Dirbtinio intelekto agentas, žaidžiantis loginį žaidimą stebimoje aplinkoje
Mažuolis, Airidas |
Magistro darbo tikslas – sukurti dirbtinio intelekto agentą, kuris gebėtų priimti sprendimus, naudodamas predikatų logiką, efektyviai planuoti veiksmus deterministinėje žaidimo erdvėje ir konkuruoti su kitais žaidėjais. Pirmiausia nagrinėjami įvairių tipų žaidimai, įskaitant deterministinius ir nedeterministinius, tobulos ir netobulos informacijos žaidimus, bei jų keliami iššūkiai DI sistemoms. Vėlesniuose skyriuose gilinamasi į paieškos algoritmus, tokius kaip „Minimax“ ir alfa-beta genėjimas. Taip pat aptariamos žaidimo taisyklės, žaidimo pasaulio elementai ir žaidėjo veiksmai, formalizuojami naudojant predikatų logiką. Atlikti eksperimentai parodė, kad vertinimo funkcijų kokybė ir paieškos gylis daro didelę įtaką agento sprendimų priėmimo proceso efektyvumui ir žaidimo rezultatui. Darbe pateikiama kiekybinė analizė, kurioje lyginamas skirtingų agentų veikimas ir vertinimo metodų įtaka žaidimo eigai.
The objective of this Master's thesis is to develop an Artificial Intelligence agent capable of making decisions using predicate logic, efficiently planning its actions in a deterministic game environment, and competing against other players. The paper starts with an examination of the various types of games, including deterministic and non-deterministic, perfect and imperfect information and the challenges they pose to AI systems. Subsequent chapters explore popular search algorithms, such as Minimax and alpha-beta pruning. The paper also discusses the rules of the game, the elements of the game world and the formalization of player actions using predicate logic. A multitude of experiments have demonstrated that the quality of the evaluation functions and the depth of the search exert a substantial influence on the efficiency of the agent's decision-making process and the outcome of the game. The paper presents a quantitative analysis that compares the performance of different agents and the impact of evaluation methods on gameplay.