Šiuolaikinis mitas ir jo transformacija socialiniuose tinkluose: masiniai interneto iššūkiai
Šio magistro baigiamojo darbo ašis: masiniai interneto iššūkiai, kurie analizuojami per šiuolaikinio mito ypatybių kriterijus sąveikoje su medijuotos komunikacijos ekosistemos išskirtais bruožais. Tyrime analizuojamas šiuolaikinio mito vaidmuo socialinėse medijose, jo kūrimosi procesai ir ypatybės – kodėl mitui palanku gyvuoti socialinėse medijose ir kaip mitai atsiskleidžia socialinėse medijose. Siekiant atsakyti į šiuos klausimus, iškeltas darbo tikslas: nustatyti šiuolaikinio mito transformacijų etapus ir vadovaujantis masinių istorijų perkėlimo modeliu išanalizuoti rezonansinio atgarsio sulaukusius interneto iššūkius. Norint įgyvendinti tikslą, suformuluoti šie tyrimo uždaviniai: ištirti kokiomis savybės mitas pasižymi socialinių medijų kanaluose, išskirti ypatybes ir sukurti mito transformacijų modelį; suklasifikuoti medijuotos komunikacijos sistemos bruožus ir išskirti veiksnius lemiančius masiškumą; pagal sudarytą modelį išanalizuoti masinių interneto iššūkių atvejį. Pirmoji tyrimo dalis paremta teorine-analitine analize. Tyrime išanalizuota mito transformacijų eiga ir veiksniai, kurie lemia mito tranformacijas, tyrimo eigoje išskirti mito transformacijų etapai: istorija, mitas, mitas žanras ir mitas įrankis atskleidžia etapus ir aplinkos veiksnius, kurie lemia fenomeno kaitą. Antroji tyrimo dalis paremta atvejo analize, kuri atlikta išskiriant numatomą tikslinę auditoriją ir būsimus dalyvius, skleidžiamą žinutę, atpažinimo bruožus ir naudojantis sukurtu masinių istorijų perpasakojimo ir sklaidos modeliu. Pagrindiniai išskirti kriterijai pagal mito ypatybes yra emociškumas, universalumas bei difuziškumas, tuo tarpu išanalizavus medijuotos komunikacijos sistemą išskirtos šios ypatybės lemiančios plitimą ir sklaidą: įvairialypiškumas, interaktyvumas, algoritmiškumas. Tyrimui pasirinkti penki, labiausiai papiltę ir rezonansiniai interneto iššūkiai pasirodę socialinių medijų erdvėje 2014-2020 metais. Kokybinės turinio analizės metu išnalizuoti „The Guardian“ straipsniai skelbiantys apie interneto iššūkius, pristatomas žiniasklaidos tonas bei kontekstai, kuriuose pateikiama medžiaga. Išanalizavus surinktas publikacijas pastebėta, jog portale vyrauja skirtingos nuomonės apie interneto iššūkius, vis dėlto iššūkiai vertinami teigiamai. Detaliai išanalizavus šio darbo teorinę ir praktinę dalis galima patvirtinti, jog išskirtos mito savybės pabrėžia dalyvių įsitraukimą į reiškinį pagrindžiant emocijomis ir jausmiškumu, universalia erdve interpetacijomis bei globalia sklaida. Socialinių medijų ekosistemos bruožai atveria platesnes galimybes fenomenui sklisti tarp skirtingų platformų, technologiškai programuojant turinį vartotojams. Individualizuotas turinys yra patrauklus socialinių medijų naudotojams, o tai didina įsitraukimą į istorijų perpasakojimą ir masinių interneto iššūkių sklaidą.
The focus of this master thesis is viral Internet challenges that are analyzed based on the characteristics of the contemporary myth in interaction with the features of the mediated communication ecosystem. Traditionally, myth is considered to be a collective work of the imagination of the masses that tell legends of the superheroes, or the emergence of a phenomenon that has no clear or definite explanation (Dictionary). This study analyzes the role of modern myth in social media by investigating its features and development: why myth prospers, and how it functions in social media. In order to answer these questions, the aim of the thesis was set: to reveal the characteristics of the myth of viral Internet challenges by analyzing the resonant cases based on the viral story spread model. The objectives of the research are as follows: to investigate and distinguish the characteristics of the myth in social media channels; to classify the features of the mediated communication system emphasizing the factors that enable mass spread; to analyze the case of massive Internet challenges using the developed model. The first part of the study is based on the theoretical-analytical analysis. The second part of the research is based on the case study that involves distinguishing the intended target audience, the potential participants, the emitted message, the recognizable features, as well as using the developed model of retelling and disseminating mass stories. Based on the characteristics of the myth, the main distinguished criteria are: emotionality, versatility and diffusivity; while based on the analysis of the system of the mediated communication, the characteristics affecting the spread and the dissemination are: diversity, interactiveness, and algorithmics. This paper focuses on the five most widely spread and resonant Internet challenges that appeared in social media between 2014 - 2020. Qualitative content analysis has been chosen to analyze the selected articles from “The Guardian” that cover viral Internet challenges and to discuss the tone of the media as well as the context of the stories. Having analyzed the collected publications, it appears that even though various opinions can be found on the site, the challenges generally receive positive feedback. After thorough study of the theoretical and the practical aspects of this subject, it can be concluded that the distinguished properties of the myth emphasize the involvement of the participants based on feelings and emotions, universal space for interpretation and global dissemination. The features of the social media ecosystem enable the spread of the phenomenon between various platforms by using technology that automatically selects content for different individuals. Personalized content attracts social media users, which increases engagement by retelling stories and spreading viral Internet challenges.