Matematikos ir fizikos mokytojų požiūris į STEAM taikymo svarbą ugdymui ir iššūkius
Didėjantis STEAM metodikos aktualumas paskatino analizuoti matematikos ir fizikos mokytojų požiūrį į STEAM metodikos taikymą bendrojo ugdymo procese. Atlikto tyrimo tikslas buvo nustatyti matematikos ir fizikos pedagogų požiūrį į STEAM metodikos taikymą ir patirtį ugdant mokinius. Tyrimo respondentai – matematikos ir fizikos pedagogai. Atliekant tyrimą, buvo siekiama: (1) įvertinti Lietuvos matematikos ir fizikos mokytojų požiūrį į STEAM ugdymo metodikos svarbą ugdymui; (2) ištirti kokius metodikos elementus mokytojai taiko matematikos ir fizikos pamokų praktikai, ar tarp jų yra STEAM metodika; (3) atskleisti esamas Lietuvoje STEAM ugdymo metodikos taikymo sąlygas ugdyme ir kylančius iššūkius integruojant matematikos ir fizikos dalykus į STEAM veiklas; (4) įvertinti, kiek matematikos ir fizikos mokytojai bendradarbiauja su kitų dalykų mokytojais, kurdami integruotas STEAM veiklas. Darbo išvados: (1) dauguma respondentų yra susipažinę su STEAM akronimu ir aukštai vertina jo svarbą ugdyme, tačiau tik maža dalis mokytojų nurodė turintys gilias žinias apie šį metodą; (2) dažniausiai pamokose taikomi mokymosi iš klaidų ir teorinio mokymosi iš vadovėlio metodai, rečiausiai – apverstos klasės metodas; (3) dažnu atveju mokyklos administracija skatina STEAM ugdymą, tačiau praktinis palaikymas yra menkas, o didžiausi iššūkiai, su kuriais susiduria mokytojai taikant STEAM, yra tarpdisciplininis integravimas ir STEAM metodikos elementų supratimas; (4) didžioji dalis mokytojų sutinka, kad bendradarbiavimas su kolegomis padeda profesiškai tobulėti, tačiau realus bendrų STEAM veiklų kūrimas vyksta labai retai.
The aim of the conducted study was to determine the attitudes of mathematics and physics teachers towards the application of the STEAM methodology and their experience in educating students. The respondents of the study were mathematics and physics teachers. The study sought to: (1) assess the attitudes of Lithuanian mathematics and physics teachers towards the importance of the STEAM education methodology in education; (2) investigate which elements of the methodology are applied by teachers in the practice of mathematics and physics lessons, and whether STEAM methodology is among them; (3) reveal the existing conditions for the application of the STEAM education methodology in Lithuania and the challenges that arise in integrating mathematics and physics subjects into STEAM activities; (4) assess to what extent mathematics and physics teachers collaborate with teachers of other subjects in creating integrated STEAM activities. Research findings: (1) most respondents are familiar with the STEAM acronym and highly value its importance in education, but only a small proportion of teachers indicated that they possess deep knowledge about this method; (2) the most frequently applied methods in lessons are learning from mistakes and theoretical learning from textbooks, while the least used is the flipped classroom method; (3) in many cases, school administration encourages STEAM education, but practical support is weak, and the biggest challenges teachers face in applying STEAM are interdisciplinary integration and understanding the elements of the STEAM methodology; (4) the majority of teachers agree that collaboration with colleagues contributes to professional development, but the actual creation of joint STEAM activities happens very rarely.