Introduction of new products in case of PC Orlen Lietuva
Abromavičius, Tomas |
Tyrimo problema yra keliama klausimu - kaip naftos perdirbimo gamykloje „AB Orlen Lietuva“ pristatyti naujus produktus, atsižvelgiant į vykstančią energetikos pertvarką? Tyrimo objektas - naujų produktų pristatymas AB Orlen Lietuva atveju. Tyrimo tikslas - nustatyti naujų produktų pristatymo galimybes PC Orlen Lietuva atveju. Tyrimo metodologija ir (ar) metodai: Mokslinės literatūros analizė ir sintezė. Kokybinis tyrimas – pusiau struktūruotas interviu – atliktas su AB „Orlen Lietuva“ darbuotojais. Rezultatai. Norint sėkmingai pristatyti naujus produktus PC Orlen Lietuva įmonėje, svarbu atkreipti dėmesį į produktų pristatymo kompleksiškumą, kuris grindžiamas valdoma rizika, finansiniais ir nefinansiniais veiksniais, investicijomis į darbo jėgos tobulinimą, komunikacijos strategijomis, veiksmingų pokyčių valdymas ir vyriausybės bei pramonės paramos mechanizmai. Kitaip tariant, siekdama priimti pagrįstus sprendimus dėl naujų produktų įvedimo, PC Orlen Lietuva savo prioritetus turi orientuoti į rinkos potencialą, rinkos suderinamumą su esama infrastruktūra, rinkos ir finansinę analizę, rizikos identifikavimą ir vertinimą. Išvados: Norint sėkmingai pristatyti naujus produktus, PC Orlen Lietuva turi laikytis pagrindinio “Naujo produkto pristatymo proceso”, atitinkančio naujo produkto pristatymo žingsnių seką. Siūlomas modelis siūlo 3 pagrindinius rinkos tyrimo, platinimo/rinkodaros ir plėtros etapus, po kurių seka efektyvi rinkodaros komunikacija ir nuolatinės naujovės. Rinkos tyrimai apima produkto pozicionavimą ir klientų poreikių nustatymą, paskirstymą ir rinkodarą, susijusį su personalu, investuotojų būtinumu, vadovų įsitraukimu ir bendradarbiavimu su kitomis šalimis. Galiausiai, naujų produktų kūrimo ir diferenciacijos dalis apima technologinius patobulinimus, esamo verslo įsigijimą siekiant tvarios plėtros, naujų produktų įvedimo inžinieriaus pareigų kūrimas ir lobistinė veikla, kuri turėtų paremti sėkmingu naujų produktų pristatymu PC Orlen Lietuva.
Research problem is raised by the question – how to introduce new products at the oil refinery PC Orlen Lietuva considering the ongoing energy transition? The object of the paper is introduction of new products in case of PC Orlen Lietuva. The aim of the paper is to identify opportunities for introducing new products in the case of PC Orlen Lithuania. Research methods: analysis and synthesis of scientific literature. Qualitative research – semi structured interview – was conducted with PC Orlen Lietuva employees. Results. In order to successfully introduce new products in PC Orlen Lietuva, it is important to pay attention to the complexity of product introduction, which is based on managed risks, financial and non-financial factors, investments in the improvement of the workforce, communication strategies, management of effective changes and government and industry support mechanisms. In other words, in order to make informed decisions regarding the introduction of new products, PC Orlen Lietuva must focus its priorities on market potential, market compatibility with existing infrastructure, market and financial analysis, identification and assessment of risks. Conclusions: In order to succeed in new products introduction PC Orlen Lietuva has to follow the basic New Product Introduction Process in line with a sequence of steps of new product introduction. Proposed model offers 3 main stages of market research, distribution/marketing and development which follows with effective marketing communication and constant innovation. Market research includes product positioning and customer needs identification, distribution and marketing is related with staffing, necessity of investors, managers engagement and collaboration with other parties. Finally, new products development and differentiation part involves technological improvements, acquiring existing business in order to sustainable development, new product introduction engineer position creation and lobbying activities which should support with successful new products introduction at PC Orlen Lietuva.