Virtualių laboratorijų praktinis pritaikymas fizikos ir matematikos 10 klasės ugdymo turiniui pagal universalaus dizaino mokymuisi strategiją
Savickaitė, Emilija |
Šio darbo tikslas – išanalizuoti virtualių laboratorijų naudojimo privalumus ir iššūkius matematikos ir fizikos pamokose, 10 klasėje, universalaus dizaino (UDL) perspektyvoje. Tyrimo objektas – virtualių laboratorijų naudojimas fizikos ir matematikos pamokose. Tyrime naudoti šie metodai: mokslinės literatūros analizė, bendrųjų ugdymo programų ir PhET virtualių laboratorijų kokybinė analizė, virtualių laboratorijų atitikimo universalaus dizaino mokymuisi principams kokybinė analizė bei kiekybinis tyrimas. Kiekybinio tyrimo imtis 126 respondentai. Kiekybinis tyrimas buvo vykdomas anketinės apklausos būdu per Google Forms platformą. Tyrimo metu gauti rezultatai. Nustatyta, kad PhET platformoje esančios virtualios laboratorijos gali būti naudojamos aiškinant daugiau nei puse fizikos temų ir šiek tiek mažiau nei puse matematikos. Virtualios laboratorijos universalaus dizaino mokymuisi principus atitinka iš dalies. Kiekybinis tyrimas parodė, jog fizikos mokytojai naudoja daugiau virtualių laboratorijų ir jas vertina geriau nei matematikos mokytojai.
The aim of this paper is to analyse the benefits and challenges of using virtual laboratories in mathematics and physics lessons in grade 10 from a Universal Design (UDL) perspective. The object of the study is the use of virtual laboratories in physics and mathematics lessons. The methods used in the study were: analysis of scientific literature, qualitative analysis of the general curriculum and PhET virtual laboratories, qualitative analysis of the relevance of virtual laboratories to the principles of universal design for learning, and quantitative research. The sample for the quantitative study was 126 respondents. The quantitative research was carried out by means of a questionnaire survey via Google Forms platform. The results of the study were. It was found that the virtual laboratories on the PhET platform can be used to explain more than half of the physics topics and slightly less than half of the mathematics topics. The virtual labs partially comply with the principles of universal design for learning. The quantitative study showed that physics teachers use more virtual labs and rate them higher than mathematics teachers.