Marketingo komunikacijos analizė organizacijos „Gijos Klinikos“ pavyzdžiu
Rupeika, Laurynas |
Darbe analizuojama marketingo komunikacija, pasitelkiant „Gijos Klinikų“ organizacijos pavyzdį. Literatūros analizėje išanalizuota marketingo komunikacijos samprata ir nustatyti jos veiksmingumą lemiantys veiksniai, kurie toliau buvo naudojami „Gijos Klinikų“ organizacijos marketingo komunikacijos veiksmingumui nustatyti. Taip pat išskirti ir organizacijos konkurentai, kurių marketingo komunikacija socialiniuose tinkluose taip pat buvo analizuota. Tyrimo rezultatai atskleidė, jog „Gijos Klinikų“ vykdoma marketingo komunikacija yra veiksminga, tačiau ne visose srityse, todėl darbe pateiktos rekomendacijos, kuriomis remiantis įmonė galėtų savo marketingo komunikaciją vykdyti dar veiksmingiau. Kadangi didėja žmonių sąmoningumas sveikatos priežiūros klausimu, didėja ir siūlomų sveikatos paslaugų rinka, o tai daro įtaką ir marketingo komunikacijos svarbai šioje srityje. Šiame darbe atliekamo tyrimo tikslas yra pateikti pasiūlymus, kaip galima pagerinti „Gijos Klinikų“ organizacijos marketingo komunikaciją. Tyrimo objektas yra marketingo komunikacija. Pagrindiniai tyrimo metodai – literatūros analizė, kurioje išskirti veiksmingos marketingo komunikacijos kriterijai. Atlikta „Gijos Klinikų“ konkurentų analizė, remiantis antriniais duomenimis – aktyvumu socialiniuose tinkluose „Facebook“ ir „Instagram“. Išplatinta apklausa apie „Gijos Klinikų“ veiksmingumą. Gauti rezultatai apdoroti MS Excel programa, o rezultatų analizė pateikta darbe. Pagrindiniai darbo rezultatai – konkurentų analizės metu gauta, jog pagrindiniai konkurentai vykdo aktyvią marketingo komunikaciją „Facebook“, „Instagram“ paskyrose, dažnai keldami žmonėms aktualų turinį. Apklausos rezultatais remiantis nustatyta, kad „Gijos Klinikos“ vykdo aktyvią marketingo komunikaciją, tačiau ne visose srityse – naudojama per mažai komunikacijos kanalų, o skelbiamas turinys daugumai žmonių nesukelia emocijų. Pagrindinės darbo išvados – marketingo komunikacijos veiksmingumui užtikrinti reikalinga atsižvelgti į kriterijus, tokius kaip naudojami marketingo komunikacijos kanalai, skelbiamas turinys ir turinio sukeliamos emocijos. „Gijos Klinikų“ marketingo komunikacija vykdo veiksmingą komunikaciją, tačiau ne visose srityse, todėl darbe pateiktos rekomendacijos, kaip būtų galima komunikaciją padaryti dar veiksmingesnę.
The paper analyzes marketing communication using the example of "Gijos Klinikos" organization. In the analysis of literature the concept of marketing communication was analyzed and the factors of its effectiveness were identified. It was used to determine the effectiveness of marketing communication of "Gijos Klinikos". Competitors of the organization were also analyzed by their marketing communication on social networks. The results of the research showed that the marketing communication of "Gijos Klinikos" is effective, but not in all areas, therefore the paper provides recommendations for the company to make marketing communication even more effectively. As people's awareness of health care increases, so the market of the health services increases as well, which in turn affects the importance of marketing communication in this area. The aim of the research is to provide suggestions on how to improve the marketing communication of the "Gijos Klinikos" organization. The object of research is marketing communication. The main research methods are literature analysis, in which the criteria of effective marketing communication were analyzed. The analysis of "Gijos Klinikos" competitors was performed on the basis of secondary data - activity on social networks Facebook and Instagram. A survey on the effectiveness of "Gijos Klinikos" were spread. The obtained results were processed in MS Excel program and the analysis of the results are presented in the work. The main results of the work - during the analysis of competitors, it was found that the main competitors carry out active marketing communication on Facebook and Instagram accounts, often raising relevant content for people. Based on the results of the survey, it was established that "Gijos Klinikos" carries out effective marketing communication, but not in all areas – too few communication channels are used and published content does not cause emotions for most people. The main conclusions of the work are that in order to ensure the effectiveness of marketing communication, it is necessary to take into criteria such as the use of marketing communication channels, the content and the emotions that shoudd be evoked by the content. "Gijos Klinikos" marketing communication provides effective communication, but not in all areas, therefore the work provides recommendations on how to make communication even more effective.