the analysis of the content and functionality of the websites of the schools in the country has been carried out taking into account the requirements of the school quality monitoring institutions for school information systems. A targeted group of the teachers, pupils and parents was selected from the school website users. In order to identify the opportunities and needs of the users following objectives were arised: what the content elements and functions would increase the number of school site users; what means may increase student motivation and learning outcomes; what implements can help to improve the school image and meet the expectations of potential visitors. After the analyzing the opportunities, needs and the operational processes of the users of institution, it was found that the school needed a website that combines electronic blogging, scheduling, as well as collaboration systems, virtual learning environment and event calendar. Herewith, a scheme of functionality of the school's integrated information system was created while the integrated school information system project was developing. Consequently, the comparative analysis of the mentioned systems has been performed. Concurrently, the aSc scheduling system and virtual learning environment Moodle were introduced. The primary school website was created with the help of the WordPress Content Management System. Latterly, the school website, hosted by the teachers to create learning resources, is available to all users without registration. The users‘ interface adaptive design is now accessible through any web browser.