Reklamos etika ir socialinė atsakomybė

  • Dalyko kodas: REV 5011
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Advertising ethics and social responsibility
  • Dalykas atestuotas: 2022-04-15
  • Atestacija galioja iki: 2025-02-01
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Lina Pilelienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko paskirtis – suteikti studentams žinių apie reklamos etiką ir socialinę atsakomybę. Studentai studijuoja Lietuvos ir Europos reklamos etikos kodeksus, išmoksta identifikuoti pagrindinius reklamos principus, vertinti reklamos naudą ir žalą visuomenei, socialinę reklamos atsakomybę. Baigus šį kursą studentai sugeba identifikuoti ir laikytis reklamos etikos apribojimų, kurti socialiai atsakingas reklamas, atitinkančias socialines-kultūrines ir etines normas.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Course purpose is to provide students with current issues of advertising ethics and its social responsibility. Students study Lithuanian and European codes of advertising ethics; are taught to identify and assess principal theoretical advertising principles, benefits and harm of advertising for the society, social responsibility in advertising; apply in practices psychological aspects and methods of advertising; identify legal restrictions and requirement for advertising. Upon completion of this course students are able to design socially responsible advertisements compatible with social-cultural and ethical norms in the society.

Dalyko studijų rezultatai

1. Identifikuoti ir taikyti pagrindines teorines prekės ženklo reklamos sampratas, principus.
2. Planuoti prekių ženklų reklamas, atitinkančias visuomenės socialines-kultūrines ir etikos normas.
3. Identifikuoti ir vertinti reklamos naudą ir žalą visuomenei, prekių ženklų socialinę atsakomybę.
4. Įvertinti ir taikyti praktikoje psichologinio prekių ženklų reklamos poveikio aspektus ir metodus.
5. Palyginti reklamos etikos principus Lietuvoje ir kitose valstybėse.
6. Identifikuoti įstatymų nustatytus apribojimus ir reikalavimus specifinių sričių reklamai.

Dalyko turinys

1. Reklamos ir reklamos etikos samprata, reklamos reguliavimas Lietuvoje ir Europos Sąjungoje.
2. Reklamos principai: padorumas, teisingumas, atpažįstamumas; klaidinanti, nesąžininga, paslėpta, lyginamoji reklama.
3. Reklamos nauda ir žala visuomenei. Reklamos etika.
4. Diskusinės reklamos sritys: tiesa reklamoje, reklama vaikams, agresyvi reklama.
5. „Jautrios“ temos reklamoje: religija, šokiruojanti reklama.
6. Reklamos etikos kodeksas.
7. Reklamos, skleidžiamos tam tikromis jos perteikimo priemonėmis, ypatumai
8. Reklamos rūšys. Specifinių sričių reklama.
9. Socialinės-kultūrinės normos reklamoje. Tautiniai simboliai reklamoje.
10. Socialinė reklama.
11. Reklamos ugdomasis poveikis: kultūros ir meno objektai reklamoje.
12. Paslėpta reklama filmuose, TV laidose, vaizdo žaidimuose, muzikiniuose klipuose.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P) 30 val.
Seminarai (S) 15 val.
Komandinis darbas 15 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 60 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 30 %, savarankiškas darbas – 30 %, egzaminas – 40 %.

Literatūra

1. 2019 Hidden persuasion : 33 psychological influences techniques in advertising / Marc Andrews , Matthijs van Leeuwen, Rick van Baaren.
2. 2016 Perloff, M. P. The Dynamics of Persuasion: Communication and Attitudes in the Twenty-First Century https://books.google.lt/books/about/
The_Dynamics_of_Persuasion.html?id=Xi0lDwAAQBAJ&redir_esc=y
3. 2008 Markauskas, L. Reklamos teisinis reglamentavimas: teorija ir praktika.
4. 2005 Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas. Lietuvos žurnalistų sąjunga https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.257884?jfwid=rivwzvpvg
5. 2013 Lietuvos Respublikos reklamos įstatymas (2013 m. gegužės 16 d. įstatymo Nr. XII-315 redakcija su vėlesniais pakeitimais ir papildymais). Lietuvos Respublikos Seimas https://www.e-tar.lt/portal/legalAct.html?documentId=TAR.391A0D624391
Papildoma literatūra
1. 2010 Tibbs, A. Advertising: its business, culture and careers https://books.google.lt/books?id=lBCPAgAAQBAJ&printsec=copyright&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false
2. 2018 Muenstermann, I. Social Responsibility https://vb.vdu.lt/primo-explore/fulldisplay?docid=TN_doab37344&context=PC&vid=VDU&lang=lt_LT&search_scope=VDU&adaptor=primo_central_multiple_fe&tab=default_tab&query=any,contains,social%20responsibility&offset=0
3. 2008 Brenkert, G. G. Marketing Ethics.