Inovatyvių muzikos mokymo(si) metodų taikymas pradinio ugdymo muzikos pamokose
Sniečkutė, Ieva |
Darbe nagrinėjama įvairių mokymosi metodų samprata pradinių klasių mokinių bendrojo lavinimo muzikos pamokose. Apžvelgti pradinių klasių mokinių raidos ypatumai, atskleidžiama inovatyvių mokymo(si) metodų panaudojimo galimybės bei svarba. Tyrimo objektas: inovatyvių muzikos mokymo(si) metodų taikymo ypatumai muzikos pamokose. Tyrimo tikslas: atskleisti inovatyvių mokymo(si) metodų taikymo ypatumus bendrojo lavinimo mokyklų pradinių klasių muzikiniame ugdyme. Tyrimo uždaviniai:
- Išanalizuoti užsienio ir Lietuvos švietimo dokumentus, mokslinę bei metodinę literatūrą apie mokymo(si) metodų principus pradinių klasių muzikos pamokose;
- Atskleisti pradinių klasių mokinių mokymosi ypatumus;
- Ištirti inovatyvių muzikos metodų taikymo galimybes pradinių klasių muzikos pamokose;
- Išsiaiškinti, kokius inovatyvius mokymo(si) metodus bendrojo lavinimo mokyklų mokytojai taiko per muzikos pamokas. Tyrime taikyti metodai: • mokslinės literatūros, • dokumentų analizė ir aprašomoji analizė, • anketinė apklausa. Atlikus tyrimą paaiškėjo, jog tyrime dalyvavusių respondentų požiūriu mokymo(si) metodų pasirinkimas turi reikšmingą poveikį ugdymo kokybei bei lemia pamokų sėkmę. Mokytojų nuomone jie yra skatinami nauodoti inovatyvius mokymo(si) metodus bei gana dažnai juos panaudoja pamokų metu, tačiau ugdymo įstaigoms reikia geresnio finansavimo atnaujinti esamas klases bei įsigyti naujų mokymo priemonių.
The paper examines different learning methods concept for primary classes students in general education schools music lessons. The discuss of primary classes students peculiarities of development, reviewed innovative teaching methods possibilities of use and. Importance. The object of research: ways of innovative music teaching methods in music lessons. The goal of the research: to disclose peculiarities ways of innovative teaching methods in general schools primary classes teaching. The objectives of the research:
- To analyze methodological sources that analyse ways of teaching methods principles of primary education.
- To reveal primary classes students teaching ways.
- To research ways of innovative music methods in primary classes music lessons.
- To ascertain which innovative teaching methods general schools teachers use in music classes. The research methods: • Analysis of scholarly literature; • Questionnaire • Organization of research and methodology The research revealed that from the point of view of the respondents teaching methods choice has a significant impact in teaching quality and affects the success of lessons. According to teachers they are motivated to use innovative teaching methods and quite often use them during the classes, however education institutions needs better financing to update existing classes and to purchase new teaching devices.