Įvaizdžio analizė „Vinted“ organizacijoje
Baranauskas, Simas |
Šiuolaikinėmis dinamiškos rinkos sąlygomis yra ypač sunku įmonėms konkuruoti, nes konkurencija yra didelė, o išsiskirti iš konkurentų visumos ir patikti vartotojams yra vis sudėtingesnė užduotis. Įmonės ieško konkurencinių pranašumų, kad galėtų sustiprinti savo padėtį rinkoje. Vienas iš būdų tai padaryti yra palankaus įmonės įvaizdžio formavimas. Įmonės įvaizdis parodo, ką apie įmonę galvoja suinteresuotos tikslinės auditorijos (pvz., visuomenė, klientai ir kt.). Teigiamas įmonės įvaizdis yra tinkama priemonė kompanijai siekti geresnių verslo rezultatų ir užsitikrinti sėkmę rinkoje. Daugelis tyrimų patvirtina teigiamo įmonės įvaizdžio naudą įmonės veiklos rezultatams ir santykiams su vartotojais (Mahsyar et al., 2020; Prayoga, 2019; Muhiban, 2020; Yazid et al., 2020; Setiari et al., 2020; Alam & Noor, 2020; Gunavan, 2020; Kavaliauskaitė, 2017; Giedraitis ir Viningienė, 2017; ir kt.). Galima teigti, kad įmonėms yra kritiškai svarbu ir aktualu atlikti savo įvaizdžio analizę, kad galėtų jį gerinti tikslinės auditorijos akyse. UAB „Vinted“ – tai Lietuvoje įsteigta elektroninės komercijos įmonė. Analizuojama įmonė yra internetinė naudotų drabužių ir aksesuarų prekybos ir mainų platforma, veikianti pagal tiesioginio keitimosi resursais tarp lygiaverčių vartotojų P2P tinklo modelį. 2019 m. lapkričio mėn. „Vinted“ organizacijos vertė viršijo 1 mlrd. eurų. Ši įmonė tapo pirmuoju „vienaragiu“ iš Lietuvos. „Vinted“ organizacijai yra labai svarbu turėti gerą įvaizdį rinkoje, nes tai skatina vartotojų pasitikėjimą šia verslo įmone ir turi tiesioginės įtakos jos pajamoms ir veiklos rezultatams. Kadangi „Vinted“ stipriai plečiasi ir auga, šios įmonės įvaizdis yra dinamiškas ir kintantis, nes daugėja esamų ir potencialių vartotojų, todėl jų suvokimas apie įmonę gali būti įvairialypis. Šiame darbe siekiama nustatyti, kaip „Vinted“ organizacijos įvaizdį vertina vartotojai ir kiek jis yra palankus rinkoje.
In today's dynamic market environment, it is particularly difficult to compete for companies, as competition is fierce and it is an increasingly difficult task to stand out from the competition and satisfy consumers. Companies are looking for competitive advantages to strengthen their position in the market. One way to do this is to create a favorable image of the company. The image of the company shows what the concerned target of audiences think about the company (e.g. society, customers, etc.). A positive corporate image is the right tool for a company to achieve better business results and ensure success in the market. Many studies confirm the benefits of a positive image of the company as well as its performance and relationships with consumers (Mahsyar et al., 2020; Prayoga, 2019; Muhiban, 2020; Yazid et al., 2020; Setiari et al., 2020; Alam & Noor, 2020; Gunavan, 2020; Kavaliauskaitė, 2017; Giedraitis and Viningienė, 2017; etc.). It can be argued that it is critical and relevant for companies to conduct an analysis of their image in order to improve it in the eyes of the target audience. UAB VINTED is an e-commerce company established in Lithuania. The analyzed company is an online platform for the trade and exchange of second-hand clothing and accessories, operating according to the P2P network model of direct exchange of resources between equivalent users. The value of VINTED organization exceeded 1 billion euros in November, 2019. This company has become the first "unicorn" from Lithuania. It is very important for VINTED to have a good image in the market, as it boosts consumer confidence in the business and has a direct impact on its revenue and performance. As Vinted expands and grows rapidly, its image is dynamic and changing as existing and potential consumers grow, so their perceptions of the company can be diverse. The aim of this work is to determine how the image of VINTED is perceived by consumers and how favorable it is in the market.