Papildytos realybės priemonių naudojimas 4 – 5 metų vaikų ugdymui(si)
Gedvilaitė, Agnė |
Baigiamajame bakalauro darbe nagrinėjamos papildytos realybės taikymo galimybės ikimokykliniame ugdyme, siekiant stiprinti 4 – 5 metų vaikų skaitmeninio sumanumo ir kitų gebėjimų ugdymą(si). Tyrime keliama problema – ribotas išmaniųjų technologijų panaudojimas ankstyvajame ugdyme, pedagogams stingant informacijos apie vaikų gebėjimų ugdymą(si), tad siekiama atsakyti į probleminį klausimą: kokie ikimokyklinio amžiaus vaikų gebėjimai ugdosi, naudojantis papildytos realybės priemonėmis ugdymo(si) procese? Tyrimo objektas – papildytos realybės priemonių naudojimas ikimokykliniame ugdyme. Tyrimo tikslas – atskleisti papildytos realybės priemonių naudojimo galimybes ugdant 4 – 5 metų vaikus. Šiam tikslui pasiekti išsikelti uždaviniai: 1) teoriškai pagrįsti ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymosi poreikius ir išmaniųjų priemonių, įskaitant papildytą realybę, taikymo galimybes ugdymo(si) procese; 2) ištirti, kokie skaitmeninio sumanumo ir kiti gebėjimai ugdosi, naudojantis papildytos realybės priemonėmis; 3) palyginti vaikų įsitraukimą į ugdymo(si) procesą, taikant tradicinius ugdymo metodus ir papildytos realybės priemones. Tyrimo metodologija grindžiama mišrių metodų tyrimo strategija – atliktas klasikinis pedagoginis eksperimentas, stebėjimas, statistinė ir turinio analizė, siekiant visapusiškai įvertinti vaikų ugdymąsi, naudojantis papildytos realybės priemonėmis. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad papildytos realybės technologijos taikymas ikimokykliniame ugdyme skatina vaikų skaitmeninį sumanumą, savireguliaciją, bendradarbiavimą su bendraamžiais, aktyvų tyrinėjimą ir įsitraukimą į ugdymo(si) procesą. Tyrimo išvados leidžia teigti, kad papildytos realybės priemonės turi didelį potencialą ugdant vaikų skaitmeninį sumanumą ir kitus gebėjimus, tačiau sėkmingai šių priemonių integracijai būtinas pedagogų pasirengimas, kuriam palengvinti buvo sukurtas rekomendacinis papildytos realybės taikymo modelis.
The bachelor's thesis explores the possibilities of using augmented reality in preschool education in order to enhance the development of digital intelligence and other skills in 4–5-year-old children. The study addresses the problem of limited use of smart technologies in early childhood education and the lack of information available to educators about the purposeful development of children's abilities. Therefore, aims to answer the problematic question: what abilities do preschool-aged children develop through the use of augmented reality tools in the learning process? The object of the study is the use of augmented reality tools in preschool education. The aim of the research is to investigate the possibilities of using augmented reality tools in the education of 4–5- year-old children. To achieve this aim, the following objectives were set: 1) to provide a theoretical basis for the developmental needs of preschool children and for the application of smart tools, including augmented reality, in the educational process; 2) to investigate the development of digital intelligence and other skills using augmented reality tools; 3) to compare the children's engagement in the educational process between the use of traditional educational methods and the use of augmented reality tools. The methodology of the study is based on a mixed-methods research strategy. A classical pedagogical experiment was conducted, alongside observation, statistical and content analysis, in order to comprehensively assess children's learning while using augmented reality tools. The results of the study revealed that the use of augmented reality technology in preschool education promotes children's digital intelligence, self-regulation, cooperation with peers, active exploration and engagement in the learning process. The findings of the study suggest that augmented reality tools have great potential for developing children's digital intelligence and other skills, however, successful integration of these tools requires proper preparation of educators. To support this process, a recommended model for applying augmented reality in preschool education was developed.