Meno antikvariatų internetinė komunikacija: „Antiknews” ir „Baldra” palyginamoji analizė
Šiškauskas, Mantas |
Problema: Populiarėjant interneto prekybai antikvariatams, kaip ir daugumai internete veikiančių verslų, darosi sunku užmegzti ryšius su klientais ir juos palaikyti. Internete įmonės negali bendrauti su klientais gyvai, todėl atsiranda sunkumu siekiant tinkamai perteikti antikvarinių daiktų įstorinę, kultūrinę ir emocinę vertę. Įmonių savininkai nežinodami nuo ko pradėti ar kaip pagerinti internetinę komunikaciją negali pasinaudoti dauguma interneto suteikiamų privalumų. Objektas: Antikvariatų internetinė komunikacija. Tikslas: Išanalizuoti ir palyginti kaip „Antiknews“ ir „Baldra“ vykdo internetinę komunikaciją. Tyrimo metodai: Siekiant pasiekti tyrimo tikslą naudojami teorinės mokslinių šaltinių analizės, kiekybinės internetinės apklausos ir kokybinės turinio analizės metodai. Literatūros analizėje įvardijama, kad tinkamos internetinės komunikacijos pagalba pasiekiama plati auditorija, atsiranda galimybė pateikti klientų pasitikėjimą skatinančią informaciją kaip išsami informacija apie parduodamą prekę, kontaktai, paslaugos, prekių įvairovė ir atsiliepimai. Gilinantis į antikvarinių daiktų sąvoką paaiškėja kad šie daiktai turi ryšį su praeitimi, todėl svarbu pateikti kuo daugiau įdomios ir įtraukiančios informacijos apie prekes, pavyzdžiui istorinis kontekstas, pagaminimo data, kilmė, susieti pasakojimai apie laikotarpį. Antikvariatai yra smulkūs verslai, svarbu žinoti, kad socialinių tinklų suteikiamos galimybės leidžia bendrauti su klientais už mažą kainą ir nekainuoja daug laiko. Šiose platformose vertinamas atvirumas, pagalba ir noras dalyvauti pokalbyje, todėl antikvariatams naudingos atitinkamos komunikacijos strategijos. Pateikiamos rekomendacijos antikvariatų „Antiknews“ ir „Baldra“ internetinei komunikacijai pagerinti. Abejose svetainėse trūksta emocinę, istorinę ir kultūrinę vertę perteikiančiu elementų, o įmonių socialinių tinklų platformose nėra pakankamai didelio žmonių srauto, kad užmegzti su jais pastovius pokalbius. Antikvariatas „Antiknews“ savo svetainėje pateikia daugiau aukštos kokybės ir pasitikėjimą skatinančios informacijos, todėl galima teigti, kad vykdo internetinę komunikaciją geriau. Lietuvos antikvariatų internetinę komunikaciją patobulinama pateikiant klientams informaciją apie konsultacijų paslaugas, kurių metu aptarnauja kompetentingas ir malonus darbuotojas, pristatant antikvarinius daiktus kaip turinčius ryši su istorija, pasidalinant teigiamais buvusių klientų atsiliepimais. Informaciją apie daiktų emocinę, istorinę ir kultūrinę vertę pateikiama ne tik aprašymuose, bet ir apgalvotose, aukštos kokybės nuotraukose. Antikvariatų aktyvus bendravimas su klientais socialiniuose tinkluose leidžia suprasti ir pažinti klientą, kuriama aukšta įmonės reputacija.
Problem: With the rise of online shopping, antiquaries, like most online businesses, are finding it difficult to build and maintain relationships with their customers. Online businesses are unable to interact with customers in person, which makes it difficult to properly convey the intrinsic, cultural and emotional value of antiques. Business owners who do not know where to start or how to improve their online communication cannot take advantage of many of the benefits of the internet. Object: Online communication of antiquaries. Aim: To analyse and compare how Antiknews and Baldra conduct online communication. Research methods: To achieve the aim of this study the methods used are theoretical analysis of scientific literature, quantitative online survey and qualitative content analysis. Literature analysis suggests that appropriate online communication can reach a wide audience and provide information that builds customer trust, such as product details, contacts, services, product variety and reviews. Delving deeper into the concept of antiques reveals that they have a link to the past, so it is important to provide as much interesting and engaging information as possible about the goods, such as historical context, date of manufacture, origin, linked stories about the period. Antique dealers are small businesses and it is important to be aware that the opportunities offered by social networks allow them to interact with their customers at low cost and without a lot of time. These platforms value openness, support and willingness to engage in a conversation, so antique shops benefit from appropriate communication strategies. Recommendations are made to improve the online communication of Antiknews and Baldra. Both websites lack elements that convey emotional, historical and cultural value, and the companies' social networking platforms do not have a large enough audience to engage in sustained conversations with people. Antiknews provides more high quality and trust–building information on its website and can therefore be said to be doing a better job of online communication. The online communication of Lithuanian antique shops can be improved by providing customers with information about consultation services, which are handled by a competent and friendly staff member, by presenting antiques as having a connection to history, and by sharing positive feedback from former customers. Information about the emotional, historical and cultural value of the objects is presented not only in descriptions but also in thoughtful, high-quality photographs. Antique dealers' active engagement with customers on social networks enables them to understand and get to know the customer, building a high corporate reputation.