Darbdavio patrauklumo raiškos organizacinėje kultūroje formavimas
Disertacijoje nagrinėjama darbdavio patrauklumo raiškos organizacinėje kultūroje tema, sprendžiant mokslinę problemą, kaip užtikrinti darbdavio patrauklumą įmonėje per organizacinę kultūrą, orientuojantis į potencialių ir esamų darbuotojų lūkesčius. Ieškant patrauklaus darbdavio ir organizacinės kultūros sąsajų, analizuojamos darbdavio patrauklumo ir organizacinės kultūros sampratos. Remiantis moksliniais šaltiniais, pateikiama darbdavio patrauklumo sąvoka ir darbdavio patrauklumą lemiantys bruožai, pristatoma organizacinės kultūros sąvoka ir organizacinės kultūros sandaros elementai, atskleidžiami organizacinės kultūros elementų raiškos priemonių analizės rezultatai, struktūruojamos darbdavio patrauklumo su organizacine kultūra sąsajos ir parengiama teorinė darbdavio patrauklumo sąsajų su organizacine kultūra schema. Siekiant įvertinti teorinį darbdavio patrauklumo sąsajų su organizacine kultūra schemos praktinį pritaikomumą, disertacijoje atliekamas mišraus dizaino tyrimas, kuriuo remiantis, įvertinamas darbdavio patrauklumas nustatant darbuotojų lūkesčius darbdavio patrauklumo atžvilgiu bei atliekama įmonių gerosios praktikos pavyzdžių analizė, identifikuojant organizacinės kultūros elementus, kurie yra svarbūs darbdavio patrauklumo formavimui įmonėje. Remiantis disertacijos tyrimo rezultatais, aprobuojama darbdavio patrauklumo bruožų raiškos formavimo organizacinėje kultūroje schema, atliepianti IT ir IRT sektoriaus darbuotojų lūkesčius ir pristatanti praktines jos įgyvendinimo galimybes Lietuvos organizacijose.
The dissertation deals with the topic of expression of employer attractiveness in organizational culture, solving the scientific problem of how to ensure employer attractiveness in the company through organizational culture, focusing on the expectations of potential and existing employees. The concepts of employer attractiveness and organizational culture are analyzed in search of the links between an attractive employer and organizational culture. Based on scientific sources, the concept of employer attractiveness and features determining employer attractiveness are presented, the concept of organizational culture and elements of organizational culture are presented, the results of the analysis of organizational culture elements are revealed, the links between the employer's attractiveness and the organizational culture are structured and a theoretical scheme of the employer's attractiveness with the organizational culture is developed. In order to evaluate the theoretical applicability of the scheme of the employer's attractiveness to the organizational culture, the dissertation conducts the research of mixed design, based on which the employer's attractiveness is assessed by determining employees' expectations regarding the employer's attractiveness and the analysis of examples of good practice of companies, is performed, identifying the elements of organizational culture that are important for the development of the attractiveness of the employer in the company. Based on the dissertation research results, the scheme of development the expression of the employer's attractiveness features in the organizational culture is approved, which meets the expectations of the IT and ICT sector employees and presents the practical possibilities of its implementation in Lithuanian organizations.