Elektroninės muzikos klubų Kaune ir Vilniuje kultūriniai ir komunikacijos aspektai: „Dejavu“ ir „Anna Mesha“ naktinių klubų atvejų analizė
Vėželis, Aivaras |
Baigiamojo darbo tikslas – Išanalizuoti ir palyginti elektroninės muzikos naktinių klubų komunikacijos ir kultūrinius aspektus Kaune ir Vilniuje bei pateikti išvadas kokie komunikaciniai sprendimai gali padėti plėsti auditorijas klubams. Teorinėje darbo dalyje analizuojama elektroninės muzikos klubų kultūros samprata, apžvelgiama klubinės kultūros raida pasaulio ir Lietuvos mastu, taip pat tiriami elektroninės muzikos subkultūros elementai. Analizuojama komunikacijos, įvaizdžio formavimo elementai, reklama ir komunikacija socialiniuose tinkluose, jos paveikumas bei nauda šiuolaikiniams komerciniams naktiniams klubams. Empirinėje dalyje pristatoma baigiamojo darbo metodologija, tyrimo metodai, analizuojami atlikto tyrimo duomenys. Empirinio tyrimo atlikimui pasirinktas kiekybinis apklausos metodas, kad būtų galima išsiaiškinti naktinių klubų lankytojų nuomonę apie naktinių klubų komunikacijos vertę ir kultūrinio identiteto formavimo reiškinį. Svarbiausiomis išvadomis galima laikyti, jog šiuolaikiniai elektroninės muzikos klubai subkultūrinius elementus naudoja siekiant komercinių tikslų. Svarbiausiais komunikacijos elementais laikytini: muzika, apranga ir vizualinė išraiška. Taip pat komunikacija socialiniuose tinkluose laikoma geriausiu kanalu formuoti naktinių klubų identitetą pasiekti savo tikslinę auditoriją. Tačiau atliktas tyrimas parodė, jog komunikacijos būdas perduoti informaciją „iš lupų į lūpas“ yra svarbesnis už komunikaciją socialiniuose tinkluose.
This Bachelor thesis aims to analyze and compare the communication and cultural aspects of electronic music nightclubs in Kaunas and Vilnius and to present conclusions on what communication solutions can help expand the nightclubs‘audience. The theoretical part of the thesis analyzed the concept of electronic music club culture, the development of club culture in the world and Lithuania reviewed, as well as the elements of electronic music subculture. Elements of communication, image formation, advertising, and communication on social networks, their effectiveness, and their benefits for modern commercial nightclubs are analyzed. The analytical part presents the methodology of the final paper and the research method also analyzes the data results. For the empirical research was chosen quantitative survey method was chosen to find out the opinion of nightclub visitors about the value of nightclub communication and the phenomenon of cultural identity formation. The main conclusions of the Bachelor thesis are that modern electronic music nightclubs using subcultural elements for commercial purposes. The most important subcultural elements of communication are music, clothing, and visual expression. Communication in social networks is the best channel to form the identity of nightclubs and reach their target audience, however, research has shown that the method of word-of-mouth communicating is more important than communicating on social networks.