Švedijos Covid-19 pandemijos valdymas 2020 m.: poveikis turizmui ir švietimui
Gylytė, Paulina |
Šio darbo objektas yra Covid-19 viruso sukeltos pandemijos poveikis turizmui ir švietimo veiklai Švedijoje, o darbo tikslas – ištirti, kaip pandemija 2020 metais Švedijoje paveikė minėtuosius sektorius ir kaip Švedijai sekėsi įveikti iššūkius šiose srityse. Darbo uždaviniai: 1) išnagrinėti ir trumpai pristatyti, kokią pandemijos suvaldymo politiką vykdė Švedijos valdžia 2020 metais; 2) ištirti pasaulinės pandemijos poveikį Švedijos turizmo industrijai 2020 metais; 3) išanalizuoti švietimo įstaigų veiklos pokyčius Švedijoje 2020 metais. Darbe buvo naudojami aprašomasis, mokslinės literatūros analizės ir žiniasklaidos turinio (publicistinių straipsnių) analizės bei interpretavimo metodai. Gauti šie tyrimo rezultatai: 2020 m. Švedijoje nebuvo įvestas griežtas karantinas, pandemijos valdymo strategija šalyje buvo pagrįsta socialine kiekvieno individo atsakomybe ir rekomendacinio tipo nurodymais. Tačiau savanoriškos švedų pastangos buvo nepakankamai veiksminga priemonė, lyginant situaciją Švedijoje ir kitose valstybėse. Didelių nuostolių patyrė visų Švedijos regionų turizmo sektoriaus segmentai, vykdantys įvairaus pobūdžio su turizmu, svetingumu ir kelionėmis susijusią veiklą. Valstybė savo ruožtu skyrė finansinę paramą svetingumo industrijoje dirbančioms įmonėms. Švietimo įstaigų veikla 2020 m. Švedijoje tarptautiniame kontekste išsiskyrė tuo, kad ikimokyklinio amžiaus vaikų, pradinės ir vidurinės mokymo įstaigos tęsė veiklą įprastu būdu, o nuotolinis mokymas buvo rekomenduojamas tik gimnazijų, kolegijų ir universitetų bendruomenėms. Nepaprastoji padėtis –pandemija – Švedijoje sukėlė papildomo krūvio tiek nuotoliniu, tiek ir įprastu būdu vykdytai švietimo veiklai, bei apsunkino mokymosi procesus visoms ugdymo įstaigų bendruomenėms. Pandemija yra tebevykstantis reiškinys, tačiau Covid-19 viruso pandemijos pasekmės ir sukelti padariniai yra nenuginčijami ir bus juntami ateityje.
The object of this work is the impact on tourism and education activities in Sweden caused by Covid-19 virus pandemic. The aim of the thesis is to examine, how pandemic affected these particular sectors in Sweden during 2020 and how the situation was handled in these areas. Following tasks were set: 1) to examine and briefly present the pandemic management policy pursued by the Swedish authorities in 2020; 2) to investigate the impact of global pandemic on tourism industry in Sweden; 3) to analyze changes in processes and activities of educational institutions in Sweden. Descriptive, investigative and interpretative methods shall be used for the analysis of the collected material. The analysis of media (news articles) was the main method to present the object properly. Following results of the research were obtained: Swedish strategy of pandemic management during 2020 was mainly based on the social responsibility of each individual, no strict quarantine was implemented in the country, and the guidelines were largely of a recommendatory type. However, voluntary efforts in Sweden were not enough after all. Segments, which carry out various activities related to tourism, hospitality and traveling, have suffered significant losses in all regions of Sweden. Accordingly, the state provided financial support to the companies working in hospitality industry. The main difference between educational institutions in Sweden compared to international context during 2020 was that pre-school, primary and secondary education institutions continued to operate as usual, while distance learning was only recommended for gymnasium, college and university communities. Pandemic in Sweden has caused additional burden on all the types of educational activities and has made learning processes more difficult for all educational communities. Covid-19 virus pandemic is an ongoing phenomenon, but the consequences of this situation are undeniable and will be felt in the future.