Nepakeičiamų žetonų (NFT) technologijos pritaikomumo videožaidimuose analizė: žaidėjų perspektyva
Černeckas, Valentinas |
Nepakeičiamų žetonų technologijos pritaikomumo galimybės videožaidimuose – vis dar sąlyginai mažai išnagrinėtas reiškinys, keliantis daug iššūkių žaidimų kūrėjams dėl tikslaus šios technologijos panaudojimo. Nors ji yra vis dažniau įtraukiama į naujų videožaidimų kūrimo procesą, nėra aiškiai nustatytų gairių, į kurias reikėtų atsižvelgti siekiant užtikrinti abipusę naudą tiek videožaidimų kūrėjams, tiek patiems žaidėjams. Čia kyla esminiai diskusiniai klausimai – ar žaidėjai nepakeičiamų žetonų pritaikyme videožaidimuose mato tokią pačią naudą, kaip ir videožaidimų kūrėjai? Šio bakalauro baigiamojo darbo objektas – nepakeičiamų žetonų technologija ir jos pritaikomumo galimybės videožaidimų industrijoje, o darbo tikslas – išsiaiškinti, kokios yra nepakeičiamų žetonų technologijos pritaikomumo videožaidimuose galimybės ir kaip šias galimybes vertina patys žaidėjai. Darbe nagrinėjama problema keliama klausimu – ar žaidėjai nepakeičiamų žetonų technologijos pritaikymą videožaidimuose mato kaip išties ilgalaikį, vertingą ir naudingą dalyką videožaidimų kontekste, ar nepakeičiami žetonai tėra trumpalaikė tendencija, kuri šiuo metu yra populiari vien dėl viešojoje erdvėje išaugusio susidomėjimo šia nauja technologija? Tyrimui atlikti pasitelkti mokslinės literatūros ir kitų šaltinių teorinės analizės ir kiekybinės anketinės apklausos metodai. Teorinėje mokslinės literatūros ir kitų šaltinių analizėje buvo nagrinėjami kitų autorių, nagrinėjančių nepakeičiamų žetonų technologijos sampratą, darbai bei žaidimų, paremtų nepakeičiamų žetonų technologija, pavyzdžiai. Kiekybinė anketinė apklausa buvo skirta videožaidimus žaidžiantiems asmenims, siekiant išsiaiškinti jų požiūrį į nepakeičiamų žetonų technologiją bei jos pritaikomumą videožaidimuose. Tyrimo metu gauti rezultatai parodė, kad didžioji dalis žaidėjų nepakeičiamų žetonų technologijos ir videožaidimų sintezę vertina negatyviai ir nėra linkę įsigyti nepakeičiamų žetonų. Tolimesnė rezultatų analizė atskleidė, jog žaidėjai yra linkę skeptiškai vertinti nepakeičiamus žetonus todėl, nes dauguma jų tiki, jog investuoti į juos yra per daug rizikinga. Ši rizika yra susijusi su aukštomis nepakeičiamų žetonų kainomis bei galimomis apgaulėmis. Be to, kaip dar vieną priežastį, dėl ko žaidėjai lėtai gali priimti nepakeičiamų žetonų technologijos teikiamas galimybes videožaidimuose yra dėl mažo jų pačio nepakeičiamų žetonų kaip reiškinio supratimo ir iš to kylančių abejonių šios technologijos naudingumu videožaidimuose.
The opportunities presented by the application of non-fungible token technology in video games is still a rather under-researched phenomenon posing many challenges to video game developers regarding the precise use of this technology. Even though this concept is included in the process of game development more and more often, there is still a lack of clear guidelines which should be followed to ensure mutual benefit for both game developers and the players. From this comes a fundamental question of discussion – do the players see the same benefits in the application of non-fungible tokens in video games as those seen by game developers? The object of this bachelor’s thesis is non-fungible token technology and its applicability in the video game industry. The aim of the thesis is to discover what are the opportunities for the application of non-fungible tokens in video games and how the players themselves value these opportunities. The main issue of the thesis is raised by the question, do players see the application of non-fungible tokens in videogames as a truly long-term, valuable, and beneficial subject or are non- fungible tokens just a short-term trend that is currently popular only due to an increased interest from the public in this new technology? To conduct the research, methods of a theoretical analysis of scientific literature and other sources as well as a quantitative questionnaire survey were used. In the theoretical analysis, scientific research from authors who are researching the concept of non-fungible token technology as well as some examples of video games that have implemented non-fungible token technology were discussed. The quantitative questionnaire survey was intended for video game players in order to understand their attitude towards non-fungible tokens and their applicability in video games. The results gathered from the research showed that many players are negative towards the synthesis of non-fungible tokens and video games as well as they are not likely to purchase non- fungible tokens. Further analysis of the results unveiled that players are sceptical of non-fungible tokens due to their beliefs that investing in them is of too much risk. The risks associated with this are the high value of the tokens and the frauds that are common in the market. Besides that, another reason that players are slow to accept the opportunities of non-fungible tokens in video games is due to their own low level of understanding of non-fungible tokens as a concept and subsequent doubts about the prospects of this technology in video games.