Iki trijų akademinių valandų trukmės užsiėmimuose VDU dėstytojai dalinsis savo žiniomis bei patirtimi. Šie seminarai – tai puiki galimybė įgyti žinių, užmegzti ryšius, kurie pravers tiek profesinėje, tiek ir asmeninėje veikloje.
VDU mokyklų atstovams siūlo daugiau kaip 25 seminarus skirtingomis temomis, iš kurių kiekvienas galės atrasti sau aktualų ir tinkamą. Registruojantis rekomenduojama rinktis savo srities arba bendrojo ugdymo seminarą. Svarbu atkreipti dėmesį, kad vienu laiku vyks keli skirtingų sričių seminarai. Mokyklų atstovai visos dienos metu gali dalyvauti trijuose seminaruose pasirenkant po vieną atskirai iš vykstančių nuo 9 val., nuo 12 val. ir nuo 15 val.
Kiekvienam dalyviui bus išduodami pažymėjimai. Seminarai yra nemokami.
Apie prisijungimą prie virtualių seminarų mokytojai bus informuojami likus 2 dienoms iki renginio registracijos anketoje nurodytu elektroniniu paštu.
Augalų įvairovės kūrimas biotechnologiniais metodais
Lektorė: Prof. dr. Aušra Blinstrubienė
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 2 ak. val.
Augant pasaulio gyventojų skaičiui būtina įvertinti ir pasiūlyti priemones kaip tenkinti ne tik visuomenės poreikius saugiam maistui, bet tuo pačiu ir švariai bei saugiai aplinkai.
Biotechnologijos metodų panauda įgalina spręsti įvairias problemas, nes visaverčio augalo regeneracija paremta idėja, kad „visos augalo ląstelės talpina savyje tėvinio organizmo genetines galimybes“, kadangi augalų audinių kultūra ir regeneracija remiasi totipotencijos pasireiškimu.
Seminaro tikslas – supažindinti su šiuolaikiniais izoliuotų audinių ir ląstelių kultūros metodais, taikomais augalų kūrimui.
Fizinį ugdymąsi skatinantys vidiniai ir išoriniai veiksniai
Lektorius: prof. Rūtenis Paulauskas
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 2 ak. val.
Suaugusieji nori, kad vaikai būtų tokie pat valingi kaip jie ir sportuotų dėl to, kad „reikia“.
Tačiau tėvų ir vaikų valia formuojasi drauge su motyvais: Jeigu vaikams patinka, geri draugai, geras bendravimas su treneriu, patiriama įspūdžių, sportas yra patrauklus.
Jeigu nuobodu, per sunku, konfliktai ir stresas, tuomet sportas nepatrauklus. Kokie dar veiksniai lemia norą fiziškai ugdytis?
VIETŲ NEBĖRA. Inovatyvios ir beatliekės maisto gamybos technologijos
Lektorė: Doc. dr. Živilė Tarasevičienė
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 1 ak. val.
Kintantys vartotojų lūkesčiai ir augantis susidomėjimas sveikais ir saugiais maisto produktais kelia iššūkius verslui bei ateityje lems esminius maisto rinkos pokyčius. Siekiant išsaugoti kiek galima daugiau sveikatai naudingų medžiagų perdirbamuose vaisiuose, uogose ir daržovėse vis dažniau taikomi inovatyvūs perdirbimo būdai. Pirminės maisto gamybos ir perdirbimo metu susidaro daug atliekų kurios tiesiog yra išmetamos. Diegiant žiedinės ekonomikos principus, tausojant aplinką, mažinant poveikį klimatui ir kuriant tvarias maisto gamybos sistemas kai kurios atliekos gali būti ne tik naudojamos pašarui ar kurui, tačiau taip pat ir naujų maisto produktų ar jų didesnės pridėtinės vertės sudėtinių dalių gamybai.
VIETŲ NEBĖRA. Kaip jaunimui pasakoti apie aplinkosaugą ir įtraukti juos veikti?
Lektorė: Doc. Genovaitė Liobikienė
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Seminaro metu bus pristatomas jaunimo aplinkosauginio elgesio tyrimas. Kalbėsime apie aplinkosaugos svarbą. Diskutuosime apie vieną iš aplinkos problemų – klimato kaitos egzistavimą. Naudojant įvairius metodus ieškosime kelių, kaip galima jaunimą paskatinti elgtis aplinkai palankiau.
