Mokinių, priklausančių socialinės rizikos grupei, socialinių įgūdžių lavinimas biologijos pamokų metu naudojant nuotolinio mokymo(si) platformą „ZOOM“
Plaipaitė-Nalivaiko, Rita |
Socialinių įgūdžių lavinimas labai aktuali ir reikšminga problema šiuolaikiniame pasaulyje. Įvairaus amžiaus moksleiviai, paaugliai, net suaugusieji stokojantys socialinių įgūdžių sunkiai pritampa socialinėje visuomenėje. Socialinių įgūdžių lavinimo programos diegiamos švietimo įstaigose, kuriose specialistų padedami vaikai mokomi jų. Matoma akivaizdi šių įgūdžių lavinimo nauda. Įrodyta, kad socialinių įgūdžių lavinimas skatina asmenybę tobulėti, atsiskleisti, reikšti savo nuomonę, aktyviai bendrauti ir bendradarbiauti. Šio darbo tyrimo tikslas yra lavinti socialinius įgūdžius moksleivių tarpe taikant grupines užduotis biologijos pamokose. Tyrimo metu nustatyta, jog dirbant komandoje vaikai jaučiasi laisvesni, yra atviresni ir aktyviau bendrauja tarpusavyje, nebijo reikšti savo minčių, siūlo įvairius problemos sprendimo būdus, lyginant su mokiniais dirbančiais individualiai. Matomas teigiamas šio metodo poveikis, tuo pačiu fiksuojama aktyvesnė socialinių įgūdžių raiška. Pastebėtas mokymosi pažangos padidėjimas. Siūloma mokytojams dalykininkams nebijoti taikyti įvairius mokymo(si) metodus visiems mokiniams, taip lavinant ar tobulinant mokinių socialinius įgūdžius ir mažinant prarają tarp skirtingai socialinei grupei priklausančių mokinių.
The development of social skills is a very relevant and significant problem in the modern world. Pupils, students, teenagers and even adults lacking social skills and finding it difficult to adapt to social society. The programs of social skills development are implemented in educational institutions where various specialists teach children. There are obvious benefits of developing these skills. It has been proven that the development of social skills encourages the personality to develop, unfold, express their opinion, actively communicate and cooperate. The aim of this study is to develop social skills among students by applying group tasks in biology lessons. It was found that working in a team children feel free, more open and communicate more actively with each other. Students are not afraid to express their thoughts and they can offer different ways of solving the problem compared to those working individually. The positive effect of this method is obvious. At the same time, a more active expression of social skills is recorded. An increase in learning progress has been observed. It is suggested that teachers should not be afraid to apply different teaching / learning methods to all students, thus developing or improving students' social skills and reducing the gap between students belonging to different social groups.