STEAM metodo taikymo galimybės ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdyme
Baškytė, Olivija |
Atliekant praktiką ikimokyklinio ugdymo įstaigoje paaiškėjo, kaip sunku vaikams, taikant tradicinius ugdymo metodus, susikaupti ir visapusiškai įsitraukti į ugdymo procesą. Iškilo poreikis atrasti naujų, jiems nepažintų būdų paskatinti vaikų įsitraukimą ir dalyvavimą įvairiose ugdomosiose veiklose. Šiam tikslui įgyvendinti buvo pasirinktas STEAM ugdymo metodas. Tad šiame darbe formuluojamas esminis probleminis klausimas – kokios yra STEAM metodo taikymo galimybės ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdyme? Tyrimo objektas - STEAM metodo taikymo galimybės, o pagrindinis tyrimo tikslas - atskleisti STEAM taikymo galimybes ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdyme keliant šiuos uždavinius: 1) apibrėžti STEAM metodo teorinę sampratą bei metodo taikymo ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdyme teorinius aspektus; 2) organizuoti ir įgyvendinti STEAM metodo principais grįstas veiklas, kuriose dalyvauja ikimokyklinio amžiaus vaikai; 3) nustatyti teigiamas ir neigiamas STEAM metodo taikymo puses ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdyme; 4) parengti STEAM metodo taikymo rekomendacijas tolimesnėje ikimokyklinio amžiaus vaikų darželio grupės ugdymo veikloje. Reikiamiems tyrimo duomenims surinkti naudoti pusiau struktūruoto stebėjimo ir ekspertų apklausos metodai. Atlikus tyrimą buvo atskleistos STEAM metodo taikymo galimybės ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdyme, pateikiant esmines tyrimo metu išaiškėjusias metodo taikymo teigiamas ir neigiamas puses bei pateikus metodo taikymo rekomendacijas. Nors ekspertai neigiamų metodo taikymo aspektų ir neišskyrė, tačiau atliktas stebėjimas parodė, jog STEAM metodas turi ne tik teigiamų, bet ir neigiamų pusių. Tačiau atsižvelgus į rekomendacijas ir jas išsprendus, STEAM taikymas gali prisidėti prie naudingo, efektyvaus, visapusiškai tyrinėti skatinančio ikimokyklinio ugdymo.
The internship in the pre-school education institution showed how difficult it is for children to concentrate and fully participate in the educational process using traditional educational methods. There was a need to discover new ways, unknown to them, to encourage children to get involved and participate in various educational activities. To achieve this goal, the STEAM education method was chosen. Therefore, this work formulates a fundamental problematic question - what are the possibilities of applying the STEAM method in the education of preschool children? The object of the research is the possibilities of application of STEAM method, and the main goal of the research is to reveal the possibilities of STEAM application in preschool education by raising the following tasks: 1) to define the theoretical concept of STEAM method and theoretical aspects of method application in preschool education; 2) to organize and implement activities based on the principles of the STEAM method, in which pre-school children participate; 3) to determine the positive and negative aspects of the application of the STEAM method in the education of preschool children; 4) to prepare recommendations for the application of the STEAM method in further educational activities of the pre-school kindergarten group. Semi-structured observation and expert survey methods were used to collect the required research data. The research revealed the possibilities of applying the STEAM method in the education of preschool children, presenting the main positive and negative aspects of the application that emerged during the research and providing recommendations for the application of the method. Although the experts did not single out the negative aspects of the application of the method, the observation showed that the STEAM method has not only positive but also negative advantages. However, taking into account and applying the guidelines, the application of STEAM can contribute to useful, effective, cognitive and exploratory pre-school education.