Motyvacijos mokytis matematiką sąsajų su savijauta matematikos pamokose ir su matematikos pritaikomumo suvokimu tyrimas
Ilickienė, Ieva |
Problema: kas lemia mokinių motyvaciją mokytis matematiką? Objektas: mokinių motyvacija mokytis matematiką. Tikslas: ištirti Lietuvos 11 – 12-ų klasių mokinių motyvacijos mokytis matematiką sąsajas su savijauta matematikos pamokose ir matematikos pritaikomumo atskleidimu. Uždaviniai: 1. Išanalizuoti mokslinę literatūrą apie motyvacijos svarbą mokymosi procese. 2. Ištirti Lietuvos 11 – 12-ų klasių mokinių motyvaciją mokytis matematiką. 3. Nustatyti lietuviškuose matematikos vadovėliuose praktinio turinio užduočių kiekius. 4. Palyginti lietuviškus matematikos vadovėlius su Tarptautinio bakalaureato programos vadovėliais praktinio turinio užduočių aspektu. Duomenų rinkimo metodai: mokslinės literatūros analizė; anketos pildymas; matematikos vadovėlių praktinio turinio užduočių analizė. Duomenų analizė metodai: faktorių analizė; koreliacinė analizė; neparametriniai testai; regresinė analizė. Išvados: Išanalizavus mokslinę literatūrą nustatyta, kad motyvacija yra vienas pagrindinių aspektų siekiant gerinti mokinių matematikos mokymosi rezultatus. Ištyrus Lietuvos 11 – 12-ų klasių mokinių motyvaciją, nustatyta, kad motyvacija gali būti lemiama dviejų aspektų: savijautos pamokose ir matematikos pritaikomumo suvokimu. Atlikus regresinę analizę nustatyta, kad mokinių motyvaciją, susijusią su jų savijauta pamokose, reikšmingai apibūdina lytis, jų turimas pažymys ir jų suvokimas, kaip dažnai matematika yra panaudojama. Lyginant „Matematika Tau plius“ ir „Tempus“ vadovėlius, buvo nustatytas vadovėliuose pateikiamų praktinio turinio užduočių skaičiaus statistiškai reikšmingas skirtumas. Tarp kitų lietuviškų vadovėlių statistiškai reikšmingo skirtumo nustatyta nebuvo. Lyginant lietuviškus matematikos vadovėlius su Tarptautinio bakalaureato vadovėliais nustatyta, kad lietuviškuose vadovėliuose yra statistiškai reikšmingai mažiau praktinio turinio užduočių.
The problem of the research: What determines students’ motivation to learn mathematics? The object of the research: students’ motivation to learn mathematics. The aim of the research: to investigate the relationship between motivation to learn mathematics and well-being in mathematics lessons and the applicability of mathematics in Lithuanian 11th - 12th grade students. Tasks of the research: 1. To analyse the scientific literature on the importance of motivation in the learning process. 2. To investigate the motivation of Lithuanian 11-12th grade students to learn mathematics. 3. To determine the amount of practical tasks in Lithuanian mathematics textbooks. 4. To compare Lithuanian mathematics textbooks with the International Baccalaureate textbooks in terms of practical content tasks. Methods of data collection: analysis of scientific literature; questionnaire; analysis of practical content tasks in mathematics textbooks. Methods of data analysis: factor analysis; correlation analysis; non-parametric test; regression analysis. Conclusions: The analysis of the scientific literature shows that motivation is one of the key aspects of improving students’ performance in mathematics. A study of motivation among Lithuanian 11th-12th graders found that motivation can be determined by two aspects: the feeling of well-being in the classroom and the perception of the applicability of mathematics. Regression analyses show that students’ motivation in terms of their well-being in class is significantly influenced by their gender, their grades and their perception of how often mathematics is used. A statistically significant difference was found when comparing “Mathematics Tau plius” and “Tempus” textbooks. There was no statistically significant difference between the other Lithuanian textbooks. When comparing the Lithuanian mathematics textbooks with the International Baccalaureate textbooks, it was found that the Lithuanian textbooks had statistically significantly fewer practical tasks.