Turinio marketingo pritaikymas korporatyvinėje komunikacijoje
Klimas, Vytenis |
Nuolat didėjant vidutiniam vartotojui kasdien matomų reklamų kiekiui atsiranda didesnis poreikis žmonėms patiems filtruoti turinį pagal aktualumą ir svarbą, tad turinio marketingas tampa vis reikšmingesne alternatyva tradicinėms reklamoms ir gali suteikti galimybę vartotojus savanoriškai pritraukti prie turinio per jame suteikiamas vertes. Šio darbo problema - kaip turinio marketingas gali būti panaudotas korporatyvinėje viešojoje komunikacijoje? Darbo tyrimo objektas - turinio marketingas korporatyvinėje komunikacijoje telekomunikacijų sferoje. Baigiamojo darbo tyrimo tikslas - išsiaiškinti kokie turinio marketingo metodai gali būti pritaikyti korporatyvinėje komunikacijoje telekomunikacijų sferoje. Teorinėje darbo dalyje nagrinėjama turinio marketingo samprata, istorija, tikslai bei strategija. Antrojoje, empirinio tyrimo dalyje analizuojama „Tele2 Lietuva” korporacijos viešoji komunikacija socialiniuose tinkluose bei apklausos respondentų nuomonė apie telekomunikacijų bendrovių reklaminį turinį. Tyrimui pasirinkto mišrių duomenų rinkimo metodo - apklausos rezultatų analizė parodė, jog respondentams ryšio paslaugų reklaminiame turinyje labiausiai aktualu yra konkretumas, siūlomo sprendimo naudingumas ir profesionalumas, o įsigyjant ryšio paslaugas pirkimo sprendimą labiausiai nulemia prekės ar paslaugos kokybė, kaina ir įmonės iš kurios perkama, patikimumas. Turinio pateikiamo formato poreikiai yra labai skirtingi ir demonstruoja įpavidalinimo diversifikacijos reikšmingumą, o vaizdo įrašai, kiek įmanoma turėtų būti trumpi. Taip pat pastebėtina, kad dauguma respondentų, ieškodami informacijos apie norimas įsigyti ryšio paslaugas, pirmenybę teikia korporacijos internetinei svetainei ir „Google“ paieškos sistemai. Mišrioje „Tele2 Lietuva” turinio analizėje, kurioje buvo tiriami korporacijos įrašai socialiniuose tinkluose rezultatai pademonstravo, kad korporacija savo viešojoje komunikacijoje stengiasi palaikyti skelbiamo turinio kategorijų ir formatų įvairovę, dažniausiai aptikti turinio kategorijos tipai: edukacinis turinys, problemų sprendimai, pramoginis, akcijos, istorijų pasakojimas, socialinės iniciatyvos. Platus turinio kategorijų spektras prisideda prie vartotojų susidomėjimo išlaikymo ir pasiūlo jiems skirtingas vertes. Dažnai turinys pasiūlo nukreipimo nuorodą, kur susidomėję vartotojai gali rasti daugiau naudingos informacijos.
Constantly increasing number of visible advertisements for an average consumer each day has been creating a bigger need for people to filter the content as they wish by prioritizing ones with the most importance. Thus content marketing is becoming a much more relevant alternative to traditional advertising as it presents an opportunity to voluntarily attract customers to content via its presented value. The problem of this thesis - how can content marketing be implemented in corporate public communication? Research object - content marketing in telecommunication sphere corporate public communication. The goal of this master thesis is to understand which content marketing methods can be implemented in corporate communcation in telecommunication sphere. In theoretical part of the thesis content marketing conception is overviewed, its history, goals and strategy. In the empirical research part is analyzed „Tele2 Lietuva“ corporation public communication in social media and Internet survey respondent‘s opinions about telecommunication companies advertising content. mixed data research method - survey result analysis showed that for respondents in telecommunication companies advertising content most relevant is concreteness, the value of an offered solution and professionalism and the most important factors deciding telecommunication purchase decisions are quality of the product, price and reliableness of the company from which purchase is being made. The needs of content format presentation are very diverse thus highlighting the need of format diversification while the videos should be as short as possible. In addition, the majority of respondents when looking for information about telecommunication services preffered to do so in corporation‘s website or „Google“ search engine. In mixed „Tele2 Lietuva“ content analysis research method, the results showed that corporation puts an effort to keep the diversification of published content categories and formats, most commonly found categories were: educational content, problem solutions, entertainment, special deals, storytelling, and social initiatives. Wide spectre of content categories plays a role in keeping the customers interested and offers them different values. Often, the content provides redirection link where interested customers can find additional information.