Specializacijos instrumentas (1) (STY5036)

  • Dalyko kodas: STY 5036
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Specialization Instrument (1)
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. R. Bliškevičius

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Specializacijos instrumentas (smuikas, altas, violončelė, kontrabosas, gitara) –studijų krypties dalykas skirtas stygininko – atlikėjo profesinių gebėjimų tobulinimui. Studijų metu toliau lavinami techniniai ir meniniai atlikimo įgūdžiai, sceninė raiška, plečiamas repertuaro pažinimas. Studijų turinys apima įvairių epochų ir stiliaus pjesių, stambios formos kūrinių bei kūrinių instrumentui solo atlikimą. Tai 1 lygis iš 4.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Specialization instrument (specialization – violin, alto, cello, double bass, guitar) – is a study subject designed for the development of the professional skills of the string performer. During the studies, technical and artistic performance skills, stage expression is developed, repertoire knowledge is broadened. The content of the studies takes up performance of pieces of various eras and styles, large-scale pieces and pieces for instrument solo. This is level 1 of 4.

Dalyko studijų rezultatai

1. Atlikti dviejų skirtingų epochų ar stilių kūrinius instrumentui solo, su akompanimentu ar įvairiuose ansambliuose demonstruojant techninius ir meninius atlikimo įgūdžius
2. Analizuoti dviejų skirtingų epochų ar stilių kūrinius instrumentui solo, su akompanimentu ar įvairiuose ansambliuose

Dalyko turinys

Iki 30 min. apimties dviejų skirtingų epochų ar stilių kūrinių instrumentui solo, su akompanimentu ar įvairiuose ansambliuose atlikimas (pvz: J. S. Bach „Sonatas & Partitas“ smuikui solo, R. Schumann „Pasakų paveikslėliai” op. 113 altui ir fortepijonui, F. Sor Introdukcija ir Variacijos Mocarto tema gitarai solo, Op. 9.)
J. S. Bach 6 siuitos violončelei solo BWV 1007-1012, C. Saint-Saens Koncertas a - moll, op.33 violončelei ir orkestrui, N. Paganini „24 Caprices” op.1 smuikui solo, S. Kusevitzki Humoreska kontrabosui ir fortepijonui

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P)/Individualūs užsiėmimai 18 val.
Savarankiškas darbas 132 val.
Iš viso 150 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Tarpinis atsiskaitymas – 40% , egzaminas – 60%
1. Analizuojama ir atliekama koncertinė programa, kurią sudaro dviejų skirtingų epochų ar stilių kūriniai instrumentui solo ir su akompanimentu. Programa atliekama iš natų
2. Egzaminas – atliekama koncertinė programa iki 30 min., kurią sudaro dviejų skirtingų epochų ar stilių kūriniai su akompanimentu ir įvairiems ansambliams. Programa atliekama mintinai

Literatūra

1. 2001 J. S. Bach „Sonatas & Partitas” smuikui solo. Bärenreiter
2. 1987 M. Bruch Koncertas smuikui op.26. Edition Peters
3. 2000 R. Schumann „Pasakų paveikslėliai” op.113 altui ir fortepijonui. G.Henle Verlag
4. 2008 J. S. Bach 6 siuitos violončelei solo BWV 1007-1012. Bärenreiter BA 320
5. 2002 C. Saint-Saens Koncertas a - moll, op.33 violončelei ir orkestrui. G.Henle Verlag München
6. 2008 J. S. Bach 5 siuitos violončelei solo BWV 1007-1012 (versija kontrabosui. Bärenreiter BA 320
7. 1979 F. Sor Variace na Mozarto vo tema op. 9 gitarai solo. Editio supraphon
8. 1990 N. Paganini „24 Caprices” op.1 smuikui solo. G.Henle Verlag München
9. 2005 D. Popper „Hohe Schule des Violoncellospiels” op.73. Baerenreiter BA 6978
10. 1994 C. Forsyth Concerto for viola. Schott Musik
11. 2004 E. Ysyae 6 Sonatos smuikui solo. G.Henle Verlag München
12. 2008 S. Kusevitzki Humoreska kontrabosui ir fortepijonui. Robert Forberg Musikverlag
13. 1981 Произведения для шестиструнной гитары. Ленинград. Музыка
14. 1985 Ф. Таррега. Избранные произведения для шестиструнной гитары. Москва. Музыка
Papildoma literatūra
1. 1993 F. Geminiani „The Art of Playing on the Violin”. Oxford University Press
2. 1981 L. Ginzburg Istorija violončelnogo iskustva. Muzyka. Moskva
3. 1986 F. Seeger Gitarre. Musikverlag. Berlin
4. 1985 L. Mozart „Treatise on the fundamental principles of violin”. Oxford University Press
5. 1980 N. Harnoncourt „Musik als Klangrede”. Bärenreiter
6. 1999 C. Brown „Classical & Romantic Music Performace”. Oxford Press
7. 2013 D. Katkus „Muzikos atlikimas”. Tyto Alba
8. 1999 E. Dubinec „Garsų ženklai” . Apie šiuolaikinius muzikos užrašymo būdus. Gamajun, Kiev