Marketingo komunikacija kaip prekybos tinklų vartotojų lojalumo formavimo priemonė. „Maxima“ ir „Lidl“ atvejai
Pucėtaitė, Deimantė |
Baigiamojo darbo tikslas – ištyrus Lietuvos prekybos tinklų „Maxima“ ir „Lidl“ vykdomą marketingo komunikaciją ir marketingo komunikacijos elementų įtaką vartotojų lojalumui, pateikti naujai į rinką įžengiančiam dalyviui marketingo komunikacijos, kaip vartotojų lojalumo formavimo priemonės, planą. Magistro baigiamojo darbo struktūrą sudaro trys pagrindinės dalys. Teorinėje darbo dalyje analizuojama vartotojų lojalumo sąvoka, nauda įmonėms, vartotojų lojalumą formuojantys veiksniai, iš kurių vienas yra marketingo komunikacija, ir kaip marketingo komunikacijos elementai gali būti panaudojami, kad formuotų vartotojų lojalumą. Analitinėje baigiamojo darbo dalyje pateikiami ir analizuojami kokybinės turinio analizės ir anketinės apklausos tyrimų rezultatai, kurie atskleidė, kad aštuoni iš devynių marketingo komunikacijos elementų padeda formuoti vartotojų lojalumą ir juos naudoja vieni iš didžiausių Lietuvos prekybos tinklų „Maxima“ ir „Lidl“. Projektinėje darbo dalyje, pagal analitinėje dalyje gautus tyrimų rezultatus, suformuotas marketingo komunikacijos, kaip prekybos tinklų vartotojų lojalumo formavimo priemonės, modelis, kuriuo remiantis sukurtas marketingo komunikacijos, kaip vartotojų lojalumo formavimo priemonės, planas su siūloma marketingo strategija, konkrečia įgyvendinimo taktika, apskaičiuotu biudžetu ir sudarytu tvarkaraščiu.
Diploma paper purpose – after analyzing the marketing communication and marketing communication elements impact of consumer loyalty by Lithuanian retails „Maxima“ and „Lidl“, present a marketing communication plan as means of consumer loyalty formation to a new entrant. Diploma paper structure consist of three main parts. The theoretical part of the diploma paper analyzes the concept of consumer loyalty, benefits of businesses, factors that shape consumer loyalty, one of which ir marketing communication, and how elements of marketing communication can be used to form consumer loyalty. The analytical part of the diploma paper presents and analyzes the results of qualitative content analysis and questionnaire survey, which revealed that eight of the nine marketing communication elements help to shape consumer loyalty and are used by some of the largest Lithuanian retailers „Maxima“ and „Lidl“. In the part of the project work, according to the results of the research obtained in the analytical part, the model of marketing communication, as a means of forming loyalty of the consumers of the trade networks, was formed, on the basis of which the plan of marketing communication as a means of consumer loyalty formation with the proposed marketing strategy, concrete implementation tactics, calculated budget and timetable.