Smulkių siuntų paskiristymo logistikos gerinimo sprendimai tvarumo kontekste: UAB „Kasperta“ atvejis
E-komercijos ir logistikos įmonių tvarios logistikos sprendimai reikalauja sistemingo dalyvavimo ir bendradarbiavimo. Siekiant tvarios logistikos modelio, svarbu išmatuoti esamą būklę žinant pagrindinius parametrus, nuo išteklių sunaudojimo iki galutinių produktų anglies pėdsakų skaičiavimo. Pasaulinė logistikos pramonė susiduria su dideliais iššūkiais, kuriuos kelia mažmeninė prekyba ir e-komercija, kurios apima didelius srautus ir pakuotes. Tačiau logistikos paslaugų teikėjai investavo didelius pinigus naujoms technologijoms, tokioms kaip dronų pristatymas ir robotika, kad patenkintų didėjančią logistikos paklausą, kuri lėmė žmogiškųjų išteklių trūkumą. Tačiau išmaniosioms logistikos veikti reikia bendro valdymo sistemos, skirtos šiai problemai spręsti tarp skirtingų sistemų. Mažoms siuntoms platinti ir pristatyti, tyrėjai analizuoja skirtingus pristatymo metodus, išteklių naudojimą ir išlaidas, kad nustatytų optimalų pristatymo metodą. Įvertinami populiariausi pristatymo metodai, ir straipsnyje daroma išvada, kad programuoti visus galimus ateities atvejus yra neįmanoma, reikalinga bendra valdymo sistema. Tyrimo objektas – smulkių siuntų paskirstymo logistika tvarumo kontekste. Tyrimo tikslas – pateikti smulkių siuntų paskirstymo logistikos tvarumo kontekste gerinimo sprendimus elektroninės prekybos UAB „Kasperta“ atveju. Tyrimo uždaviniai :
- Atskleisti smulkių siuntų paskirstymo logistikos tvarumo kontekste svarbą ir problemas elektroninės prekybos įmonėse.
- Teoriškai išanalizuoti siūlomas smulkių siuntų paskirstymo tvarumo kontekste logistikos gerinimo galimybes.
- Empiriškai ištirti UAB „Kasperta“ smulkių siuntų tvarumo kontekste paskirstymo logistikos ypatumus ir nustatyti gerinimo poreikį.
- Pagrįsti siūlomas priemones smulkių siuntų paskirstymo logistikos analizuojamoje įmonėje. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, įmonės duomenų, dokumentų analizė, statistinių duomenų analizė, pusiau struktūrinis interviu, kiekybinės anketinės apklausos metodas.
Sustainable logistics solutions for e-commerce and logistics companies require systematic participation and collaboration. In order to achieve a sustainable logistics model, it is important to measure the current state by knowing the main parameters, from the consumption of resources to the calculation of the carbon footprint of the final products. The global logistics industry faces major challenges posed by retail and e-commerce, which involve large volumes of traffic and packaging. However, logistics service providers have invested heavily in new technologies such as drone delivery and robotics to meet the growing demand for logistics, which has resulted in a shortage of human resources. However, smart logistics requires a common management system to solve this problem between different systems. For small parcel distribution and delivery, researchers analyse different delivery methods, resource usage and costs to determine the optimal delivery method. The most popular delivery methods are evaluated, and the article concludes that it is impossible to program all possible futures, and a common management system is needed. The object of the study is the logistics of the distribution of small parcels in the context of sustainability. The purpose of the study is to provide solutions in the context of the sustainability of the distribution of small parcels in the case of e-commerce UAB "Kasperta" Research tasks:
- To reveal the importance and problems of distribution of small parcels in the context of logistics sustainability in e-commerce companies.
- To theoretically analyse the proposed possibilities of improving logistics in the context of the sustainability of the distribution of small parcels.
- To empirically study the characteristics of the distribution logistics of UAB "Kasperta" in the context of sustainability of small shipments and determine the need for improvement.
- To substantiate the proposed measures for the logistics of distribution of small parcels in the analysed company. Research methods: analysis of scientific literature, analysis of company data, documents, analysis of statistical data, semi-structured interview, quantitative questionnaire survey method.