Socialinio pedagogo veiklos galimybės mokykloje (netinkamo elgesio atvejo studijos)
Granovska, Gabriela |
Nusikalstamumas, priklausomybės ir prievarta, o taip pat ir kitos netinkamo elgesio apraiškos daro neigiamą įtaką mokinių socializacijai, todėl prevencija yra viena iš pagrindinių bendradarbiaujančios ir demokratiškos mokyklos veiklos dedamųjų. Vienintelis specialistas mokykloje, kuris gali individualiais veiksmais pasiekti teigiamų rezultatų pagalbos teikimo ir prevencijos srityse yra socialinis pedagogas. Todėl socialinio pedagogo vaidmens didinimas netinkamo elgesio prevencijai mokykloje yra aktualus uždavinys kiekvienai ugdymo įstaigai. Šio baigiamojo bakalauro darbo tikslas – išanalizuoti socialinių pedagogų veiklos galimybes įgyvendinant netinkamo elgesio prevenciją mokykloje. Tikslui pasiekti iškelti tokie uždaviniai: apibrėžti netinkamo elgesio mokykloje sampratą, priežastis ir pasekmes; išanalizuoti netinkamo elgesio prevencijos mokykloje priemones teoriniu aspektu; atskleisti socialinių pedagogų nuomones apie jų galimybes įgyvendinti netinkamo elgesio prevenciją mokykloje. Atlikus tyrimą nustatyta, kad problemų dėl mokinių netinkamo elgesio sprendimo problemos kyla dėl įvairių priežasčių, kurias lemia visos šiuo problemų sprendimų suinteresuotos šalys: mokiniai, tėvai ir mokytojai. Mokiniai sprendžiant problemą dažniausiai vengia kontakto ar tiesiog nesilaiko susitarimų. Tėvai vengia bendradarbiavimo ir su mokytojais nesusikalba. Mokytojai būna abejingi netinkamo mokinių elgesio problemų sprendimui. Netinkamo elgesio prevencijai mokyklose plačiai naudojamos jau parengtos prevencinės programos. Mokyklos renkasi programas pagal tai, kokias problemas jiems aktualu spręsti. Netinkamo elgesio prevencinių veiklų sėkmingam įgyvendinimui labai didelę neigiamą įtaką daro dideli mokytojų krūviai ir laiko tokių priemonių įgyvendinimui stoka, o taip pat neigiamas tėvų ir administracijos požiūris į tokias veiklas ar net nepasitenkinimas tokiomis veiklomis.
Crime, addictions and violence, as well as other improper behaviour abuses, have a negative impact on pupils’ socialisation; therefore, prevention is one of the main components of cooperated and democratic school performance. The only one specialist at school who could reach positive results through individual actions by providing help in prevention areas are a social educator. Therefore, the role of social educator in preventing improper behaviour at school is a relevant task to each education institution. The main aim of this thesis is to analyse the operational possibilities of a social educator implementing prevention of behaviour problems at school. To achieve the result were set the following tasks: to define concept, causes and consequences of improper behaviour at school; to analyse the tools for preventing inappropriate behaviour at school from a theoretical point of view; to share the ideas of social educators about their opportunities to implement prevention of misbehaviour at school. The studies have shown the reason that of students’ improper behaviour occurs due to various reasons resulting from all problem-solving interested parties: students, parents and teachers. Students usually avoid contact or do not comply with agreements solving the problem. Parents avoid communication and can't find a common language with teachers. Sometimes teachers are indifferent in solving students’ behaviour problems. Prevention programs already are widely used in schools to avoid improper behaviour. Schools pick programs based on what issues are relevant for them to solve. The successful implementation of improper behaviour prevention activities is negatively affected by excessive teachers' workloads and lack of time to implement such measures as well as negative attitudes of parents and administration towards such activities or even dissatisfaction with such actions.