etd.page.titleprefix Duomenų vizualizavimas fotografija pagrįstame vaizde. Diptikas „Duo-menų“
dc.contributor.advisor | Plungė, Rimantas | |
dc.contributor.author | Laurinaitis, Gabrielius | |
dc.date.accessioned | 2025-05-30T10:43:22Z | |
dc.date.available | 2025-05-30T10:43:22Z | |
dc.date.issued | 2025-06-09 | |
dc.description.abstract | Duomenų vizualizavimas fotografija pagrįstame vaizde. Diptikas „Duo-menų“ darbe tiriama duomenų vizualizacija kaip meninė forma naudojant fotografija pagrįstą vaizdą. Išanalizuoti, kaip šiuolaikinė fotografija kinta ir plečiasi į fotografija grįstą vaizdą, bei atskleisti šio vaizdo kūrybinį potencialą nagrinėjant menininkų, savo darbuose naudojančių duomenis, meninės raiškos formas. Darbo uždaviniai yra ištirti šiuolaikinės fotografijos transformacijas – nuo fotografijos kaip dokumento iki fotografija grįsto vaizdo, išanalizuoti autorius kurie savo kūryboje naudoja duomenų vizualizavimą ir fotografija pagrįstą vaizdą. Praktinės dalies uždaviniai yra atlikti meninės raiškos eksperimentus naudojant asmeniniu archyvų duomenis ir sukurti fotografija ir duomenų vizualizavimu grįstų meninių vaizdų seriją. Darbo metu buvo taikomi teorinės, meninės analizės ir praktinio eksperimento metodai. Teorinėje dalyje naudotas lyginamoji analizė – nagrinėta šiuolaikinės fotografijos raida, fotografija pagrįsto vaizdo sąvoka bei dviejų autorių (Andreas Gursky ir Natalie Miebach) kūryba. Praktinėje dalyje taikyti eksperimentiniai metodai: naudoti asmeniniai archyviniai duomenys, jie analizuoti, struktūrizuoti ir perkelti į skaitmeninę aplinką (CSV formatu), o vėliau – automatizuotai apdoroti naudojant JavaScript ir Adobe Photoshop programinę įrangą. Teoriniame darbe pateikiamos išvados, kad fotografija ir kiti kūrybiniai metodai yra veiksmingos priemonės duomenų vizualizavimui, galinčios vizualizuoti ir konceptualiai transformuoti duomenis. Praktinėje darbo dalyje buvo sukurtos dvi tarpusavyje susijusios duomenų vizualizacijos. Aptariama duomenų kilmė ir pobūdis, jų tvarkymas ir analizavimas. Aprašomas procesas, technikos ir metodai, kuriuos naudojant buvo sukurta 18 duomenų vizualizavimo variacijų. | lt |
dc.description.abstract | Visualising data in a photography-based image. The Duo-Art diptych explores data visualisation as an art form using a photography-based image. To analyse how contemporary photography is evolving and expanding into the photography-based image, and to reveal the creative potential of this image by examining the artistic expressions of artists who use data in their work. The objectives of the thesis are to explore the transformation of contemporary photography from photography as a document to the photography-based image, to analyse the artists who use data visualisation and the photography-based image in their work. The objectives of the practical part of the project are to carry out experiments in artistic expression using data from personal archives and to create a series of artistic images based on photography and data visualisation. The theoretical, artistic analysis and practical experiment methods were applied in the work. The theoretical part used a comparative analysis - the development of contemporary photography, the concept of the photography-based image and the work of two authors (Andreas Gursky and Natalie Miebach) were examined. In the practical part, experimental methods were applied: personal archival data were used, analysed, structured and digitised (in CSV format), followed by automated processing using JavaScript and Adobe Photoshop software. The theoretical work concludes that photography and other creative methods are effective tools for data visualisation, capable of visualising and conceptually transforming data. In the practical part of the thesis, two interrelated data visualisations were created. The origin and nature of the data, its management and analysis are discussed. It describes the process, techniques and methods used to create 18 variations of data visualisation. | en |
dc.description.sponsorship | Vytauto Didžiojo universitetas / Vytautas Magnus University | * |
dc.description.sponsorship | Menų fakultetas / Faculty of Arts | * |
dc.description.sponsorship | Šiuolaikinių menų katedra / Department of Contemporary Arts | * |
dc.format.extent | 20 p. | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12259/278567 | |
dc.language.iso | lt | |
dc.rights | open access | |
dc.rights.license | CC0 1.0 Universal | en |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | |
dc.subject | Duomenų vizualizavimas | lt |
dc.subject | Fotografija | lt |
dc.subject | Statistika | lt |
dc.subject | Diptikas | lt |
dc.subject | Data visualisation | en |
dc.subject | Photography | en |
dc.subject | Statistics | en |
dc.subject | Diptych | en |
dc.subject.classification | Bakalauro darbas / Bachelor Thesis (ETD_BAK) | |
dc.subject.other | Audiovizualinis menas / Audiovisual art (V004) | |
dc.title | Duomenų vizualizavimas fotografija pagrįstame vaizde. Diptikas „Duo-menų“ | lt |
dc.title.alternative | Data visualisation in a photography-based Image. Diptic “Duo-menų” | en |
dc.type | text::thesis::bachelor thesis | |
dcterms.educationLevel | Medijų menas / Media Studies (P07 ) | |
dcterms.valid | Ne / No | |
dspace.entity.type | ETD | |
oairecerif.author.affiliation | Šiuolaikinių menų katedra / Department of Contemporary Arts | |
thesis.degree.discipline | Bakalauro studijų programa / Bachelor study programme::Naujųjų medijų menas / New Media Art (B) |