Kompiuterinis fizikos eksperimentas nekontaktinių užsiėmimų sąlygomis
Lektorius: Doc. dr. Arvydas Kanapickas
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Seminaro metu mokytai susipažins su fizikos eksperimentų organizavimo būdais naudojant informacinių technologijų priemones. Pirmiausia naudojant konkrečius pavyzdžius bus aptariamas užduoties formulavimo specifika. Po to bus analizuojami instrukcijų kompiuterinių eksperimentų atlikimui ypatybės. Toliau bus atliekami kompiuteriniai eksperimentai pagal realizuotus pavyzdžius ir aptariami sunkumai, su kuriais gali susidurti eksperimentuojantys nekontaktiniu būdu.
VIETŲ NEBĖRA. Kūrybinių metodų taikymas ugdymo procese
Lektorius: Augustinas Balaišis
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Seminaras skirtas pedagogams, siekiantiems įgyti žinių apie įvairius kūrybinius metodus, kuriuos galima taikyti ugdymo procese. Kūrybingumas yra svarbus gebėjimas, kuris gali padėti moksleiviams tapti sėkmingesniais tiek mokymosi procese, tiek ir siekiant individualių tikslų. Seminaras bus suskirstytas į kelias dalis, kuriose bus nagrinėjamos kūrybinių metodų taikymo galimybės ir jų poveikis moksleivių ugdymui. Seminaro dalyviai gaus naudingų patarimų ir rekomendacijų, kaip kūrybiniai metodai gali būti įtraukti į pamokas ir kaip jie gali padėti moksleiviams mokytis.
VIETŲ NEBĖRA. Matematika: tik spręsti, ar reikia ir kalbėti?
Lektorė: Dokt. Monika Grigaliūnienė
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Seminaro metu kalbėsime apie matematikos kalbą ir matematinę komunikaciją. Aptarsime unikalias matematikos ypatybes ir jų suvokimo sampratą. Nagrinėsime tinkamą ir taisyklingą matematinę kalbą, komunikacijos svarbą konceptualaus mąstymo ugdymui.
VIETŲ NEBĖRA. Mediacijos veiklų ir strategijų naudojimas kalbų pamokose
Lektorė: Daiva Pundziuvienė
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 1,3 ak. val.
Seminaro dalyviai sužinos kaip įvairios mediacijos strategijos kalbų pamokose padeda lavinti mokinių emocinį intelektą ir suteikia kalbų pamokoms pridėtinę vertę. Mediacija itin naudinga daugiakultūrėje klasėje, esant nesusikalbėjimui dėl kultūrinių skirtumų, požiūrių ar vertybių nesutapimo, skirtingo kalbos mokėjimo lygio. Seminaro metu bus pristatyti pamokų scenarijai, kuriuos galima taikyti mokant anglų, prancūzų, ispanų ir kitų kalbų.
Skaitmeniniai lietuvių kalbos ištekliai: visiems, kurių darbo įrankis – kalba
Lektorė: Dr. Regina Sabonytė
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 1,3 ak. val.
Seminare bus supažindinama su skaitmeniniais lietuvių kalbos ištekliais, kurie gali būti naudingi ne tik lituanistams, bet ir visiems, kurių darbo įrankis – kalba. Aptarsime mokomąsias tarties ir kirčiavimo priemones, automatinį kirčiuoklį, tekstynus, automatinę balso įrašo užrašymo tekstu paslaugą ir kt. Kalbėsimės apie šių priemonių pritaikymo galimybes tiek kuriant lietuvių kalbos užduotis ar veiklas moksleiviams, tiek kitais atvejais, kai darbui pasitelkiama kalba (pvz., ruošiant viešąsias kalbas, mokant(is) lietuvių kaip užsienio kalbos, rengiant tekstus publikacijai ir t. t.).
Akademinis ir kūrybinis rašymas
Lektorius: Doc. dr. Tomas Kavaliauskas
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 2 ak. val.
Seminaro metu palyginsime kuo skiriasi mokslinis straipsnis nuo kultūrinės esė, atkreipsime dėmesį į skirtingus rašymo stilius, kultūrinių ir mokslinių leidinių lūkesčius. Akademinio rašymo ypatumai humanitariniuose moksluose, jų sąsajos su kultūrologinės esė rašymu. Kūrybinis rašymas siejamas su tam tikru autoriaus įkvėpimu bei mokėjimu integruoti klasikų pavardes, nurodyti garsius kūrinius, cituoti sparnuotas frazes originalo kalba.
VIETŲ NEBĖRA. Atnaujinta literatūros programa: XX a. II pusės modernizmas
Lektorė: Doc. dr. Žydronė Kolevinskienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 2 ak. val.
