Pietų Korėjos kultūros įvaizdžio kūrimas Karaliaus Sedžiongo instituto fondo korėjiečių kalbos vadovėliuose
Valionytė, Viktorija |
Šio darbo objektas – Pietų Korėjos kultūros įvaizdis Karaliaus Sedžiongo instituto fondo korėjiečių kalbos vadovėliuose. Darbe keliamas probleminis klausimas: koks kuriamas Pietų Korėjos kultūros įvaizdis vyriausybinės institucijos sukurtuose vadovėliuose, skirtuose užsienio studentams? Darbo tikslas: išnagrinėti kokie pagrindiniai kultūriniai aspektai atsispindi šio fondo vadovėliuose ir kaip jų vaizdavimu kuriamas Pietų Korėjos kultūros įvaizdis. Darbe buvo analizuoti 5 Karaliaus Sedžiongo instituto fondo vadovėliai. Tyrimo rezultatai atskleidė, jog vadovėliuose daugiausiai yra vaizduojamos vertybės bei žmogaus darbo simboliai. Dažniausiai yra vaizduojamas maistas – kuriamas įvaizdis, jog jis yra skanus ir, nors aštrus, vertas paragauti. Antroje vietoje pastebėtos dvi vertybės – darbas ir švietimas. Kuriamas įvaizdis, jog korėjiečių kultūroje priimtina daug ir sunkiai dirbti/mokytis bei mažai ilsėtis. Taip pat vadovėliuose vaizduojami ir artimi santykiai su kitais bei šeima, tačiau išskiriami ir kartų skirtumai. Formuojamas modernėjančios kultūros, kurioje vis dar svarbios šios vertybės, įvaizdis. Vadovėliuose siekiama pabrėžti, jog šioje kultūroje labai vertinami vyresni. Be tiesioginio vertybės vaizdavimo yra daug su ja susijusių elgesio normų, tradicijų ir papročių. Apie žmogaus darbo simbolius kurtas įvaizdis yra pozityvus. Taip pat siekiama kurti asociacijas su pasaulyje žinomais simboliais, su kuriais formuojamas pripažintos ir populiarios kultūros įvaizdis. Ir galiausiai, per tradicijų ir tikėjimų vaizdavimą formuojamas įvaizdis, jog tradicinė kultūra yra svarbi Pietų Korėjoje, tačiau ji taip pat yra atvira užsienio įtakai.
The object of this thesis is the image of South Korean culture in King Sejong institute foundation's Korean language textbooks. The problem is what image of South Korean culture is constructed in the textbooks created by a governmental institution and aimed at foreign students. The goal is to analyse what main cultural aspects are presented in those textbooks and what image of the South Korean culture is created by their representation. 5 textbooks were analysed. The results showed that values and symbols were the most frequent cultural elements. Food was presented the most frequently. An image of tasty and worth trying, although spicy, dishes was being constructed. The values of work and education were also frequent. Through their representation an image of hardworking and rarely resting culture was being shaped. The values of close relations and family were also present in the textbooks; however, generational differences were noted. Through this, it created an image of a culture that values close relations and family but is also modern. In the textbooks, respect for elders was emphasised. Besides direct representation of the value, many customs, traditions, and behaviour norms are related to it. The image of human labour symbols was positive. While talking about art, associations with world famous symbols were made, through which an image of popular, known worldwide and critically acclaimed culture was being constructed. Through representation of beliefs and traditions an image of culture, which values traditions but is also open to foreign influence, was shaped.