Steam veiklų poveikis patyriminiam ugdymui pradinio ugdymo gamtamokslinėse pamokose
Šnaider, Agnė |
Darbo tikslas – išanalizuoti, kokį poveikį turi STEAM veiklų įtraukimas patyriminiam ugdymui pradinio ugdymo gamtamokslinėse pamokose. Pedagoginė praktika vienoje iš Kauno progimnazijų su pirmos klasės mokiniais atskleidė, kad gamtamokslinės pamokos dažnai yra iššūkis tiek mokiniams, tiek mokytojams dėl didelės informacinės įvairovės ir sudėtingų procesų išaiškinimo ir įsisavinimo. Bet į mokymosi precesą įtraukus inovatyvius mokymosi metodus, tokius kaip STEAM, tiek mokiniams, tiek mokytojai mokymosi procesas tapdavo patrauklesnis. Teorinėje darbo dalyje apžvelgiama inovatyvių mokymosi metodų praktika ir jų poveikis patyriminiam ugdymui bei STEAM metodo naudojimo pagrindimas. Tyrimo metu buvo aiškinamasi patyriminių ugdymo vaidmuo gamtamokslinėse pamokose bei STEAM veiklų įtraukties poveikis joms. Tyrimo metu paaiškėjo, kad STEAM veiklų metodas ypač tinka gamtamokslinėse pamokose pradiniame ugdyme siekiant kelti patyriminio ugdymo kompetencijas.
Objective: To analyze the impact of incorporating STEAM activities on experiential learning in primary science education. Pedagogical practice with first-grade students at a progymnasium in Kaunas revealed that science lessons often pose challenges for both students and teachers due to the vast diversity of information and the complexity of explaining and assimilating processes. However, by integrating innovative learning methods such as STEAM into the learning process, the process became more attractive for both students and teachers. The theoretical part of the thesis reviews the practice of innovative learning methods and their impact on experiential learning, as well as the rationale for using the STEAM method. The study explored the role of experiential learning in science lessons and the impact of integrating STEAM activities. The research revealed that the STEAM method is particularly suitable for primary science education to enhance experiential learning competencies.