Psichopatinė asmenybė ir socialinės medijos dviejose kriminalinėse istorijose: Cal’o Smyth’o trileryje „Like, Love, Kill“ ir Mark’o Lewis’o dokumentiniame filme „Don't F**K with Cats: H
Varpiotaitė, Akvilė |
Baigiamajame darbe nagrinėjama psichopatinė asmenybė ir socialinės medijos dviejose kriminalinėse istorijose: Cal’o Smyth’o trileryje „Like, Love, Kill“ ir Mark’o Lewis’o dokumentiniame filme „Don't Fk with Cats: Hunting an Internet Killer“. Kriminalinės istorijos nagrinėjamos remiantis atsižvelgiant į kriminalinio žanro charakteristiką, psichopatinę asmenybę bei socialines medijas, remiantis tokiais autoriais kaip Ian Punett, David Schmid, Charles J. Rzepka, Lee Horsley, Tzevan Todorov, Milda Danytė, Diane Chambers. Cal Smyth’o novelėje „Like, Love, Kill“ pagrinėnė veikėja yra UCASS universiteto kriminologijos studentė. Kūrinio siužetas sukoncentruotas į pagrindinės veikėjos ir keleto jos draugų bandymą ištirti žmogžudystes bei užkirsti joms kelią, surasti žudiką ir jį paviešinti. Mark’o Lewis’o dokumentikoje „Don't Fk with Cats: Hunting an Internet Killer“ pagrindins veikėjas- kačių žudikas vardu Luka Rocco Magnotta, kurio nusikaltimais buvo paremtas filmas. Dokumentikoje, keletas internetinių detektyvų sukuria internetinę grupę su tikslu surasti kačiukų žudiką ir užkirsti kelią tolimesniems jo nusikaltimams. Priešingai nei novelėje „Like, Love, Kill“, kūrinio siužetas koncentruojasi ne į tyrimą žudikui surasti, o į serijinį žudiką kaip pagrindinį veikėją. Šis darbas yra suskirstytas į keturias dalis. Pirmasis skyrius pristato baigiamojo darbo temą bei aspektus kurie analizuojami kituose skyriuose. Antras skyrius glaustai apibrėžia detektyvinį bei true crime žanrus. 2.1. poskyryje aptariami pagrindiniai detektyvinė fantastikos bruožai. 2.2. poskyryje apibrėžiamas true crime žanras per kriminalinę fantastiką. Trečiąjame skyriuje trumpai aptariamos socialinės medijos ir psichopatinė asmenybė. 3.1. poskyryje nagrinėjama psichopatinė asmenybė. 3.2. poskyryje analizuojama asmenybės formavimas per socialines medijas. 3.3. poskyryje nagrinėjama psichopatinė asmenybė socalinių medijų erdvėje. Ketvirtame skyriuje analizuojamos skirtingos kriminalinės fantastikos tipai, socialinės medijos ir psichopatinė asmenybė Cal’o Smyth’o trileryje „Like, Love, Kill“ ir Mark’o Lewis’o dokumentiniame filme „Don't F**k with Cats: Hunting an Internet Killer“. 4.1. poskyryje analizuojamos istorijos kaip du skirtingi kriminalinės fantastikos kūriniai. 4.2. poskyryje analizuojama pagrindinių veikėjų psichopatinės asmenybės bruožai.
The thesis examines psychopathic personality and social media in two criminal stories: Cal Smyth’s thriller Like, Love, Kill (2019) and Mark Lewis’s documentary Don’t F ** k with Cats: Hunting an Internet Killer (2019). Crime fiction stories are analysed based on the characteristics of the criminal genre, psychopathic personality and social media, based on authors such as Ian Punett, David Schmid, Charles J. Rzepka, Lee Horsley, Tzevan Todorov, Milda Danytė, and Diane Chambers. The protagonist in Cal Smyth’s short story Like, Love, Kill is a student of criminology at UCASS University. The plot of the story focuses on the main character and a couple of friends trying to investigate the crimes, prevent the murders, find the killer and punish them. In Mark Lewis's documentary Don’t F ** k with Cats: Hunting an Internet Killer, the main characters are two online detectives Deanna Thompson (aka Baudi Moovan) and John Green, and a cat killer named Luka Rocco Magnotta, on whose crimes the film was based on. In the documentary, several online detectives focus on finding the killer of kittens and preventing his further crimes. In contrast to the short story Like, Love, Kill, the plot of the documentary does not focus on the investigation to find the killer, but rather on the serial killer as the main character. This paper is divided into Four sections. The First section introduces the topic of the thesis and the aspects that are analyzed in the next sections. Section Two briefly defines the genres of detective and true crime. This section is also divided into two sub-sections: 2.1. discusses the main features of detective fiction. 2.2. subdivides the true crime genre through criminal fiction. Section Three briefly discusses social media and psychopathic personality. The section is divided into 3 sub-sections: 3.1. describes a psychopathic personality. 3.2. analyses personality formation through social media. 3.3. examines the psychopathic personality in the social media space. Section Four analyses the different types of crime fiction, social media, and psychopathic personality in Cal Smyth’s thriller Like, Love, Kill, and Mark Lewis’s documentary Don’t F ** k with Cats: Hunting an Internet Killer. The Fourth Section is divided into two sub-sections: 4.1. analyses the stories as two different pieces of forensic science fiction. 4.2. section analyses the psychopathic personality traits of the main characters in two stories. Section Five provides a conclusion of the final thesis. A list of works cited and summaries of the two stories are also provided.