Apprendimento dell’italiano con le tecnologie intelligenti: il caso dell’intelligenza artificiale
Trevisi, Emanuela |
Sparčiai plečiantis tarptautiniams ryšiams tarp valstybių išmaniosios technologijos tampa neatsiejama kasdienybės dalimi. Užsienio kalbų mokėjimas dažnai palengvina komunikacija ir tampa svarbiu aspektu kiekvieno žmogaus gyvenime. Vis dažniau žmonės pradeda mokintis užsienio kalbų ir tam dažnai pasitelkia išmaniųjų technologijų pagalbą. Šiandien dirbtinis intelektas yra sparčiai diegiamas įvairiose srityse nuo medicinos iki edukacijos. Dirbtinis intelektas yra sparčiai naujinamas ir plečiasi į įvairias sritis. Šis darbas yra eksperimentinis tyrimas, kuriuo siekiama patikrinti ar dirbtinio intelekto programa ChatGPT gali būti pagalbinė mokymosi priemonė italų kalbai mokintis. Šio darbo tikslas yra patikrinti ar dirbtinio intelekto programa ChatGPT gali sugeneruoti pratimus parinktoms italų kalbos gramatikos temoms. Darbo metodai: Šis rašto darbas yra sudarytas iš dviejų pagrindinių dalių: teorinės literatūros analizės ir praktinės dalies. Pirmoje darbo dalyje aptariamos tokios temos kaip: užsienio kalbų mokėjimo svarba kasdieniniame gyvenime, naujųjų technologijų naudojimo svarba, kas yra natūralios kalbos apdorojimas bei kur jis yra naudojamas, aptariama dirbtinio intelekto programa ChatGPT. Praktinėje darbo dalyje yra atliktas eksperimentinis tyrimas kurio metu buvo sugeneruoti pratimai bei jų atsakymai. Taip pat antroje dalyje, dirbtinio intelekto programai ChatGPT, buvo pateiktos sukonkretintos užklausos pratimams sugeneruoti. Tyrimo rezultatai: eksperimentinio tyrimo metu buvo nustatyta jog dirbtinis intelektas gali sugeneruoti pratimus penkioms skirtingoms italų kalbos temoms. Taip pat buvo pastebėta, jog užklausos rašomos dirbtiniam intelektui turi būti labai konkrečios, kitaip programa pratimus sugeneruoja netiksliai, nepateikia vienaskaitos, daugiskaitos ar pasirenka naudoti tik vienos giminės daiktavardžius. Po kiekvienos užduoties taip pat yra pateikti programos ChatGPT sugeneruoti atsakymai. Daugelis sugeneruotų atsakymų yra teisingi, tačiau keletas yra netikslūs. Programa klysta su žymimųjų artikelių junginiais, kai kuriuose pratimų sakiniuose reikalauja ne to kas yra prašoma. Galiausiai, galima teigti kad dirbtinis intelektas greitu metu gali tapti pagalbine italų kalbos mokymosi priemone, tačiau šiai dienai, programai ChatGPT dar trūksta tikslumo.
Le tecnologie intelligenti stanno diventando parte integrante della vita quotidiana con la rapida espansione delle relazioni internazionali tra i paesi. La conoscenza delle lingue straniere spesso facilita la comunicazione e diventa un aspetto importante della vita di tutti. Sempre più persone iniziano a imparare le lingue straniere, spesso con l'aiuto di tecnologie intelligenti. Oggi l'intelligenza artificiale viene rapidamente impiegata in campi che vanno dalla medicina all' educazione. L'intelligenza artificiale si sta rapidamente evolvendo ed espandendo in diversi campi. Questo studio sperimentale ha l'obiettivo di verificare se l'applicazione di intelligenza artificiale ChatGPT può essere un ausilio per l'apprendimento dell'italiano. Lo scopo di studio è testare se il programma di intelligenza artificiale ChatGPT è in grado di generare esercizi per argomenti scelti di grammatica italiana. Metodi: Questa tesi si compone di due parti principali: un'analisi teorica della letteratura e una parte pratica. La prima parte della tesi tratta argomenti come: l'importanza della conoscenza delle lingue straniere nella vita quotidiana, l'importanza dell'uso delle nuove tecnologie, cos'è l'elaborazione del linguaggio naturale e dove viene utilizzata, l'applicazione di intelligenza artificiale ChatGPT. Nella parte pratica della tesi, è stato condotto uno studio sperimentale per generare esercizi e le loro risposte. Per generare gli esercizi, nella seconda parte è stata utilizzata l'applicazione di intelligenza artificiale ChatGPT. Conclusioni: in questo studio sperimentale, è stato dimostrato che l'intelligenza artificiale può generare esercizi per cinque diversi argomenti di italiano. È stato inoltre notato che le domande scritte per l'IA devono essere molto specifiche, altrimenti il programma genera esercizi in modo impreciso, non fornisce il singolare, il plurale o utilizza solo sostantivi di un genere. Dopo ogni esercizio vengono presentate anche le risposte generate da ChatGPT. Molte delle risposte generate sono corrette, ma alcune sono imprecise. Il programma sbaglia le articolazioni degli articoli determinati e in alcune frasi dell'esercizio richiede qualcosa di diverso da quello che è stato richiesto. Infine, si potrebbe sostenere che l'intelligenza artificiale potrebbe presto diventare un aiuto per l'apprendimento dell'italiano, ma ad oggi ChatGPT manca ancora di precision.