Auditorijų plėtros taikymas Lietuvos teatruose. Lietuvos nacionalinio dramos teatro ir nacionalinio Kauno dramos teatro auditorijų plėtros atvejo tyrimas
Kiršytė, Viktorija |
Baigiamajame darbe analizuojamos auditorijų plėtros priemonės, įrankiai, strategijos. Darbo tikslas ištirti, išsiaiškinti kokie įrankiai, strategijos naudojamos Nacionaliniame Kauno dramos teatre ir Lietuvos Nacionaliniame teatre, siekiant išlaikyti, pritraukti, įtraukti auditoriją. Toliau darbe analizuojamos priemonės, naudojamos minėtų teatrų, analizuojama ar jos veikia efektyviai, atliekamas tyrimas ir pateikiamos rekomendacijos. Pirmoje dalyje, analizuojama literatūra, aprašoma auditorijų plėtros samprata, strategija ir taktika, aptariamos auditorijų plėtros strategijos , auditorijos segmentavimas ir žiūrovo charakteristika. Taip pat auditorijų plėtros priemonės ir kanalai skirtingiems auditorijų segmentams ir auditorijų plėtros ypatumai kultūros įstaigose Antroje dalyje apžvelgiama – komunikacija. Išanalizuojama socialinių medijų svarba, įrankiai ir teisingi naudojimo būdai. Taip pat aptarta komunikacijos samprata, išskiriant organizacines komunikacijos rūšis, formas, jų svarbą. Taip pat suteikiami patarimai kaip tinkamai suformuoti įvaizdį ir pritraukti savo tikslines, reikiamas auditorijas. Trečioje dalyje aprašomi atlikti tyrimai, buvo atliktas kokybinis ir kiekybinis tyrimai. Internetinės apklausos lyginamos lyginamosios analizės metodu Paskutinėje dalyje pateikiamos išvados, rekomendacijos įmonėms. Prieduose pateikiamas tranksribuoti interviu ir internetinių apklausų formos.
Audience development tools, strategies are analyzed in the thesis. The aim of the work is to investigate and find out what tools and strategies are used in the Kaunas National Drama Theater and the Lithuanian National Theater in order to maintain, attract and involve the audience. Further, the work analyzes the tools used by the mentioned theaters, analyzes whether they work effectively, conducts research and provides recommendations. In the first part, the literature is analyzed, the concept, strategy and tactics of audience development are described, audience development strategies, audience segmentation and viewer characteristics are discussed. Also, audience development tools and channels for different audience segments and the specifics of audience development in cultural institutions The second part covers communication. Analyzes the importance of social media, tools and correct ways of using them. The concept of communication was also discussed, distinguishing organizational types of communication, forms, and their importance. Tips on how to create a good image and attract your audience are provided. The third part describes the conducted research, qualitative and quantitative research was conducted. Online surveys are compared using the benchmarking method The last part contains conclusions and recommendations for companies. Appendices include transcribed interview and online survey forms.