Veiklų „Knygų kampelyje“ skatinimas plėtojant ikimokyklinio amžiaus vaikų žodyną
Maskeliūnienė, Kristina |
Mūsų vaikai auga šiuolaikinių technologijų pasaulyje. Šiandienos pedagogui tenka didelis iššūkis sudominti knyga šiuolaikinius vaikus, kurie nuo mažų dienų mieliau žiūri televizorių, žaidžia telefonu ar kompiuteriu. Problema. Menka ikimokyklinio amžiaus vaikų domėjimosi knygomis motyvacija. Kaip paskatinti ikimokyklinio amžiaus vaikus daugiau domėtis knygomis?
Tyrimo inovacija. Pastatyta patogi Montessori principo knygų lentyna ir pertvarkyta speciali skaitymo vieta - „knygų kampelis“, kuriame kasdien bent 15 min. skaitoma vis kito vaiko pasirinkta knyga ir papildomai du kartus per savaitę taikomos įvairios žaidybinės veiklos siekiant plėtoti vaikų žodyną.
Tyrimo tikslas: Taikyti įvairias veiklas „knygų kampelyje“ siekiant sudominti ikimokyklinio amžiaus vaikus knyga ir plėtoti žodyną.
Uždaviniai: Teoriškai pagrįsti knygų skaitymo reikšmę ugdymo procese.
Išryškinti veiklas „knygų kampelyje“ skatinančias vaikų norą daugiau domėtis knygomis ir gerinant kalbinius gebėjimus.
Įvertinti „knygų kampelio“ naudą sudominant knyga ir plėtojant ikimokyklinio amžiaus vaikų žodyną.
Darbo objektas: Ikimokyklinio amžiaus vaikų žodyno plėtojimas „knygų kampelyje“.
Metodai: pasirinktas mokslinės literatūros analizės metodas; kokybinis tyrimas (analizuojat pedagogo veiklas „knygų kampelyje“ pasirinktas stebėjimo metodas).
Knygų skaitymas, perskaityto teksto aptarimas ir įvairios veiklos „knygų kampelyje“ – tai ne tik prasmingai praleistas laikas su vaikais, bet ir puikus būdas paskatinti daugiau domėtis knygomis, suteikti jiems naujų žinių, plėsti žodyną, ugdyti vaizduotę ir meninį skonį, lavinti loginį mąstymą, puoselėti kūrybiškumą.
Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad pertvarkius „knygų kampelį“ ir pastačius šios grupės inovaciją - Montessori knygų lentyną ir išdėsčius knygas viršeliu į priekį, vaikai domėjosi knygomis pasirinkdami jas laisvu laiku, o per knygų skaitymo laiką mielai paeiliui rinkdavosi norimą knygą. Vaikų knygos pasirinkimui didžiausią įtaką daro gerai matomi spalvingi knygų viršeliai, gražios iliustracijos.
Our children are growing up in the world of modern technologies. Today's educators encounter a big challenge to interest modern children in books, who from early age rather prefer to watch TV, play phone or computer games.
The issue. Insignificant motivation of preschool children to be interested in books. How to encourage preschoolers to be more interested in books?
Research innovation. Arrangement of a comfortable Montessori principle bookshelf and reorganized special reading area - a "book corner», where daily a book chosen by a different child is being read for at least 15 minutes and, additionally, twice a week, various game activities are applied in order to expand children's vocabulary.
The purpose of research: To practice different activities in the "book corner" in order to interest preschoolers in books and advance their vocabulary.
Tasks:
-
Theoretically prove the importance of reading books in the educational process.
-
To bring out activities in the "book corner" that encourage children's desire to be more
interested in books and advance language skills.
- To evaluate the benefits of the "book corner" in developing interest in books and developing them vocabulary for preschool children.
Research object: Development of preschool children vocabulary in the "book corner".
Methods: the method of scientific literature analysis was chosen; qualitative research (the observation method chosen to analyze teacher's activities in the "book corner").
Reading books, discussing the read text as well as other different activities in the "book corner" are not only about meaningfully spent time with children, but also it is an excellent way to encourage more interest in books, provide children with new knowledge, develop vocabulary, expand imagination and artistic taste, advance logical thinking, foster creativity.
The research revealed that reorganization of the "book corner" and arrangement of innovation to this group - the Montessori bookshelf as well as placement of the book covers facing forward, encouraged children to be more interested in books by choosing them in their free time, while during the book reading time they willingly by turns were choosing the book they wanted. Children's book choice was mostly influenced by highly visible colorful book covers and attractive illustrations.