Enhancing the recognition of foreign qualifications in lithuania: a case study of refugees
Petniūnaitė, Silvija |
Kvalifikacijos pripažinimas - esminis procesas, kurio metu įvertinama ir nustatoma, ar užsienyje įgyta kvalifikacija atitinka panašių kvalifikacijų bendruosius akademinius reikalavimus. Tai ypač svarbu tais atvejais, kai asmenys siekia tęsti mokslą ar įsidarbinti kitoje šalyje. Be to, kvalifikacijų pripažinimas atlieka didelį vaidmenį didinant mobilumą švietimo srityje, gerinant įsidarbinimo galimybes ir plėtojant tarptautinį bendradarbiavimą švietimo srityje. Institucijos, atlikdamos kvalifikacijų pripažinimo procesus, susiduria su keliais iššūkiais. Šie iššūkiai apima užsienio šalių švietimo sistemų sudėtingumą ir įvairovę, pripažinimo praktikos ir kriterijų skirtumus įvairiose šalyse ir poreikį suderinti standartizavimą su lankstumu atsižvelgiant į konkrečias aplinkybes atliekant kvalifikacijos pripažinimą. Taip pat, nors pats procesas kelia įvairių kliūčių, tais atvejais, kai reikia pripažinti pabėgėlių turimus dokumentus, jis tampa dar sudėtingesnis nei įprastai. Iki šiol įvairiomis iniciatyvomis, pavyzdžiui, Lisabonos pripažinimo konvencija ir Bolonijos procesas, taip pat Europos šalių ir Jungtinių Tautų agentūrų bendradarbiavimu buvo pasiektas suderintas požiūris į kvalifikacijų pripažinimą ENIC-NARIC tinkle. Tačiau, nepaisant pastangų, vis dar pastebima, kad pabėgėliai ir toliau susiduria su įvairiomis kliūtimis siekiant aukštojo mokslo, įskaitant finansinius apribojimus, dokumentų trūkumą ir sunkumus pripažįstant jų kvalifikacijas.
Recognition of qualification is an essential process that assesses and determines whether the foreign qualification meets the general academic requirements for a similar qualification. Therefore, this is especially important in cases when individuals seek to continue education or employment in another country. Moreover, recognition of qualifications plays a big role in increasing educational mobility, enhancing employment prospects, and developing international educational collaboration. On the other hand, institutions face several challenges when processing the recognition of qualifications. These challenges include the complexity and diversity of foreign education systems, variations in recognition practices and criteria across countries, and the need to balance standardization with flexibility to address specific circumstances. Furthermore, while the process itself presents different obstacles, in cases where refugees need to have their documents recognised, it becomes even more complicated than usual. Until now, different initiatives, such as the Lisbon Recognition Convention, and the Bologna Process, as well as collaborations between European countries and United Nations agencies have resulted in a coordinated approach to qualification recognition within the ENIC-NARIC network. However, despite the efforts, it is still being noted, that refugees tend to encounter various obstacles to higher education, including financial restrictions, a lack of documents, and the difficulty of getting their qualifications recognised.