Veiksniai lemiantys gimnazijos 2-3 klasių mokinių sporto veiklos pasirinkimą
Šustavičius,Robertas |
Daugelis autorių pripažįsta, kad klausimai, susiję su veiksniais, nėra pakankamai išspręsti, nepaisant to, kad praktiškai juos bandoma pritaikyti jau pakankamai seniai. Veiksnius, lemiančius sportinės veiklos pasirinkimą yra tyrę daugelis mokslininkų. Kiekvienais metais besikeičiant visuomenės požiūriui į sportą, kartu keičiasi ir mokinių nuomonė apie jį. Todėl yra aktualu išsiaiškinti A. Brazausko gimnazijos 2-3 gimnazijos klasių mokinių sporto veiklos pasirinkimą lemiančius veiksnius. Tyrimo objektas: Veiksniai lemiantys gimnazijos mokinių sportinės veiklos pasirinkimą. Tyrimo tikslas: Nustatyti veiksnius, lemiančius sporto veiklos pasirinkimą. Tyrimo metodika ir organizavimas: Tyrimas buvo vykdytas mokslo metų laiku, lapkričio gruodžio mėnesiais, per kūno kultūros pamokas, su Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijos 2-3 62 klasių mokiniais (n = 76). Mokiniams mokytojas pamokos metu išdalino anketas, jiems buvo skirta 15 minučių atlikti apklausą. Anketas užpildę mokiniai grąžino mokytojui. Tyrimo rezultatai: Atliktame tyrime aiškiai matosi veiksniai, lemiantys mokinių sportinės veiklos pasirinkimą. Tai aiškiai parodo staitistiškai reikšmingas apklaustųjų procentinis atsakymų pasiskirstymas. Todėl galima teigti, jog ši anketinė apklausa padėjo nustatyti aiškius A. Brazausko mokinių veisknius, kurie lėmė jų sportinės veiklos pasirinkimą. Matome, kad pagrindiniai veiksniai, kurie yra lemiantys mokinių pasirinkimą sportuoti yra: noras siekti geresnių rezultatų sporte, demonstruoti įgautus gebėjimus sporto metu, tobulinti sportines kompetencijas, kurios išlaikytų ilgesnę motyvaciją sporto metu, pasitikėjimą savimi, bei noras sveikiau gyventi. Šias išvadas pagrindžia mokinių statistiškai reikšminigai pasiskirstę rezultatai, kurie dažnai viršija pasirinkimą „Pritariu“ virš 70%. Tyrimo išvados:
- Respondentai apklausos metu į klausimus apie sporto naudą ir veiksnius, skatinančius juos sportuoti daugiausiai rinkosi atsakymą “pritariu”, kas leidžia daryti prielaidą, kad Kaišiadorių A. Brazausko gimnazijos 2-3 klasių mokiniai yra fiziškai aktyvūs.
- Kaip parodė atlikto tyrimo staitstiškai reikšmingi rezultatai, Kaišiadorių A. Brazausko gimnazijos 2-3 klasių gimnazistus sportuoti labiausiai skatina tokie veiksniai kaip noras įgyti didesnį pasitikėjimą, noras įveikti save ir demonstruoti tai ką yra išmokę sporto metu.
Many authors admit that the issues related to the factors are not sufficiently resolved, despite the fact that they have been tried to apply them in practice for a long time. Factors determining the choice of sports activities have been studied by many scientists. Every year, as society's attitude towards sports changes, so do students' opinions about it. Therefore, it is relevant to find out the factors that determine the choice of sports activities of the 2nd-3rd grade students of A. Brazauskas Gymnasium. Research object: Factors determining the choice of sports activities of high school students. 64 The purpose of the study: To determine the factors determining the choice of sports activities. Research methodology and organization: The research was conducted during the school year, in November-December, during physical education lessons, with 2nd-3rd grade students of Kaišiadorių Algirdas Brazauskas Gymnasium (n = 76). The teacher distributed the questionnaires to the students during the lesson, and they were given 15 minutes to complete the survey. The students returned completed questionnaires to the teacher. Research results: The conducted research clearly shows the factors that determine students' choice of sports activities. This is clearly shown by the statistically significant percentage distribution of the responses of the respondents. Therefore, it can be said that this survey helped to determine the clear characteristics of A. Brazauskas' students, which led to their choice of sports activities. We see that the main factors that determine the choice of students to play sports are: the desire to achieve better results in sports, to demonstrate acquired abilities during sports, to improve sports competencies that will maintain motivation during sports for a longer period, self-confidence, and the desire to live healthier. These conclusions are supported by the students' statistically significantly distributed results, which often exceed the choice "Agree" by more than 70%. Research findings: 1. During the survey, respondents mostly chose the answer "I agree" to the questions about the benefits of sports and the factors that encourage them to do sports, which allows us to assume that the 2nd-3rd grade students of Kaišiadorių A. Brazauskas Gymnasium are physically active. 2. As the statistically significant results of the research showed, the 2nd-3rd grade high school students of Kaišiadorių A. Brazauskas Gymnasium are most encouraged to play sports by factors such as the desire to gain more confidence, the desire to overcome themselves and demonstrate what they have learned during sports