Seminaras skirtas atnaujintoje literatūros programoje 12 klasei (IV gimnazijos) rekomenduojamiems XX amžiaus II pusės modernizmo autoriams ir jų kūriniams. Siūloma naujai perskaityti J. Apučio pasirinktus apsakymus, R. Granausko apysaką „Jaučio aukojimas“ (arba pasirinktus apsakymus), M. Katiliškio romaną „Miškais ateina ruduo“, B. Pūkelevičiūtės romaną „Aštuoni lapai“, B. Vilimaitės pasirinktas noveletes. Pateikiamos galimos analizės kryptys.
VIETŲ NEBĖRA. Augalų fiziologija
Lektorė: Doc. dr. Viktorija Vaštakaitė-Kairienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 2 ak. val.
Seminaro klausytojai bus supažindinti su svarbiausių augaluose vykstančių fiziologinių procesų (vandens apykaitos, mineralinės mitybos, fotosintezės, kvėpavimo, augimo ir vystymo, hormoninės sistemos) ypatumais, antriniu metabolizmu, aplinkos veiksnių įtaka produktyvumui ir kokybei.
Botanikos sodai – erdvė patirtiniam gamtamoksliniam ugdymui
Lektorė: Dokt. Vesta Aleknavičiūtė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 2 ak. val.
Pradinėse klasėse gamtos mokslai gali būti pateikiami įdomiais ir netradiciniais būdais, skatinančiais mokinių aktyvų įsitraukimą bei norą pažinti ir suprasti. Seminaro metu bus pristatytos veiklos, kurias galima pritaikyti gamtamoksliniam ugdymui pradinėse klasėse, bus pasidalinta gerąja patirtimi vedant edukacijas botanikos sode.
VIETŲ NEBĖRA. Filosofija ir gamtosauga: Kodėl Ruso aktualus šiandien?
Lektorius: Dr. Mantas Antanas Davidavičius
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 2 ak. val.
Tvarios gyvensenos skatinimas šiais laikais turi svarbų vaidmenį ugdymo procese. Siekdami ugdyti tvariai mąstančią visuomenę – neišvengiamai susiduriame su daugybe filosofinių klausimų apie saugojamos gamtos esmę, saugojimo tikslą, o taip pat – žmonių laisvė ir jų atsakomybės ribas. Šio seminaro metu šie aspektai bus glaustai aptariami, parodomos sąsajos tarp šiuolaikinės gamtosaugos ir filosofijos.
Kaip atpažinti tiesą: informacijos tikrintojo receptai
Lektoriai: Prof. Auksė Balčytienė, prof. Kristina Juraitė, žurnalistė Aistė Meidutė ir Ieva Ivanauskaitė (DELFI Lietuva), žurnalistė Brigita Sabaliauskaitė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Gyvename globalios skaitmeninės komunikacijos ir intensyvių informacijos mainų laiku. Per šiuolaikines medijas mus pasiekia pati įvairiausia informacija – ir labai kokybiškas turinys, kuriuo galime pasitikėti, ir neredaguotas ar klaidinantis turinys, o taip pat dirbtinio intelekto sugeneruoti tekstai ar vaizdai. Kaip susivokti tokioje vaizdų, garsų, tekstų, simbolių, duomenų, o sykiu komunikuojančių žmonių ir robotų gausoje? Kuo pasitikėti? Kaip atpažinti tiesą?
Mokymuose pasidalinsime metodinės medžiagos (Medijų raštingumas be mitų: Faktų tikrintojo receptai) pavyzdžiais ir scenarijais, praktiniais patarimais ir vaizdo klipais, kuriuos galima lengvai pritaikyti pamokos temai apie medijų raštingumą, žurnalistiką, kitus informacijos šaltinius ir dezinformaciją.
Mokymai parengti remiantis DIGIRES asociacijos – Baltijos skaitmeninio atsparumo tyrimų centro (http://digires.lt) – patirtimi. DIGIRES asociacija įkurta 2022 m., veiklas plėtoja nuo 2021 m. Steigėjai – Vytauto Didžiojo universitetas, DELFI naujienų portalas ir medijų švietimo organizacija Media4Change.
VIETŲ NEBĖRA. Kaip išlaikyti prasmės jausmą mokytojo darbe?
Lektorė: Karjeros centro vadovė Monika Valentaitė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 2 ak. val.
