Inovatyvus istorijos mokymas(is) 10-oje klasėje netradicinėje aplinkoje
Toliušis, Matas |
Tikslas – sukurti ir įvertinti mokymo(si) aplinką, kurioje moksleiviai veikia kaip aktyvieji dalyviai, o mokytojas užima mentoriaus (konsultavimo, patarėjo) poziciją. Tyrimo problema – moksleivių aktyvus įsitraukimas į ugdymosi procesą, prisiimant atsakomybę už rezultato pasiekimą. Tyrimo metu buvo skatinami moksleivių atsakomybės, komandinio darbo, kūrybiškumo, dalykinio turinio paieškos ir sisteminimo gebėjimai. Tyrimas buvo vykdomas nuotoliniu pamokų metu, susitinkant su klase, atskirose ugdymosi grupėse (5-6 moksleiviai), atskirai mokytojui konsultuojant grupę. Kiekvieną savaitę po pamokos ar atskiro bendravimo su moksleiviais, praktikantas-mokytojas parašė stebėjimo refleksiją apie ugdytinių veikimą ir teigiamą/neigiamą pokytį. Teorinis dalis skirta pristatyti skirtingų autorių tyrimus, nagrinėjant projektinės veiklos kaip inovatyvaus ir efektyvaus ugdymosi metodo reikšmę XXI a. mokykloje. Atsivelgiant į tai, empirinėje dalyje, sukūrus mokymosi aplinką, pasirinkti tiksliniai ugdomieji gebėjimai, kurie buvo stebimi tyrimo metu (komandinis darbas, atsakomybės prisiėmimas, istorinės dalykinės medžiagos sisteminimas, kūrybiškumas). Taip pat buvo stebimas moksleivių motyvacijos pokytis veikiant projektinėje veikloje. Svarbu, kad tyrimo metu yra vertinami abi pusės: mokytojas ir moksleivis.
Aim - to create and evaluate a teaching / learning environment in which students act as active participants and the teacher takes the position of a mentor (counsellor, advisor).
Research object- the active involvement of students in the educational process, taking responsibility for achieving results.
During the research several students’ skills were encouraged: taking responsibility, teamwork, creativity, search and systematisation of subject content.
The research was conducted during remote and face to face lessons, in separate educational groups (5-6 students) with a teacher advising the group individually. Each week after the lesson or individual consultation with the students, the trainee-teacher wrote an observational reflection on the students' performance and any positive/negative changes.
The theoretical part is designed to present the research of different authors, examining the significance of project activities as an innovative and effective method of teaching at school in the 21st century.
With this in mind, in the empirical part of the research, after creating the learning environment, the target educational skills were selected, which were observed during the research (teamwork, taking responsibility, systematisation of historical subject content, creativity). Changes to students' motivation during the project work were also observed. It is important that the research evaluates both parties involved: the teacher and the student.