KPI in supply chain Girteka Logistics, JSC case study
Litvinavičius, Mantas |
Krovinių vežimo kelių transportu rinka ilgą laiką pasižymėjo mažomis maržomis ir aršia konkurencija, nes įmonės, norėdamos išlikti konkurencingos rinkoje, yra įpareigotos pasiūlyti geriausias kainas ir paslaugas. Be to, transporto paslaugas teikiančios įmonės susiduria ne tik su kitomis rinkoje veikiančiomis įmonėmis, bet ir su kitų rūšių gabenimo konkurencija. Šios rinkos dalyviai pirmiausia konkuruoja dėl kainos, todėl jiems svarbu nuolat tobulinti organizaciją ir mažinti paslaugų sąnaudas (Emilson, 2011). Pagrindinis šio darbo tikslas – išanalizuoti logistikos uždavinių įgyvendinimą įmonės UAB „Girteka Logistics“ (toliau – Girteka Logistics) atveju, identifikuoti pagrindines įmonės veiklos problemas ir pasiūlyti, kaip įmonės veikla gali būti optimizuojama remiantis logistikos teorijomis. Pirmajame skyriuje pateikiamas teorinis logistikos apibrėžimas. Taip pat remiantis ankstesnių autorių darbais yra identifikuojami rodikliai, kurie yra dažniausiai naudojami vertinant logistikos sistemos veikimo efektyvumą. Antrojoje tyrimo dalyje, taikant kiekybinius statistinių duomenų analizės metodus, yra pateikta įmonės Girteka Logistics veiklos finansinė analizė. Taip pat analizuojant įmonės Pagrindinių veiklos rodiklių (angl. KPI) statistinius duomenis yra identifikuojama, jog viena didžiausių įmonės problemų yra nepakankamai efektyvus turimų resursų panaudojimas ir tokiu būdu susidarantys tušti kilometrai. Duomenų analizei naudojami literatūroje siūlomi modeliai, remiamasi kokybiniu vertinimu, taikoma SWOT analizės sistema. Galiausiai, trečiojoje tyrimo dalyje pasitelkiant kokybinę anksčiau atliktų logistikos optimizavimo modelių analizę, yra pateikiamas algoritmas, kaip įmonė galėtų išvengti tuščių kilometrų ir taip optimizuoti savo veiklą.
The main goal of this diploma paper is to analyze the implementation of logistics operations and its effectiveness in the case of Girteka Logistics, JSC (further – Girteka Logistics). The paper is aimed to identify the main problems of the company’s operational activities and to propose suggestions on how the operations of the company can be optimized based on logistics theories. Road freight transportation market has long been characterized by low margins and fierce competition, were companies are obligated to offer the best prices and services in order to stay competitive. Moreover, companies providing transportation services are facing competition not only from other companies functioning in the market, but also from other types of transportation. The players in this market compete primarily through price and it is therefore important for them to constantly improve the organization and reduce services costs (Emilson, M., 2011). The first part of the paper provides a theoretical definition of logistics. Also, based on the work of various authors, the key indicators that are used to evaluate the efficiency of the logistics system are identified. Second part of the paper is devoted for evaluation of company’s financial performance. Analysis on company ‘s empty kilometers management helped to identify that one of the biggest problems of the company is an inefficient utilization of the trucks which later on results in increased operational costs and reduction of the profit that company make. Data analysis is also supported by using qualitative evaluation methods and models proposed by similar researches such as SWOT analysis framework. Finally, in the third part of the paper is dedicated to providing recommendations for the reduction of empty kilometers in a supply chain by qualitative analysis of previously performed logistics optimization models and by defining variables to create an algorithm for empty kilometers reduction.