Savarankiškas pasiruošimas VB anglų kalbos kalbėjimo egzaminui taikant vizualines priemones
Žabinskaja, Žana |
Nepakankamas dėmesys, skirtas savarankiškam pasiruošimui anglų kalbos kalbėjimo egzaminui tapo mano tyrimų objektu ir šio baigiamojo darbo tema. Problema iškila padedant vyresniųjų klasių mokiniams savarankiškai pasiruošti VB anglų kalbos kalbėjimo egzaminui. Tobulinant šnekamąją anglų kalbą, iškyla daug problemų, susijusių su mokymo metodais. Kasdieninė anglų kalba neturėtų būti knyginė, bet tai nereiškia, kad ji tampa netaisyklinga. Visada reikia turėti omenyje, kad tai, kas leistina gimtakalbiui, gali būti neleistina besimokančiajam anglų kalbos užsieniečiui net tomis pačiomis gyvenimo situacijos sąlygomis. Būtent tai sukėlė man susidomėjimą, padedant dvyliktos klasės mokiniams savarankiškai pasiruošti valstybinio egzamino kalbėjimo daliai. Teorinis šnekamosios kalbos struktūros dėstymas turi įtraukti praktinių anglų kalbos įgūdžių lavinimą. Vyresniųjų klasių moksleiviams, kurie ruošiasi anglų kalbos kalbėjimo egzaminui, yra ypač svarbu kartu su mokytojo pagalba pajusi tikrą „gyvos“ anglų kalbos ypatumą. Šnekamosios anglų kalbos įgūdžių lavinimas numano, kad moksleiviai turi pakankamą komunikacinės kompetencijos lygį. Language (kalba) ir speech (kalba) yra susijusios sąvokos, bet ne tapačios. Speech yra praktinė bendravimo priemonė. Language yra sudėtinga kelių lygių žinių sistema, apimanti kalbos struktūrą. Būtent speech, kaip bendravimo priemonė, yra mano šiandieninio mokykloje darbo dėmesio objektas. Pagal valstybinį bendrojo ugdymo anglų kalbos standartą, mokantis anglų kalbos, siekiama tokių tikslų, kaip formuoti gebėjimą bendrauti angliškai, tobulinti komunikacinius kalbėjimo įgūdžius, o taip pat užtikrinti vyresniųjų klasių mokinių komunikacinę ir psichologinę adaptaciją, siekiant ateityje įveikti psichologinius barjerus vartojant anglų kalbą kaip bendravimo priemonę. Mano baigiamojo darbo tikslas – pasiūlyti vizualinių priemonių taikymą ir būdus, kuriais anglų kalbos mokytojai gali naudotis, skatinant mokinius dirbti savarankiškai jiems ruošiantis laikyti VB anglų kalbos kalbėjimo egzaminą.
Insufficient amount of time and lack of special attention paid to self-preparation for the English-speaking state exam has become the subject of my research and the substance of this course paper. The problem arises while helping senior pupils to prepare for the English speaking state exam on their own. One can experience several major issues related to teaching methods in improving children‘s spoken English. Everyday English should not sound overy official, however, this does not mean it becomes incorrect, either. What is natural and right for a native speaker may not be appropriate for a foreigner learning English even under the same living conditions. This is what piqued my interest in helping twelfth-graders prepare for the speaking part of the state exam on their own. The theoretical teaching of the structure of spoken language must include the development of practical English language skills. It is especially important for senior students who are preparing for the English language proficiency exam and wish to sound vibrant and authentic while communicating in English. Developing spoken English skills implies that students already have a sufficient level of communicative competence. Language is a complex multi-level knowledge system that encompasses the structure of language. It is speech as a means of communication and interaction that is the focus of my school work today. The state standard for general English education in English aims to develop the ability to communicate in English and to ensure communication and psychological adaptation of senior students in order to overcome psychological barriers while using English as a means of communication in the future. The aim of my thesis is to suggest applying visual aids that English teachers can use to encourage students to work independently for self-preparation for the state English speaking exam.