„Šviesoforo” metodo taikymo galimybės antros klasės matematikos pamokoje
Graželienė, Violeta |
Baigiamąjame darbe nagrinėta mokinių savęs įsivertinimo gebėjimo trūkumo problema. Tyrimo metu buvo pritaikytas savęs įsivertinimas taikant „Šviesoforo“ metodas. Pagrindinis tikslas – atskleisti šio metodo galimybes matematikos pamokoje. Tyrimo uždaviniai: Teoriškai pagrįsti „Šviesoforo metodo“ taikymą siekiant mokinių geresnio savęs įsivertinimo, bei išanalizuoti įsivertinimo svarbą mokymuisi. Išbandyti „Šviesoforo“ metodą mokinių įsivertinimui matematikos pamokose. Įvertinti „Šviesoforo“ metodo panaudojimą mokinių geresniam įsivertinimui. Tyrimas buvo atliekamas stebint mokinius, fiksuojant jų elgesį ir lyginant įsivertinimo pasikeitimą eigoje. Tyrimo pradžioje mokiniai buvo labiau linkę neparodyti savo mokslo spragų, žymėti palankesnį vertinimą, kad mokytojai nekiltų jokių klausimų. Tuo tarpu mokytojai svarbu žinoti, ko vaikas nemoka, nes tik tada galima padėti tas spragas užpildyti. Nuosekliai aiškinant ir primenant mokiniams, jog tai yra daroma dėl jų pačių gerovės, jie nustojo slėpti savo nesėkmes ir pradėjo nurodyti konkrečias užduotis, kurias jiems sunkiau sekėsi atlikti. Gavus grįžtamąjį ryšį ir kartu su kiekvienu mokiniu nagrinėjant jo klaidas buvo pasiekti geresni mokymosi rezultatai. Tyrimui einant į pabaigą, pastebėta, kad mokiniai vis dažniau užpildo refleksijos laukelį, nebijo išsakyti savo nuomonės. Taip pat padaugėjo klausimų ir pastebėjimų, kurie leido suprasti, į ką reikia atkreipti dėmesį kitose pamokose.
The final work examines the problem of pupils' lack of self-assessment ability. During the research, self-assessment using the "Traffic Light Method" was applied. The main goal is to reveal the possibilities of this method in the mathematics lesson. Research tasks: To theoretically justify the application of the "Traffic Light Method" in order to improve pupils' self-assessment, and to analyze the importance of self-assessment for learning. To test the "Traffic Light Method" for pupil self-assessment in mathematics lessons. To evaluate the use of the "Traffic Light Method" for better self-evaluation of pupils. The research was conducted by observing the pupils, recording their behavior and comparing the change in self-evaluation during the course. At the beginning of the study, pupils were more inclined not to show gaps in their knowledge, to mark a more favorable assessment so that teachers would not have any questions. Meanwhile, it is important for the teacher to know what the child does not know, because only then can the teacher help to fill those gaps. By consistently explaining and reminding the pupils that this was done for their own well-being, they stopped hiding their failures and started pointing out specific tasks that they had difficulty completing. Providing feedback and working with each pupil on their mistakes led to better learning outcomes. Towards the end of the study, it was noticed that pupils fill in the reflection box more and more often, they are not afraid to express their opinion. There was also an increase in questions and observations, which made it possible to understand what needs to be paid attention to in the next lessons.