Verslo strategija ir vystymas
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalyko paskirtis – suteikti studentams sisteminių žinių ir gebėjimų verslo strategijos, verslo ir organizacijų vystymo srityje. Baigę šį dalyką studentai gebės sistemiškai pažinti ir kontekstualizuoti verslo strategijas, adaptuoti jas konkrečių įmonių/organizacijų aplinkai, sudaryti konkrečią įmonės strategiją įgyvendinančius verslo ir organizacinio vystymo planus, numatyti tinkamas priemones jų įgyvendinimui. Studentai įgis gerą konceptualiųjų ir instrumentinių kompetencijų derinį verslo strategijos ir jos praktinio įgyvendinimo srityje.
Dalyko anotacija užsienio kalba
This course provides students with systemic competences in the area of business strategy, business and organization development. Upon completion of the course, students will be able to systemically assess and formulate the business strategies, adapt them to different organizational-industrial contexts and align them with the specific business development and organization development plans. The students will receive a good combination of conceptual and instrumental competences in the area of business strategy and its implementation.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Strateginis valdymas
Dalyko studijų rezultatai
1) Gebėti atpažinti, paaiškinti ir kūrybiškai taikyti šiuolaikines strategijos kūrimo, verslo vystymo ir sisteminio požiūrio sampratas, pasiūlant integruotus ir novatoriškus vadybinius sprendimus skirtinguose organizaciniuose kontekstuose.
2) Gebėti įvertinti verslo strategijos tinkamumą
sistemiškai analizuojant nuolat kintančią verslo strategijos ir jos vystymo aplinką, siekiant identifikuoti galimybes, parengti verslo strategijas.
3) Gebėti kurti tinkamus verslo vystymo ir organizacijos vystymo planus, taikant tinkamus vadybinius metodus.
4) Gebėti pasirinkti tinkamas verslo ir organizacijos vystymo planų įgyvendinimo priemones.
5) Gebėti sklandžiai komunikuoti verslo strategijos ir jos vystymo sprendimus ir problemas skirtinguose organizaciniuose kontekstuose.
6) Gebėti sistemiškai, kritiškai ir kūrybiškai spręsti kompleksines verslo strategijos ir jos vystymo problemas, remiantis etikos ir socialinės atsakomybės normomis bei antreprenerišku mąstymu.
Dalyko turinys
1. Strategijos kūrimo samprata, procesas ir mąstysena.
2.Verslo vystymo principai.
3. Sisteminis požiūris į strategiją ir verslo vystymą.
4. Verslo strategijos tinkamumo vertinimas. Organizacijos gyvavimo ciklo koncepcija ir metodika.
5. Konkuravimo strategijos ir verslo vystymo scenarijai.
6.Verslo orientacijos. Orientacija į rinką.
7. Verslo vystymo planavimas.
8. Vidinis organizacijos pasipriešinimas pokyčiams: elgsenos mokslų taikymas verslo vystyme.
9. Verslo plano įgyvendinimas.
9.1. Verslo plano įgyvendinimo priemonės.
9.2. Verslo plano įgyvendinimo priemonių pasirinkimo kriterijai.
10. Organizacijos vystymo plano įgyvendinimas.
10.1 Organizacijos vystymo plano įgyvendinimo priemonės.
10.2. Organizacijos vystymo plano įgyvendinimo priemonių pasirinkimo kriterijai.
11.Strateginė, sisteminė verslo strategijos ir jos vystymo analizė, strateginių alternatyvų formulavimas, vertinimas ir pagrindimas.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30 val.
Seminarai 30 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 60 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 30 %
Grupinis savarankiškas darbas (darbo rengimas ir žodinis pristatymas) – 30 %
Egzaminas - 40 %
Literatūra
1. 2012 Sorensen, H.E. Business Development: A Market-Oriented Perspective. Wiley
2. 2013 Verbeke. A. International business strategy. Second Edition. Cambridge University Press
3. 2018 Anderson, D.L. Cases and Exercises in Organization Development & Change. SAGE publications
4. 2019 Johnson, G., Whittington, R., Scholes, K. Exploring Strategy: Text & Cases. Pearson Prentice Hall
5. 2002 Neely, A., Adams, C., Kennerley, M. The Performance Prism: The Scorecard for Measuring and Managing Business Success. Pearson Prentice Hall
Papildoma literatūra
1. 2014 Cavusgil, S.T., Knight, G., Riesenberger, J.R. International Business. The New Realities. Pearson
2. 2009 Yaeger, T.F., Sorensen, P.F. Strategic Organization Development Managing Change for Success (PB) (Contemporary Trends in Organization Development and Change). Information Age Publishing
3. 2006 Kvedaravičius, J. Organizacijų vystymosi vadyba. VDU leidykla
4. 2012 Stowell, F., Welch, Ch. The Manager’s Guide to Systems Practice. Making Sense of Complex Problems. Wiley