Mokinių viešojo kalbėjimo gebėjimų lavinimas pasitelkiant metaforines asociatyvines korteles ugdymo karjerai pamokose
Dabulskė, Laura |
Šiame darbe nagrinėjamas inovacijos – metaforinių asociatyvinių kortelių taikymo ugdymo karjerai pamokose įtaką mokinių viešojo kalbėjimo gebėjimų lavinimui. Šis inovatyvus metodas leidžia mokiniams per asociatyvinius vaizdinius geriau suvokti ir išreikšti savo mintis. Tyrimas atskleidė, kad metaforinės kortelės padeda mokiniams įveikti baimę kalbėti prieš auditoriją, skatina jų kūrybiškumą ir prisideda prie geresnės emocinės būsenos. Tyrimo problema: mokiniai bijo (nedrįsta) kalbėti prieš auditoriją. Tyrimo tikslas: ugdyti mokinių viešojo kalbėjimo gebėjimus taikant metaforines asociatyvines korteles. Tyrimo uždaviniai:
- Atskleisti viešojo kalbėjimo gabėjimų naudą ir ypatumus ugdyme ir už jo ribų taikant asociatyvines metaforines korteles.
- Taikyti metaforines asociatyvines korteles mokinių viešojo kalbėjimo gebėjimams ugdyti, ugdymo karjerai pamokose.
- Įvertinti metaforinių asociatyvinių kortelių poveikį mokinių viešojo kalbėjimo gebėjimų ugdymui, ugdymo karjerai pamokose. Metodologiniam pagrindui kokybinei analizei atlikti buvo naudojami tyrėjo užrašai ir mokinių refleksijos prieš ir po taikytos inovacijos, kurie leido gauti išsamius duomenis apie mokinių patirtis ir jų emocinę savijautą. Rezultatai rodo, kad naudojant metaforines korteles, mokiniai tapo labiau pasitikintys ir atviresni, o tai pagerino jų komunikacinius įgūdžius ir pasitikėjimą savimi. Darbe pateikiamos rekomendacijos dėl galimo proceso patobulinimo lavinant mokinių viešojo kalbėjimo gebėjimus.
This work examines the impact of the innovation – the application of metaphorical associative cards in career education lessons on the development of students' public speaking skills. This innovative method allows students to better understand and express their thoughts through associative images. The study revealed that metaphorical cards help students overcome the fear of speaking in front of an audience, stimulate their creativity, and contribute to better emotional well-being. For the methodological basis of the qualitative analysis, the researcher's notes and students' reflections before and after the applied innovation were used, which allowed obtaining detailed data about students' experiences and their emotional state. The results show that using metaphorical cards, students became more confident and open, which improved their communication skills and self-confidence. The paper provides recommendations for possible process improvements in developing students' public speaking skills.