Tai kvietimas skirti 90 minučių savo kasdienybės įpročių apžvalgai – kurie iš jų padeda, o kurie trukdo išlaikyti produktyvumą, savo gyvenimo ir/ar darbo prasmę bei pasitenkinimą karjera? Seminaro tikslas – priminti mokytojo profesijos svarbą ir sustiprinti šio seminaro dalyvių motyvaciją būti šios profesijos atstovais. Taip pat bus paliestos savirūpos bei įgalinančios atsakomybės temos.
NVO įsitraukimas į viešojo intereso gynimą
Lektorius: Doc. dr. Remigijus Civinskas
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 2 ak. val.
Kaip rodo empiriniai tyrimai, nemaža dalis NVO ir vietos bendruomenių neveikia gindami viešą interesą nes yra priklausomi nuo galią turinčių vietos politikų, verslininkų. Kartais jų inciatyvos yra nesėkmingos nes nesugebama įtikinti sprendimo priėmėjų. Seminare bus aptariama, kaip galima veiksmingai įtakoti sprendimų priėmėjus bei keisti įvykių eigą buriantis į koalicijas, renkantis tinkamas veiklos strategijas ir taktikas. Galimos naudos: klausytojai išdiskutuos kokią galima suburti koaliciją, kokia veiksmingiausia būtų veikimo strategija, taktikos, žinučių siuntimas ir t.t.
Pa(si)ruošimas anglų kalbos brandos egzamino užduotims / Teaching for the National School Leaving Exam of English
Lektorė: Doc.dr. Audronė Raškauskienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Seminaras skirtas aukštesniųjų klasių anglų kalbos mokytojams. Seminaro metu aptariamos anglų kalbos brandos egzamino klausymo (sakytinio teksto supratimo), skaitymo (rašytinio teksto supratimo), rašymo bei kalbėjimo užduotys bei užduočių tipai, pateikiama patarimų, padėsiančių ugdyti(s) klausymo, skaitymo, rašymo bei kalbėjimo gebėjimus, pasirinkti tinkamas brandos egzamino užduočių atlikimo strategijas.
VIETŲ NEBĖRA. Ugdymas karjerai: kokį vaidmenį užima mokyklos bendruomenė?
Lektorė: Karjeros konsultantė Daiva Pugevičienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 2 ak. val.
Mokyklos bendruomenės reikšmė sėkmingam karjeros ugdymui, sėkmės sąlygos ir veiksmai. Diskusija, dalyvių pasidalinimas sėkmingo bendradarbiavimo istorijomis.
VIETŲ NEBĖRA. Vandens telkinių kokybės vertinimo metodai ir jų taikymas lauko bei laboratorinių praktikų metu.
Lektorė: Dr. Giedrė Kacienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Šio teorinio-praktinio seminaro metu dalyviai susipažins su paviršinių vandens telkinių būklės vertinimu Lietuvoje, šalies upių ir ežerų vandens kokybės kaita, pagrindiniais taršos veiksniais ir rodikliais. Didžiausias dėmesys bus teikiamas pristatyti sąlyginai nesudėtingiems vandens kokybės nustatymo metodams, kuriuos galima panaudoti biologijos ir chemijos pamokose, laboratoriniuose darbuose bei praktinių išvykų metu siekiant moksleivius supažindinti su jų aplinkoje esančių vandens telkinių kokybe ir patiems ją praktiškai įvertinti. Seminarų metu gilinsimės į cheminius (pvz. greitieji testai) ir biologinius-bioindikatorinius metodus (dugno bestuburių analizė), atliksime praktines, interaktyvias užduotis.
VIETŲ NEBĖRA. Kaip įdomiai mokyti apie Europos Sąjungą?
Lektorė: Kauno Europe Direct cetro vadovė Diana Lukoševičiūtė-Burneikienė
Laikas: nuo 15 val.
Trukmė: 1,3 ak. val.
Bus pristatyti informaciniai šaltiniai ir metodinė medžiaga atskiroms moksleivių amžiaus grupėms apie Europos Sąjungą, jos politikas ir prioritetus (ES atsakas į karą Ukrainoje, aplinkosauga, euras, Sanglauda, vidaus rinka, skaitmenizacija ir kt.), leidinių apie ES užsisakymo galimybė, supažindinta su organizacijų, dirbančių tikslinėse ES informavimo srityse, veiklomis.
Lietuvių literatūros adaptacijos kine
Lektorius: Doc. Gediminas Jankauskas
Laikas: nuo 15 val.
Trukmė: 1,3 ak. val.
