Reklamos psichologijos teorijos

  • Dalyko kodas: REV 5005
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Theories of Advertising Psychology
  • Dalykas atestuotas: 2022-04-15
  • Atestacija galioja iki: 2025-02-01
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Dalia Senvaitytė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko paskirtis – suteikti studentams žinių apie teorines reklamos psichologijos koncepcijas, taip pat apie praktines priemones ir metodus, kurie gali būti taikomi siekiant paveikti vartotojų sprendimus. Kursas apima reklamos psichologines koncepcijas, ypatingą dėmesį skiriant jų praktiniam panaudojimui reklamos srityje. Studentai įgyja žinių apie įvairias teorijas, kurias galima taikyti reklamoje ir įtikinamojoje komunikacijoje; mokomi atskirti racionalius ir emocinius įtikinimo būdus, studijuoja įtikinėjimą ir vartotojų elgseną, kaip juos supranta psichologai, marketingo ir reklamos tyrėjai ir praktikai. Baigus šį kursą studentai sugeba analizuoti vartotojų sprendimų poveikio procesą bei suformuluoti konkrečiai situacijai pritaikytus reklamos panaudojimo praktinius sprendimus.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Course purpose – to provide students with knowledge of the theoretical concepts of advertising psychology as well as practical tools and methods for influencing consumers decisions making. The course covers psychological concepts of advertising with particular emphasis on their practical use in the field of advertising. Students gain knowledge a variety of theories that can be applied to advertising and persuasive communication; are taught to distinguish rational and emotional views to persuading, study persuasion and consumer behavior as it is understood by psychologists, researchers in marketing and advertising, and professionals in marketing and advertising. Upon completion of this course students are able to analyze influencing process on consumer decisions and formulate practical advertising decisions.

Dalyko studijų rezultatai

1) Identifikuoti, analizuoti ir lyginti pagrindines teorines reklamos psichologijos sampratas, metodus ir požiūrius.
2) Analizuoti svarbiausius vartotojų elgseną lemiančius procesus bei veiksnius ir įvertinti jų įtaką reklamos sprendimams.
3) Formuluoti konkrečiai situacijai pritaikytus reklamos kūrimo sprendimus taikant psichologija paremtus poveikio metodus.
4) Savarankiškai parengti konkrečiai situacijai pritaikytų reklamos kūrimo sprendimų ataskaitą vertinant ir pritaikant naujausias reklamos ir jai artimų sričių žinias.

Dalyko turinys

1. Įtikinimo samprata.
2. Racionalaus ir emocinio poveikio teorijos.
3. Įtakos darymo vartotojui procesas ir metodai.
4. Esminiai įtaką vartotojo elgseną darantys psichologiniai veiksniai.
5. Elgesio mokymosi teorijos.
6. Reklamos poveikio teorijos.
7. Reklama pagrįstas poveikio vartotojui darymas.
8. Vartotojo suvokimo prigimtis.
9. Požiūrio teorija.
10. Reklamos naudojimas požiūrio formavimui ir keitimui.
11. Žemo įsitraukimo teorija.
12. Dėmesio, susidomėjimo, įtraukimo veiksnių įtaka reklamai.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P) 30 val.
Seminarai (S) 15 val.
Komandinis darbas 15 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 60 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Savarankiškas darbas – 25 %, kolokviumas – 25 %, egzaminas – 50 %.

Literatūra

1. 2019 Monga, ‎A., Bagchi, R. Becoming a Consumer Psychologist https://books.google.lt/books?id=w6S-DwAAQBAJ&printsec=frontcover&dq=Consumer+Psychology&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwjX0t7CoqvuAhXKwosKHRU3C3sQ6AEwAHoECAYQAg#v=onepage&q=Consumer%20Psychology&f=false
2. 2018 Haugtvedt, ‎ Curtis P., Herr, ‎ Paul M., Kardes, Frank R. Handbook of Consumer Psychology
https://books.google.lt/books?id=lWEFYahmVk8C&printsec=frontcover&dq=Consumer+Psychology&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwjX0t7CoqvuAhXKwosKHRU3C3sQ6AEwA3oECAIQAg#v=onepage&q=Consumer%20Psychology&f=false
3. 2015 Fennis, Bob M., ‎Stroebe, W. The Psychology of Advertising
https://books.google.lt/books?id=eyNACwAAQBAJ&pg=PT571&dq=advertising+Psychology&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwjMkb7qo6vuAhXikIsKHSJ0D9IQ6AEwAXoECAYQAg#v=onepage&q=advertising%20Psychology&f=false
4. 2010 Armstrong, J.S. Persuasive Advertising. Evidence-based principles. https://books.google.lt/books?id=7mcDzmmGQZgC&pg=PT5&dq=Advertising+agency+management&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwieqISmq6buAhVPw4sKHdMeCPI4KBDoATADegQICRAC#v=onepage&q=Advertising%20agency%20management&f=false
Papildoma literatūra
1. 2019 Kardes, ‎ Frank R., Herr, Paul M., ‎Schwarz N. Handbook of Research Methods in Consumer Psychology https://books.google.lt/books?id=iwuWDwAAQBAJ&printsec=frontcover&dq=Consumer+Psychology&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwjjgoDQo6vuAhU2AxAIHdMdBUQ4ChDoATADegQIBhAC#v=onepage&q=Consumer%20Psychology&f=false
2. 2007 Hansen, ‎F., Christensen, S.R., ‎Lundsteen, S. Emotions, Advertising and Consumer Choice https://books.google.lt/books?id=g9rXVe6jmiQC&pg=PA76&dq=advertising+Psychology&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwiU1rvapKvuAhURxosKHSv6CtY4ChDoATABegQIAhAC#v=onepage&q=advertising%20Psychology&f=false
3. 2005 Haugtvedt, Curtis P., ‎ Machleit, ‎ Karen A., Yalch, R. Online Consumer Psychology: Understanding and Influencing https://books.google.lt/books?id=68Z4AgAAQBAJ&pg=PR8&dq=Consumer+Psychology&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwjX0t7CoqvuAhXKwosKHRU3C3sQ6AEwBnoECAgQAg#v=onepage&q=Consumer%20Psychology&f=false