Įdarbinimo paslaugas teikiančių įmonių Lietuvoje paslaugų analizė
Bartkutė, Aistė |
Tyrimo problema - kokia yra Lietuvos įdarbinimo įmonių teikiamų paslaugų specifika šiuolaikinės darbo rinkos poreikių kontekste? Tyrimo objektas - įdarbinimo paslaugas teikiančių įmonių paslaugos. Tyrimo tikslas – įvertinti įdarbinimo įmonių paslaugas Lietuvoje. Tyrimo metodai: literatūros analizė, turinio analizė. Rezultatai. Lyginamosios analizės rezultatai parodė, kad Lietuvos įdarbinimo įmonių paslaugos vis dar yra orientuotos į tradicinius ir trumpalaikius sprendimus, o trūksta kompleksiškų, inovatyvių ir į ilgalaikę vertę orientuotų paslaugų, tokių kaip karjeros konsultacijos, mokymai ar talentų valdymas. Nustatyta, kad įmonės retai taiko skaitmeninius sprendimus, neintegruoja dirbtinio intelekto įrankių, o jų paslaugų komunikacija dažnai išlieka pasyvi, neinteraktyvi ir nepagrįsta aiškiais tvarumo principais ar rodikliais. Išvados. Atlikus Lietuvos įdarbinimo įmonių paslaugų vertinimo tyrimą nustatyta, kad dauguma įmonių šiandien orientuojasi į pagrindines paslaugas – personalo paiešką, atranką, nuomą ir laikinąjį įdarbinimą, o inovatyvios paslaugos, tokios kaip talentų valdymas, mokymai ar karjeros konsultacijos, siūlomos retai. Kandidatams, ieškantiems darbo dažniausiai teikiama tik pagrindinė darbo paieškos pagalba, tačiau trūksta paslaugų, padedančių pasiruošti darbo rinkai. Įrodyta, kad įdarbinimo įmonių paslaugų komunikacija dažniausiai tradicinė ir neinteraktyvi, informacija pateikiama tik lietuvių kalba, menkai išnaudojamos socialinės medijos. Technologiniai sprendimai riboti – automatizuoti įrankiai ir dirbtinis intelektas praktiškai nenaudojami. Nors dalis įmonių deklaruoja įdarbinimo paslaugų tvarumo principus, jų įgyvendinimas dažnai nepagrįstas konkrečiais veiksmais ar rodikliais.
Problem of the research - what is the specificity of the services provided by Lithuanian recruitment companies in the context of the needs of the contemporary labour market? Object of the research - services of companies providing employment services. Purpose of the research - to evaluate the services of recruitment companies in Lithuania. Methods of the researh: literature analysis, content analysis. Results of the research. The results of the comparative analysis showed that the services of Lithuanian recruitment companies are still focused on traditional and short-term solutions, while there is a lack of complex, innovative and long-term value-oriented services, such as career counselling, training or talent management. Companies have been found to rarely use digital solutions, do not integrate artificial intelligence tools, and their service communication often remains passive, non-interactive and not based on clear sustainability principles or indicators. Conclusions. A study on the evaluation of services provided by Lithuanian recruitment companies found that the majority of companies today focus on core services such as recruitment, selection, hiring and temporary placement, while innovative services such as talent management, training or career advice are rarely offered. For jobseekers, basic job search assistance is usually the only service provided, while services to help prepare for the labour market are lacking. It has been shown that the communication of recruitment services is mostly traditional and non-interactive, with information provided only in Lithuanian and little use of social media. Technological solutions are limited - automated tools and artificial intelligence are practically non-existent. Although some companies declare principles for the sustainability of recruitment services, their implementation is often not based on concrete actions or indicators.