Lietuvos vaistinių tinklų televizinės reklamos įtaka vartotojui: „Camelia“ ir „Eurovaistinė“ atvejis
Jankauskaitė, Austėja |
Darbo problema: Reklama žmones pasiekia ko ne kiekviename žingsnyje, reklama gali taip paveikti žmogų, kad šis ims dažniau lankytis vaistinėse ir pirkti preparatus ne visada racionaliai nusprendęs ar šie jam tikrai tinka ir yra reikalingi. Su reklama galime susidurti važiuojant automobiliu ir pastebint lauko reklamas, klausant radijo, žiūrint televiziją, naršant internete ir t.t. Kiekviena reklama turi savo žinutę, kuria siekiama pritraukti, sudominti vartotoją. Taip pat yra ir su vaistinių tinklais, kiekvienas jų skelbia specialias akcijas, nuolaidų pasiūlymus, išpardavimus – tokių reklamų dėka vaistinės pritraukia vis daugiau vartotojų. Remiantis tyrimų bendrovės „Kantar“ duomenimis daugiausia reklamos vis dar galime išvysti televizijoje. Šiame bakalauro darbe norima pasiaiškinti kokia yra televizinės reklamos įtaka žmogui, remiantis dvejų vaistinių tinklų reklamomis: „Camelia“ ir „Eurovaistinė“ – apžvelgiant taikomus marketingo priėjimus prie tikslinės auditorijos. Darbo objektas: „Camelia“ ir „Eurovaistinė“ televizinė reklama. Darbe objektas bus nagrinėjamas nuo bendros reklamos sampratos, televizinės reklamos, iki „Camelia“ ir „Eurovaistinės“ tinklų televizinės reklamos įtakos vartotojui. Darbo tikslas: Išnagrinėti mokslinę literatūrą, aptarti reklamos sampratą, reklamos atsiradimą Lietuvoje, aprašyti metodologiją, tyrimo rezultatų aptarimas, aptarti televizinės reklamos ypatumus ir ištirti vaistinių tinklų televizinės reklamos įtaką vartotojui, pateikti išvadas ir rekomendacijas. Darbo dalys: Šį bakalauro darbą sudarys trys dalys. Pirmoje – teorinėje darbo dalyje – aptariama reklamos savybės ir vaidmuo, reklamos komunikaciniai ypatumai, atsiradimo pradžia, priemonės ir rūšys, televizinės reklamos bruožai. Antroje darbo dalyje – bus aptariama – reklamos ir vartotojo santykis, vartotojų tipai ir jų elgsenos bruožai, veiksniai darantys įtaką elgsenai. Trečioje dalyje – aprašoma darbo metodinės nuostatos, pristatomas tyrimas, gauti rezultatai, darbas apibendrinamas, pateikiamos išvados ir rekomendacijos. Darbe gale pateikiami priedai, kuriuos sudarys atliktas klausimynas, nuotraukos.
Work problem: Advertising reaches people at every step, and it can influence a person to visit pharmacies more frequently and purchase medications without always making rational decisions about whether they are truly suitable and necessary. We encounter advertising while driving a car and noticing outdoor advertisements, listening to the radio, watching television, browsing the internet, and so on. Each advertisement has its own message aimed at attracting and engaging the consumer. The same applies to pharmacy chains, as each of them promotes special offers, discounts, and sales, which attract an increasing number of consumers. According to research data from the company "Kantar," television still remains the most prevalent medium for advertising. This bachelor's thesis aims to explore the impact of television advertising on individuals, focusing on two pharmacy chains: "Camelia" and "Eurovaistinė," and examining their marketing approaches towards the target audience. Subject of the work: Television advertising of "Camelia" and "Eurovaistinė." The thesis will analyse the general concept of advertising, television advertising, and the influence of television advertising by "Camelia" and "Eurovaistinė" on consumers. Objective of the work: To analyse scientific literature, discuss the concept of advertising, the emergence of advertising in Lithuania, describe the methodology, discuss the research results, examine the peculiarities of television advertising, investigate the influence of television advertising by pharmacy chains on consumers, and present conclusions and recommendations. Parts of the work: This bachelor's thesis will consist of three parts. The first part, the theoretical section, will discuss the characteristics and role of advertising, communication aspects of advertising, its origins, means and types, and features of television advertising. The second part will address the relationship between advertising and the consumer, consumer types and behavioural traits, and factors influencing consumer behaviour. The third part will describe the methodological framework of the work, present the research conducted, discuss the obtained results, summarize the thesis, and provide conclusions and recommendations. The thesis will conclude with appendices, including the questionnaire used in the research and photographs.