Seminaras skirtas lietuvių literatūros ir menų disciplinų mokytojams. Seminaro tikslas – parodyti kaip galima naudoti kiną, diskutuojant su mokiniais lietuvių literatūros kūrinius. Juk ne tik literatūros mokytojai moko pamilti ir suprasti lietuvių literatūrą. Šiuolaikinio kino režisieriai taip pat dažnai semiasi įkvėpimo lietuvių autorių kūriniuose, ieškodami įvairių būdų kaip prakalbinti literatūrą kino priemonėmis. Seminare bus pristatomi labiausiai intriguojantys pavyzdžiai ir kartu aiškinamasi, kodėl jie yra svarbūs ir reikalingi.
Nematoma neuroįvairovė mokykloje: maskuotis negalima drausti (kur dėsime kablelį?)
Lektorė: Dr. Daiva Bartušienė
Laikas: nuo 15 val.
Trukmė: 1,3 ak. val.
Neuroįvairovė yra unikali, sudėtinga ir dar ne visada lengvai atpažįstama mūsų kasdieninio gyvenimo aplinkose. Kartais neurodivergentiškų savybių turinčius asmenis sunku atpažinti, nes mes nežinome, kaip tai padaryti, o kartais dėl to, kad žmonės išmoksta labai subtiliai maskuoti savo skirtingumus. Sėkmingas maskavimasis mūsų visuomenėje vis dar yra tapatinamas su sėkminga adaptacija mokykloje, tačiau, ar tikrai turėtume tuo džiaugtis? Taigi, seminare bus kalbama ne tik apie tai, kaip ir, kodėl šiuolaikinėje mokykloje maskavimosi kultūra yra normalizuotas reiškinys, bet ir, kokias pasekmes mūsų psichikos sveikatai turi ilgalaikis ir sistemingas maskavimas. Taip pat sužinosime, ar mokykloje maskuojasi tik vaikai norėdami būti priimti, o gal ir mokytojai?
VIETŲ NEBĖRA. Psichologiniai mokytojo santykio su mokiniu kūrimo aspektai
Lektorė: Prof. dr. Loreta Bukšnytė-Marmienė
Laikas: nuo 15 val.
Trukmė: 1,3 ak. val.
Mokinio – mokytojo santykiai yra analizuotas kaip svarbus veiksnys įprastoje, tradicinėje mokyklos aplinkoje, tačiau ypač ryškiai mokinio ir mokytojo santykių aktualumas, mokinių socialinės integracijos klausimas atsiskleidė Covid-19 kontekste. Seminaro metu kalbėsimės apie mokytojo-mokinio santykių reikšmę mokinio elgesiui ir mokymuisi, aptarsime šių santykių kūrimo komponentus bei galimus taikyti metodus.
Transmedialaus pasakojimo ir ankstyvojo kino žiūrėjimo poveikis „Alfa“ kartos mokymosi stiliui: kino edukacijos potencialo ir iššūkių pristatymas
Lektorė: Donata Bocullo
Laikas: nuo 15 val.
Trukmė: 1,3 ak. val.
Šiame mokytojams skirtame seminare bus svarstoma klausimas, kaip dirbti su „Alfa” karta, arba skaitmeniniais čiabuviais (ang. digital natives), ir koks gali būti ankstyvo kino žiūrėjimo poveikis knygų skaitymui bei mokymosi stiliui? Jame taip pat bus aptariama, kaip naudoti transmedijų pasakojimą kaip pagrindinę mokymo priemonę. Užsiėmimo metu mokytojai įgis reikiamų įgūdžių, susipažins su egzistuojančiomis transmedijalumo ir kino edukacijos praktikomis bei platformomis, kad galėtų veiksmingai sudominti ir mokyti Alfa kartą. Taip seminaras siekia perteikti, kaip kinas ir skaitymas gali būti naudojami kartu, siekiant sukurti visapusiškesnę mokymosi patirtį.
Verslo etika
Lektorius: Doc. dr. Tomas Kavaliauskas
Laikas: nuo 15 val.
Trukmė: 1,3 ak. val.
Seminaro metu atskirsime etiketą nuo verslo etikos, aptarsime darbuotojų ir darbdavio santykių modelius, organizacijos vidinės kultūros svarbą. Dėstytojas taip pat pateiks verslo etikos atsiradimo istoriją, kaip ji istoriškai susijusi su protestantiška amerikietiška kultūra. Verslo etika bus siejama su naudos (utilitarizmo) etika, dalykiškumu. Akcentuojama konkretaus neetiško poelgio ar sprendimo priėmimo atvejo analizės svarba.