Ar AML/KYC (Pinigų plovimo prevencijos ir „Pažink savo klientą“) įstatymo nuostatos užtikrina Bendrojo duomenų apsaugos reglamento nuostatų įgyvendinimą?
Bambalaitė, Karina |
Šiame darbe bus aprašoma viena svarbiausių temų šių laikų žmogui- asmens duomenų apsauga. Šio darbo tikslas: išanalizuoti pinigų plovimo prevencijos įstatymą (angl. anti-money laundering, AML), „Pažink savo klientą“ (angl. Know your customer, KYC) principą bei Europos Sąjungos Bendrajį duomenų apsaugos reglamentą (BDAR, angl. General data protection regulation, GDPR) ir nustatyti ar minėtas įstatymas bei principas užtikrina Bendrojo duomenų apsaugos reglamento nuostatų įgyvendinimą. Šio darbo uždaviniai:
- Išnagrinėti literatūrą, mokslinius straipsnius, dokumentus, susijusius su pinigų plovimo prevencijos įstatymu, „Pažink savo klientą“ principu ir Europos Sąjungos Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu;
- Susisteminti gautą informaciją;
- išsamiai apibūdinti aktualiausią informaciją susijusią su pinigų plovimo prevencijos įstatymu, „Pažink savo klientą“ principu ir Europos Sąjungos Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu;
- Tarpusavyje palyginti sukonkretizuotus duomenis;
- Apibrėžti, koks santykis sieja pinigų plovimo prevencijos įstatymo ir „Pažink savo klientą“ principo taikymą ir jo suderinamumą su Bendrojo duomenų apsaugos reglamento nuostatomis. Darbe nagrinėjama gana plati ir reikšminga informacija, kuri yra tiek bendrai susijusi su asmens duomenų apsauga, tiek susijusi su minėtu „Pažink savo klientą“ principu ir pinigų plovimo įstatymu. Finansinės įmonės, norėdamos „pažinti“ ir stebėti savo klientą, pasitelkia „Pažink savo klientą“ (angl. Know your customer, KYC) principą, kurio dėka yra gaunami/renkami klientų asmens duomenys. Tačiau, sparčiai plečiantis technologinėms galimybėms, vis dažniau kyla pavojus, jog valdomais klientų duomenimis pasinaudos kibernetiniai nusikaltėliai. Užkirsti kelią tokiai veiklai padeda ir straipsniai, įtvirtinti pinigų plovimo prevencijos (angl. anti-money laundering) įstatyme, kuris glaudžiai siejasi su Europos Sąjungos Bendruoju duomenų reglamentu (angl. General data protection regulation, GDPR).
This work will describe one of the most important topics for man of modern world – the protection of personal data. Job title: „Do the provisions of the AML/KYC (anti-money laundering and „Know your customer“) act ensure the implementation of the provisions of the general data protection regulation?“ The aim of this work is to: analyse anti-money laundering (AML) law, „Know your customer“ (KYC) principle and the European Union Genereal Data Protection Regulation (GDPR) and to determine whether the said law and principle ensures the implementation of the provisions of the General Data Protection Regulation. The tasks of this work is: 1. Examine literature, scientific articles, documents related to the anti-money laundering act, „Know your customer“ (KYC) principle and the European Union General Data Protection Regulation (GDPR); 2. Organize received information; 3. Describe in detail the most relevant information related to the anti-money laundering (AML) law, „Know your customer“ (KYC) principle and the European Union General Data Protection Regulation (GDPR); 4. Compare with each other the data that have been fleshed out; 5. Define the relationship between the application of the anti-money laundering act and the „Know your customer“ (KYC) principle and it‘s compatibility with the provisions of the General Data Protection Regulation (GDPR). The work deals with quite extensive and relevant information, which is both generally related to the protection of personal data and related to the aforementioned „Know your customer“ (KYC) principle and the money laundering law. Financial companies use „Know your customer“ (KYC) principle to „get to know“ and monitor their client. It means that this principle helps to receive/collect customers personal data. However, as technological opportunities rapidly expand, there is an increasing risk that managed customers‘ personal data will be used by cybercriminals. The anti-money laundering law, which is closely linked to the European Union Genereal Data Regulation (GDPR), also helps to prevent illegal activities. An analysis of the literature ant other relevant sources leads to the conclusion that the money laundering prevention (AML) act, the „Know your customer“ (KYC) principle and the 6 European Union General data protection regulation (GDPR) have cammon objectives and are closely linked to each other. Also, comparing the compatibility of the privisions of the General Data Protection Regulation with the provisions of the law on the prevention of money laundering and the pinciple of „Know your customer“ (KYC), it can be said that the mentioned principle is an additional means of ensuring protection of clients personal data and their confidentiality